/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
slette mange billeder
Fra : denevigeuheldige
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 05-03-16 19:09

Jeg har brug for at få ryddet gevaldigt op i mine mange billeder som ligger spredt i mange forskellige mapper, heraf en del dobbelt, på min pc. I stedet for at skulle åbne hver enkelt billede, ville det være rart at kunne få en samlet oversigt vist på èn gang og så slette hele mappen. Har forsøgt mig med picasa som jeg ikke synes var helt nem at arbejde med, bl.a. fordi programmet også viser billeder af reklamer, overskrifter osv (hvilket jeg ikke vil bruge tid på at slette), så måske kan I anbefale et nemmere program?

Accepteret svar
Fra : sferling

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-16 21:17

De ting du ikke gider er altså billeder, så alle billedprogrammer vil vise dem.

Du kan se om Picasa kan indstilles til kun at vise 'jpg-billeder', hvis det er sådanne billeder du har.

Ellers er Picasa noget af det bedste til dit formål.

Man kan finde gratis og betalte dublicate-finders på nettet til at fjerne dubletter.

Der er også Irfanview, som går til næste billede med et tastetryk og sletter med et andet - det kan bruges til at gå gennem billeder og slette eller sortere (der er også kopiering/flytte til forskellige mapper), hvis det kun er få tusinde. Det er gratis.

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 06-03-16 00:33

Tak for svaret sferling.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 06-03-16 18:36

Selv tak - jeg så senere på aftenen at Picasa kan udelade alt andet end 'jpg'-filer