/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
windows live mail
Fra : anne39
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 03-03-16 22:33

Jeg kører windows live mail på windows 10. Jeg sad i går og legede lidt med programmet i håb om at blive lidt klogere på de muligheder der findes. Jeg har sikkert foretaget mig noget som jeg ikke burde. I hvert fald har det resulteret i, at jeg ikke kan kalde indbakken frem på skærmen. Men den må ligge inde bag ved et eller andet sted for når jeg peger på ikonet på proceslinien, så fremkommer den som miniudgave, men når jeg klikker på den, så forsvinder den blot. Hvis jeg højreklikker på miniudgaven, åbner der sig mulighed for at klikke på ny meddelelse. Altså kan jeg godt sende mails men ikke læse modtagne mails. Hjælp mig til at få indbakken frem

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-03-16 22:38

Har du prøvet at genstarte computeren?

Clou

Kommentar
Fra : Kilroy1975

Dato : 04-03-16 01:46

Jeg havde samme problem.
Jeg fik at vide at det eneste fix var afinstallering af mail appen. Og så geninstallere.
Alle mine mails var der stadig da jeg genindstallerede, og satte min konto op igen. Men det afhænger at din udbyder, og om denne sletter mail når du downloader dem.

Her er den anvisning jeg fik
http://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-built-in-apps-and-how-to-reinstall-them/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-16 10:45

Det kunne lyde som om at vinduet er røget "off-screen" prøv at holde SHIFT nede og højreklik på genvejen i processlinjen, der skulle dukke nogle punkter op med Gendan, flyt osv, prøv at klikke på Gendan og virker det ikke så prøv næste.

Kommentar
Fra : anne39

Dato : 05-03-16 17:08

til clou: har genstartet pc uden resultat
til Klaudi: for mig lyder det sandsynlig, som du skriver, at vinduet er røget "off screen" idet problemet opstod (som jeg husker det) efter at jeg havde forsøgt at have flere vinduer på skærmen samtidig, herunder også min indbakke. På et tidspunkt "trækker" jeg indbakken ud til højre for at gøre plads til en internetside ved siden af. Men jeg trak indbakken helt ud over skærmkanten og har som sagt ikke kunnet komme i kontakt med den igen, bortset fra det lille miniaturebillede, når jeg klikker på proceslinien. Har forsøgt med din anvisning til at løse problemet, uden det dog har hjulpet.
til Kilroy 1975: Måske kan jeg blive nødt til at prøve dit forslag. Men jeg er lidt bange for at det kan skabe problemer, som jeg ikke helt kan overskue. Jeg er 80 år og ikke nogen ørn til pc brug. Jeg har endnu ikke været i kontakt med min udbyder (Stofa) for at spørge om min mails forsvinder, hvis jeg skal til at geninstallere. Vil det i givet fald betyde, at jeg skal downloade windows live mail igen?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 05-03-16 17:21

Når miniaturebillede vises så højreklik på det og vælg Flyt, klik ikke på noget andet,
brug så piletaster på tastatur til at rykke vindue ud igen, så hvis du har skubbet det helt til højre,
så brug venstre piletast!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-16 17:30

Du kan os prøve at højreklikke på proceslinjen(tomt sted) og vælge Overlappet, så burde det os dukke op!

Godkendelse af svar
Fra : anne39

Dato : 06-03-16 20:46

Tak for svaret Klaudi. Jeg ved ikke om det var præcis din anvisning, der hjalp mig i første omgang, men dit svar satte mig i hvert fald på sporet, som ledte frem til at jeg igen har fået min indbakke på "banen". Mange tak.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-03-16 20:58

velbekomme