/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Dyr TDC service
Fra : svendgiversen
Vist : 1364 gange
105 point
Dato : 08-03-16 13:42

Vi har home trio hos TDC og betaler normalt ca 700 kr. om måneden,
for lokal computernet, lille TV pakke og min kones fastnet, som hun ikke vil af med,
plus hendes mobil telefon til 109 kr. pr md. Selv har jeg Telmore til kun ca 30 kr. pr md.

Men så her sidst i Januar blev jeg afkrævet 2.478 kr. fra TDC med automatisk betaling.
Der var et større engangsbeløb på 16-1700 kr? Delbeløbet er nu forsvundet efter en måned.

I december stod vor sorte TDC home box af og blev erstattet med en nyere hvid,
service teknikeren, der udskiftede den, sagde det var gratis service.

Det samme sagde medarbejderen hos TDC i Sønderborg, vi skulle ikke betale for ny hvid box.
Men da han ringede til TDC s service center, ville de ikke refundere det store engangsbeløb.

Hvorfor skal vi her på Fjordvej 25 betale for ny hvid home box, som vi bare lejer?
Vor nabo Fjordvej 21 har tilsvarende fået udskiftet den gamle sorte box med en ny,
uden beregning.

Er der andre der tilsvarende har måttet betale for TDC home Boxe, som man bare lejer??

Heldigvis er en konkurrent til TDC lige nu ved at nedgrave fibernet her på vejen,
så hvis ikke TDC s service forbedrer sig, vil vi være de første til at skifte til ny leverandør.

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 08-03-16 13:48

Skift til fullrate og fonet telefoni ( fastnet til 0 kr. pr. md. dog et minimum forbrug på 10 Kr. )

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-03-16 13:53

Citat
Heldigvis er en konkurrent til TDC lige nu ved at nedgrave fibernet her på vejen,
så hvis ikke TDC s service forbedrer sig, vil vi være de første til at skifte til ny leverandør.

Det kan da simpelthen ikke gå for stærkt - vi skiftede fra TDC til WAOO for 5 år siden - det har vi da aldrig fortrudt...

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 08-03-16 13:57

Hej .
Det er fordi TDC skiftede betalings dato fra starten af mdr.til sidst i mdr. så kan det se ud som om man har betalt dobbelt op , så prøv at kikke i din betalings servic i banken så kan du se om det skulle være det 2 regninger der falder i samme mdr.
mvh.Hardy

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 08-03-16 14:01

Fullrate internet til 199,-
og TV til 99,-
fastnet fra fonet.dk nin 10,-

billigere og bedre kan det ikke gøres
har haft fastnet ved ved fonet i over 10 aar kan kun anbefale det

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-16 14:07

Nu ved jeg ikke hvor hurtigt dit internet med TDC er, men her hvor jeg bor kunne jeg kun får en forbindelse med under 2 Mb/s ned og under 1 Mb/s op. Idag har jeg 60/60 Mb/s med Fibia. Og hvis jeg ville betale for det ville jeg kunne få en forbindelse på 500/500 Mb/s. De tilbyder også langsommere hastigheder end 60/60 Mb/s. Så jeg tror bestemt at det under alle omstændigheder vil kunne betale sig for dig at skifte. Det skal også siges at med TDC så reduceret båndbredden på internettet når man ser TV eller telefonerer. Og downloader man meget går det ud over billedkvaliteten på TV, og telefonen kan hakke. Noget tilsvarende sker ikke med Fibia da disse ting kører uafhængigt af internettet her.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-16 14:10

Ikke forstået:
Citat
Men så her sidst i Januar blev jeg afkrævet 2.478 kr. fra TDC med automatisk betaling.
Der var et større engangsbeløb på 16-1700 kr? Delbeløbet er nu forsvundet efter en måned.

For hvad??? Vi betaler 602,- for lille tv pakke. 2 mobil, den ene med fire timers gratis taletid.

Jeg er netop, i dag ved at skifte til en hvid TDC home box. Der var nogle udfald på den gamle, med tv og internet. Vi skal blot returnere den gamle. Mener virkelig udskiftning er gratis, når man selv gør.

Nu mangler jeg bare at få WIFI op at køre. Har lidt problemer med dette.

M.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 08-03-16 14:25

Hej igen
I så fald ville jeg kontakte kundeservice og udbede en forklaring på beløbet .
mvh Hardy

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-16 14:37

Citat
Men så her sidst i Januar blev jeg afkrævet 2.478 kr. fra TDC med automatisk betaling.
Der var et større engangsbeløb på 16-1700 kr? Delbeløbet er nu forsvundet efter en måned.

