/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ISO stik med 3 udgange??
Fra : mabou
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 10-03-16 12:41

hej.

jeg har i min bil multirestfunktion, eller hvad det nu hedder.

min radio er gået i stykker og jeg har derfor købt en ny, som jeg vil montere, men kan se der er 3 stik i den originale radio, og kun 2 i den radio jeg har købt.

Jeg går ud fra at det tredje stik er til rettet.

hvordan får jeg monteret alle 3 stik.

Kan man købe et iso stik med 3 udgange

Eller hvordan tackler man dette

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 10-03-16 13:54

Har fundet en butik der sælger det. Men de skal have 850 kr for.

Synes det er i overkanten.

Det er for at radioen kan betjenes fra rattet.

Nogen der ved om det kan gøres billiigere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-16 14:32

prøv Ebay

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-03-16 15:40

Når du ikke fortæller hvilken bil og hvilken radio det drejer sig om, skal du ikke forvente anvendelige svar.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 10-03-16 16:37

Transor

det drejer sig om en zafira fra 2003, og en JVC radio fra Thansen.

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-16 09:33

Hvis det er ISO- stik er der almindeligvis et til højttalere og et til strøm. Det tredie kan være noget line in - out, sub driver og noget remote volume, søgefunktion, mute etc.

Hvis radioen kun har de to standardstik kan du ikke uden videre få den til at styre alt det andet via dem. Så du må enten ulejlige dig med at styre radioen på fronten eller købe en radio der passer til standardmonteringen.

Prøv evt. at kontakte Opelforhandleren og hør, om de kan anbefale en anden radiomontering.

Godkendelse af svar
Fra : mabou

Dato : 31-03-16 00:22

Tak for svaret Cortina01.

Det kan ggodt købes, men koster 1200 kr for en adapter