/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Noteblok.
Fra : Mosebaek
Vist : 424 gange
200 point
Dato : 08-03-16 20:12

Hvad sker der li`e med mit Noteblok????
http://peecee.dk/upload/view/457685

Jeg bruger en hel del dette lille program, som en slags huskeseddel. Men nu er der gået kuk i den.
Som det ses, kan den ikke fylde skærmen ud. Jeg kan trække den op og ned, men ikke til venstre.

Som det ses, kan jeg kun maksimerer med ikonen, oppe i venstre hjørne. Næste gang jeg åbner den, står den på samme dumme måde.

M.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-16 20:31

Har du prøvet med Win(tast)+pil-op(tast)?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-16 20:52

Citat
Har du prøvet med Win(tast)+pil-op(tast)?

Ja, det har jeg nu. Så fylder den venstre side af skærmen. (op/ned). Og så kan den selvfølgeligt maksimeres til hele skærmen. Men det var jo dejligt, med fuld skærm hver gang den startes.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-16 23:15

Det er ikke Notepad - men PAINT

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-16 23:21

Prøv at MINIMER programmet og MAX ? boksen.

Ellers prøv ALTID MAXIMERET
Citat
kan jeg kun maksimerer med ikonen,

Mener du kan trække det op til ønsket format (også boksen) og så burde et holde indtil Next Time?

Måske skal du ind i indstillinger = altid maximeret

Citat
Men det var jo dejligt, med fuld skærm hver gang den startes

Kan være din skærm-opløsning der driller dig - har du ekstra ´kort´ på maskinen, så gå ind i kortets program og juster skærmen - det plejet at ligge i START

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-16 23:23

Citat
Hvad sker der li`e med mit Noteblok????
http://peecee.dk/upload/view/457685

Nu bliver jeg forvirret, du har Paint åben og så Notepad oven på..

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-03-16 23:26

Sikkert på du ikke bare åbner med forkert program = ÅBN MED

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-03-16 08:24

Mosebaek hvis problemet er løst lukker du så ikke spørgsmålet?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 09-03-16 08:35

Nulstil Notesblok

Luk alle åbne notesblok vinduer

Åbn Regedit, tast Win+R og skriv regedit, klik OK

Find HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Notepad
højreklik på Notepad og vælg Slet
bekræft sletning
prøv nu at åbne Notesblok

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-16 11:30

Citat
Nu bliver jeg forvirret, du har Paint åben og så Notepad oven på..

Det er bare tilfældig jeg brugte Paint, som "underlag". Så i ikke kunne se hvor rodet skrivebord er.

Citat
Mosebaek hvis problemet er løst lukker du så ikke spørgsmålet?

Don't worry. Jeg er her skam endnu. Men har ikke lige haft tid, til at prøve jeres tips, som jeg takker for.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-16 12:49

Måske først til aften, jeg får lejlighed til at afprøve mulighederne. Det er nemlig på den bærbare Win7,
som konen råder over lige nu, problemet opstår. (Jeg tror hun har rodet med noget, hun ikke har kompetence til). Håber ikke hun læser dette.

Her på min gamle Win XP, er alt i den skønneste orden.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-16 14:41

I win 7 som jeg kører lige nu, har jeg prøvet:

Alle vinduer er lukket.
start -alle programmer - tilbehør - Notesblok - træk den ud på plads - luk notesblok.
start notesblok og den har husket din indstilling.

Ps. du kan med højre mustast trække Notesblok ned på processlinjen - slip når der vises en sort lodret streg på proceslinjen.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-16 20:30

Tak for svaret Klaudi.

Citat
Find HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Notepad

Det hjalp. Den ændrede så skrifttype og størrelse. Men det var nem ordnet igen.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-16 11:06

velbekomme