/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Christen Andersen og Sÿnnod
Fra : 2601
Vist : 348 gange
500 point
Dato : 07-03-16 13:48

Hvor bliver Christen Andersen og Sÿnnod ( Sønned eller Ane Sinde) Christensdatter gift henne?

Christen Anderse er født ca. 1766 på Ærø og Sÿnnod ( Sønned eller Sinde - Ane Sinde) Christensdatter er født ca. 1770 i Marstal handelsplads landsogn i Ærø herred, Svendborg amt.

De få deres første barn den 22 november 1794 i Strandby, Bregninge Sogn, Ærø herred, Svendborg amt, og deres næste barn Hans Andersen Christensen den 22 jul 1796, men nu i Mellemhaugerne, Brahetrolleborg sogn i Sallinge herred, Svendborg amt.

Jeg har ikke fundet ud af hvornår de flytter til Sydfyn.

Det ældste barn optræder ikke i Lægsrullen i Danmark han er nok ikke blevet meldt til Lægsmyndigheden men det næste barn er optaget.

Jeg har ikke fundet ud af hvornår hustruen bliver døbt.
Da de ælste barn bliver døbt står der i kirkebogen følgende:
Fødte og Døbte 1794.
Strandby
Søn
Christen
Pedersen
født 22
Novemb:
Søndagen den 26de efter Trinitatis blev Christen Andersen
som boede i Stochebye men var gaaet bort af Arresten i hvil
ken hand sad, som anklaget for Faar-Tyverie og Hustrue
Zynde Christensdatter som er til Huuse hos Johan Christopher(-)
sen Hmd i Tværbye hendes Christen Pedersen - Baaret af Chri
stopher Johansen - Fad: Christen Larsen i Øster Br. Hans Ageled
Claus Jeppesen - Fruenti: Zynde Hansdaatter - Ellen ChristensD:
Ellen ChristensDaatter Karen Christensdaatter
Bregninge Kirkebog, Ærø Side ? nr. 1, 1 spalte. Opslag 24, Enesteministerialbog 1787-1815.

Jeg har ikke kunne finde ud af hven hustruens fader eller moder er.

Nogle der kender dem?

PS. Jeg har alle FT fra 1801 og til de døe henholdsvis i 1849 og 1861 men der står intet om hvor og hven deres forældre er ej i skiftet efter manden Christen Andersen.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : Huusom

Modtaget 500 point
Dato : 07-03-16 15:10

Link til Viede og døde. af opsl 32. Rise Ærø.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17129146#174319,29321458

Link til Vielse 1793 Rise kirke opsl 14. Christen Andersen og Sønne Christensdatter.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17138255#180890,30715565

Du har jo selv en mening om hvor de er født, så jeg har ikke søgt videre på det.

mvh Huusom

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 07-03-16 16:06

Tak for svaret Huusom.

Nej mange tak for din store hjælp. Nu har jeg søgt efter denne vielse i mange år så for at vise min store glæde har jeg givet dig alt hvad jeg kunne give dig af point.

Med venlig hilsen og endnu en gang tak.