I december stod vor sorte TDC home box af og blev erstattet med en nyere hvid,
service teknikeren, der udskiftede den, sagde det var gratis service.

Det samme sagde medarbejderen hos TDC i Sønderborg, vi skulle ikke betale for ny hvid box.
Men da han ringede til TDC s service center, ville de ikke refundere det store engangsbeløb.

Jeg synes at dette lyder som en sag for forbrugerombudsmanden og/eller Ekstra Bladet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-16 15:19

Så kører det hele igen.
Jeg havde et lille problem med netværksnøglen. Men ved 2 min. snak med TDC, var den lille misforståelse opklaret.

Vi må jo være nogle, der går mod strømmen: Jeg forlader ikke TDC. Holder på det sikre.
TDC`s service, tror jeg ikke mange slår. Gider ikke eksperimentere, med udbydere. Gider ikke høre musik i telefonen, i hele og halve timer. Har prøvet det rigeligt.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-16 16:09

Må hellere rette mig selv, da jeg regner med at få et konsulent job, ved TDC.

Pakke indhold: TDC TV lille. Internet. To mobiler (På den ene fire timers gratis taletid) + TV2 fri.

Abonnement Ialt 602 kr./mdr.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-16 16:19

Ja Mosebæk, godt at nogle holder fast ved TDC,
du skulle bare vide hvor mange gange jeg har hængt langt nede i telefon køen?

Og hardy, det har jeg prøvet, men kunne ikke komme igennem,
i vore papirer står om TDC regning:

E-mail:
via tdc.dk/kontakt

hvad er der galt med denne mail adresse? Hvad mangler?? og hvorfor skriver TDC ikke det???

og SSN,
du er inde på noget der måske bliver nødvendig,
men før Ekstra Bladet, måske en henvisning til dette kandu spørgsmål?

Og så måske senere,
evt. udlægning af vor klage på større net fora som Face book og Tvitter, andre??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-16 16:48

Svend: det er ikke en E-mail adresse. Det er en kontakt formular på TDC.dk.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-16 16:51

Citat
E-mail:
via tdc.dk/kontakt

hvad er der galt med denne mail adresse? Hvad mangler?? og hvorfor skriver TDC ikke det???

Der er ikke noget "@", så du skal gå ind i din browser og skrive "tdc.dk/kontakt" i adresselinien. Så får du mulighed for at skrive en mail til dem direkte fra deres hjemmeside.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-16 16:54

YouSee skiftede også betalingsmåned sidste efterår, der kom en underlig lille regning hvor de så skrev at den blev godtgjort i næste normale opkrævning.

Bare de kan finde ud af det selv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-16 18:46

Noget er helt galt, jeg har forgæves prøvet at komme til en direkte TDC mail kontakt,
hvor jeg kan klage igen, efter at være blevet afvist over telefonen hos TDC i Sønderborg.

Hvem kan bare give bare en TDC adresse med snabel a, hvor jeg kan maile min klage?
Ellers ser det ikke så godt ud for TDC.

Det kan da ikke være rigtigt, at Danmarks største IT net udbyder
ikke har en let tilgængelig @ adresse?

Måske er det mig der er dum, men jeg har nu arbejdet i over 50 år med digitale teknikker.

Hvis vi ikke jeg kommer i gennem til TDC og får efterbetalt et helt urimeligt engangs gebyr,
vil de blive hængt ud på alle tænkelige net kontakter i dette land...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-03-16 19:38
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-16 19:53

Du behøver blot at køre syd for grænsen, her er meget af supporten flyttet til da dansktalende medarbejdere er billigere.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-16 19:59

Citat
Det kan da ikke være rigtigt, at Danmarks største IT net udbyder
ikke har en let tilgængelig @ adresse?

TDC er ikke ene om ikke at have en direkte mailadresse med "@". Jeg formoder selv at det er på grund af problemer med spam. Det er jo ikke alt spam der standses af spamfiltre. Derimod vil en mail som tastes ind direkte fra en kontaktformular på deres side være så godt som uden spam. Så gå blot ind på http://tdc.dk/kontakt nu, der skal klikkes nogle gange før du kommer til der hvor du kan komme til at skrive (har lige prøvet). Herefter behøver du blot at vente nogle ganske få dage før du går vidre.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-03-16 20:17

http://tdc.dk/kontakt/

Teglholmsgade 1
0900 København C
Mail: tdc@tdc.dk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-03-16 20:24

Fremgår det tydeligt at I har betalt for en ny homebox? Hvis I har skal I klage, den må de ikke opkræve penge for, med mindre den har været udsat for tydelige skader som I har opdraget den. Fremgår det ikke af jeres regning I har betalt for en ny homebox, så skal I bede om tydelig specifikation af hvad beløbet indeholder.

Jeg har selv været kunde hos TDC siden 1997 og har aldrig haft problemer med TDC om en regning, ja de har opkrævet for meget en gang i mellem, men ingen problemer med at få det for meget opkrævet beløb tilbage. Jeg har også selv hometrio med internet, fast IP adresse og 2 mobiler og min seneste regning er på kr. 1.048,-

Jeg tager gerne en dialog med TDC for mig, men det kræver jeg kan for et indblik i din 4 seneste regninger.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-03-16 21:19

[CITAT]Hold i bare fast i TDC CITAT]

De har skrevet til mig, om navneskift. Lidt spøjs at de vælger deres datterselskabs navn.
Men på regningen står der stadigvæk TDC.

M.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-16 21:19

Der er lige en enkelt ting som jeg ikke forstår. Jeg har selv haft TDC-internet med en Homeboks. Men de har aldrig bedt om at få den tilbage. Det eneste som de ville have tilbage var TV-boksen. Og det samme gælder en anden som jeg kender, han har også stadig homeboksen selvom at abonnementet er blevet sagt op for længe siden. Og desuden så har jeg svært ved at tro at den homeboks kan være 1700 kroner værd.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-16 21:26

Jeg vil i morgen prøve om dette
tdc@tdc.dk
giver adgang til en TDC service kontakt?

Ellers får den, der evner at sende dette spørgsmål videre til TDC s service max points.

Og nej, vi har ikke betalt for en ny hvid home box, men det TDC prøvede at sige var,
at der har været tordenvejr her nede på Fjordvej, der har ødelagt den gamle sorte box,
som vi jo kun har lejet, i november eller december sidste år, så sent på året og usandsynligt.

De foreslog endda, at vi skulle få vor indbo forsikring til at erstatte deres ødelagte sorte box,
som vi stadig kun har lejet, og selvfølgelig ikke har forsikret.

Vi har ikke engang, efter at engangs beløbet nu er slettet,
dokumentatation til vor forsikring for den ekstra omkostning fra TDC.

Mon ikke TDC skulle feje for egen dør og behandle nye og gamle kunder ens og retfærdigt??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-16 21:42

Forsikring påhviler som hovedregel lejer, mon ikke dit selskab er lettere at komme i kontakt med ?

Men TDC skal jo så bevise at der har været tordenvejr, hvilket der godt kan komme under pludseligt haglvejr midt på vinteren.

Jeg er selv en klovn til at huske at hive antenne- og strømstik ud af grejet, egentlig burde man gøre det når man er ude af hytten en hel dag hvor der loves tordenvejr.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 08-03-16 21:43

Citat
Og nej, vi har ikke betalt for en ny hvid home box, men det TDC prøvede at sige var,
at der har været tordenvejr her nede på Fjordvej, der har ødelagt den gamle sorte box,
som vi jo kun har lejet, i november eller december sidste år, så sent på året og usandsynligt.

Vi har faktisk haft torden denne vinter, men eller er det noget som DMI vil kunne be- eller afkræfte. De har detektorer som kan registrere lynnedslag hvor og hvornår.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 08-03-16 21:48

TDC eller YouSee er medlem af en branche forening, klag din nød til dem, fortæl det som du beskrev,(en lejet boks skal man ikke betale for rep.) tru dem med at sige op når sagen er behandlet i nævnet.
Det er lykkes for mig at de retter ind når man bruger systemet

Prosat

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-03-16 22:09

TDC og YouSee er det samme.

YouSee er en del af TDC.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-16 11:14

Følgeseddel til os:

http://peecee.dk/upload/view/457707

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-03-16 11:33

Citat
Følgeseddel til os:

Hæ, for et år siden sad jeg selv i en kommunal aktivering og pakkede hundredevis af den formular ned i en kuvert sammen med en fortrykt postformular til forsendelse.
Dog krævende, stregkoden udvendig og indvendig skulle passe sammen, ellers ville der blive ubehageligheder mellem TDC og kunderne.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-03-16 17:22

Jeg havde en sort homebox og home duo med fastnet telefon indtil september sidste år. Her skiftede jeg til bredbåndstelefoni med internet 20/2. Det fungerer rimeligt godt til ca. 1078 kr i kvartalet. Al tale til fastnet og mobil til 0 kr. (Jeg fortalte om skift til STOFA), så kom de frem med. ovennævnte tilbud, som sparer os for ca. 600 kr i kvartalet). vi har i forvejen STOFA TV via den lokale antenneforening. Snart vil jeg gøre mig klog på priser igen!
Den hvide boks blev uden beregning installeret af en tekniker. Meeeeeen....... ca. 1 gang om måneden oplever vi at der ingen forbindelse er på telefonlinjen. Så skal man slukke for strømmen på boxen, tænde igen og vente 15 minutter. Det er jeg rigtig sur over, for ofte har jeg en tidsbestemt aftale om at ringe op...... eller at lægehuset f. eks. har lukket inden der kommer forbindelse igen. Vi bibeholder jo netop fastnet fordi det er driftsikkert.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-03-16 17:44

Citat
ca. 1 gang om måneden oplever vi at der ingen forbindelse er på telefonlinjen. Så skal man slukke for strømmen på boxen, tænde igen og vente 15 minutter. Det er jeg rigtig sur over, for ofte har jeg en tidsbestemt aftale om at ringe op...... eller at lægehuset f. eks. har lukket inden der kommer forbindelse igen. Vi bibeholder jo netop fastnet fordi det er driftsikkert.

Det er helt klart noget som du skal klage over, for det hører ingen steder hjemme. Det du har med boksen er ikke en fastnettelefon i gammeldags forstand, men en IP-telefonforbindelse hvor boksen har en indbygget IP-telefonadapter men en analog udgang. Der er en kedelig ting mere ved denne løsning, for i modsætning til de gamle telefonforbindelser så virker de ikke ved en strømafbrydelse. Dog virker den (måske) hvis du selv har en UPS eller anden form for nødstrøm til den.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-03-16 18:49

Jeg ringede til TDC i sidste uge, hvor vi var uden forbindelse og bad om en forklaring på afbrydelserne. Jeg fik en forklaring om at der var nogle celler, som faldt ud og at det var normalt. Jeg spurgte så om man fik en konstant forbindelse, som man kunne regne med, hvis man med passrnde mellemrum slukkede for homeboksen. De mente damen var en god ide. Det lød mere som en bortforklaring end en forklaring. Hun spurgte så også om vi ville gå tilbage til til PSTN. Vores B&O telefoner kører på en PSTN base, så jeg spurgte, om det kunne være årsagen, men det benægtede hun.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-16 17:24

Har forsøgt at sende et link af denne klage på kandu til TDC, på : tdc@tdc.dk
men ved ikke om den er nået frem?

Ingen reaktion fra TDC??

Kommentar
Fra : Preb0232

Dato : 10-03-16 18:51

Bliv voksen
kom ud af TDC det er kun problemer og høje regninger.
Fullrate er også TDC, men det virker, er meget billigere og alle problemer løses meget hurtigt.
bedre service og meget billigere.

se www.fullrate.dk

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 105 point
Dato : 10-03-16 20:08

Citat
Bliv voksen
kom ud af TDC det er kun problemer og høje regninger.
Fullrate er også TDC, men det virker, er meget billigere og alle problemer løses meget hurtigt.
bedre service og meget billigere.

Jeg mener ganske bestemt at man får mere for pengene med fibernet. Jeg betaler knap 300 kroner/måned for en 60/60 Mbit forbindelse hos Fibia.

Så svendgiversen, få lagt billet ind på den fibernetforbindelse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-03-16 21:00

>få lagt billet ind på den fibernetforbindelse.
Det vil vi så nok gøre så snart det er muligt, med mindre vi får en bedre/billigere TDC service?

Tidlige har TDC haft monopol her på en smal fjordvej med ellers manglende kabel muligheder,
men nu har SE købt Stofa og ned graver, i forbindelse med fjernvarme, nyt fibernet her.

Og så mit sendte mail til TDC, med tvivl om modtagelsen:

"
Da TDC ikke telefonisk ville godkende vor klage over et stort engangsbeløb i januar, har vi lagt vor klage ud på nettet, foreløbig kun i kandu: http://kandu.dk/spg175821.aspx

Hvis ikke vi får medhold i vor klage om en kun lejet home box,
vil denne klage også blive lagt ud på større medier som face book, tvitter m. fl.

Efterfulgt af vor klage, øverst i dette spørgsmål.
"
Er det for hårdt sagt, det med at true med yderligere klager på nettet i større fora?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-03-16 21:13

Citat
Er det for hårdt sagt, det med at true med yderligere klager på nettet i større fora?

Næ, men jeg synes bestemt at du også skal klage til andre instanser som for eksempel forbrugerombudsmanden. Det kan kun gå for langsomt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-03-16 21:19

Hvis du vil klage over en regning så skal det gøres her.
http://tdc.dk/kontakt/klage/regning/

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-03-16 21:25

Jeg synes at du straks skal gøre som webnoob, og vente nogle få dage (3 dage) med de andre ting.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-03-16 22:03

Citat
Tidlige har TDC haft monopol her på en smal fjordvej med ellers manglende kabel muligheder,

Det kunne de stadigvæk have efter princippet "must carry", og så leje pladsen ud til andre aktører hvad de gør i forvejen på det gamle kobber og også mobilnettet.
De store aktører som Telia eller Stofa her jo ikke råd til at grave ned over hele landet, og tog de sig råd var der kun brugerne til at betale.
Fælles net og delfinansieringer som nogle kommuner gerne vil være med til skal granskes nøje, ellers får de EU på nakken som jo gør alt for at konkurrencen skal være helt fri, og heller ikke er glade for statstilskud.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-03-16 22:28

Citat
De store aktører som Telia eller Stofa her jo ikke råd til at grave ned over hele landet, og tog de sig råd var der kun brugerne til at betale.

Andre selskaber som for eksempel Fibia gør det faktisk. Ganske vist lægger de primært fiber ned der hvor der alligelvel skal graves op for at lægge elledninger i jorden, men jeg har set den grave fiber ned langs en landevej hvor der ikke skulle graves andet ned.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-03-16 12:30

TDC har ringet og vi får refunderet engangsbeløbet på hele 1.778 kr.

Ifølge aftalen om de kun lejede boxe,
hæfter lejeren for de skader TDC ikke er skyld i, eksempelvis lynnedslag.

Men da service medarbejderne sagde det var gratis og ikke oplyste om dette,
vil TDC undtagelsesvis tilbagebetale beløbet.

Mit første mail gik altså igennem, og også den sidste formular jeg lige har sent,
så tak alle sammen, og også tak til TDC.

Og intet behov for yderlige repressalier over nettet denne gang.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-03-16 13:43

Dejligt at høre, noget lignende skete, da jeg skiftede til bredbåndstelefoni, hvor servicekontskten fortslte at mit abonnemnt var præcis som før, med banke på og viderestil. Det opkrævede TDC dog 50 kr for hver måned efterfølgende, så det var ikke som før. Det blev afgjort med at det var en fejlopkrævning. Træls at man skal bøvle med den slags. Nu skal jeg bare have fat i dem på grund af de mange udfald på telefonen.
God weekend
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 11-03-16 13:48

Rart at høre at de hele nu er gået i orden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-16 14:04

Der var et tilfælde på EB.

En bruger fik en regning på 11.500 da der blev fundet fejl på kablet ind til hans hus.
Efter en klage skulle han betale 1500 og grundejerforeningen 10.000

Herunder nævnte jeg også at brugeren ikke skulle betale medmindre han havde stukket en spade ned i kablet på matriklen.
Men uhyggelige regninger, lige før at man ønsker monopolet tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-03-16 11:16

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-03-16 22:54

Velbokomme

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-09-16 17:22

Anbefaler Fullrate.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 23-11-16 00:39

TDC er ikke billige men tager man en snak med dem -hvis der ikke er ændret noget i lang tid kan det godt lade sig gøre at få prisen ned. Jeg har gjort det på min gamle mors vegne - 83 år - hun ville nødig slippe fastnet telefon. Jeg lagde det om til IP telefoni - hun mærker ingen forskel så længe der er strøm i huset - og har en mobil der holder strøm i 10dage. de byttede 2 bokse med en - hendes internet blev 10 gange hurtigere - fri tale til alle danske numre mobil eller fastnet - mobil data oveni - skulle have være 10G til 0 kr/md blev 15G til 3kr/md den fejl er de tilgivet - min mor hat ikke noget at bruge det til men sponsorer gene mig med 3kr /md. derudover sparede hun ca 3000 om året.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-16 09:05

Så kan du komme ud for, at du pludselig ingen forbindelse har og det er fordi TDC IP KRÆVER AT DU LUKKER FOR HOME BOXEN (den hvide). Tænd og sluk og så er det ok. Det har et eller andet med Ip adressen at gøre. I starten var det meget ubehageligt, jeg vidste ikke, hvad der skete. Man opdager jo ikke selv, at andre ikke har kunnet ringe til en i flere dage, når man ikke selv bruger telefonen ret meget.
Det man hører er at der ikke er forbindelse i øjeblikket PRØV SENERE.
ALTSÅ GØR DET TIL EN VANE AT TÆNDE OG SLUKKE 2 GANGE OM MÅNEDEN.

JEG VED IØVRIGT IKKE, OM DET IKKE SKER, NÅR MAN HAR EN FAST IP ADRESSE.
Ingelein