/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
paragraf 23 stk. 2 nr 8
Fra : lexiben2
Vist : 388 gange
300 point
Dato : 03-03-16 11:53

Kære venner hjælp mig.
Hvorfor kommer min 23 årige datter i kassen: Uddannelseshjælp, Aktivloven §23 stk.2 nr.8 når hun er dianogseret: Asberger, ADHD, OCD, Højeste skala i Depresion, overspisning og fjernelse af mavesækken, samt 3 selmordsforsøg med indlæggelse på sygehus. (hun er kronisk psykisk overlastet)
D.v.s. hun får udbetalt brutto 6010 kr og mangler nu 900 kr for at bo i sin lejlighed, hun har ikke en ærlig chance for at få et jop.
Det foregår i Struer kommune.
M.v.h. Nils

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 03-03-16 13:31

I skal klage til det sociale ankenævn. Kommuner giver syge mennesker bistandshjælp eller andre sjove ydelser i stedet for førtidspension for at spare penge.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 03-03-16 13:35

For resten er hun under uddannelse? det lyder jo ikke sådan.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-03-16 13:39

Beklager dybt at måtte skrive det, men sådan er vilkårene blevet i Danmark, kommunerne skal gøre alt for at få folk i flexjob som der ikke er mange af
Nu skal også de syge som ikke er inde i et ressourceforløb eller revalidering miste ydelser hvis de ikke påtager sig 225 timers lønnet job på et år, det går dog ikke ud over din datter men par på kontanthjælp, desuden har kommunerne lov til at sige nej til folk der vil i et ressourceforløb som kan føre til flex eller førtidspension, men det kan i jo prøve at lave en klagesag på, nogle af dem går igennem.
Lad være med at oprette en artikel på Ekstrabladet, er den åben for brugerdiskussion på Nationen er der flere tosser som skriver at de nævnte sygdomme er indbildte.
Ældre og med en diskusprolaps har jeg småkæmpet med kommunen i over 4 år, de vil skide på sygdommen selv efter en mislykket arbejdsprøvning

Trods alt.......held og lykke

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 03-03-16 14:20

Tak Luffe. skytten 49 hun er sprunget overbelastet fra VUC fjernstudie, der kunne hun ellers sidde hjemme og uforstyrret ca 2 time dagligt.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 03-03-16 14:34

Ca. 25% får medhold i klager i det sociale ankenævn, så det kan betale sig at klage.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 300 point
Dato : 03-03-16 14:50

Jeg tror du vil få bedre hjælp på K10.dk

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-03-16 14:54

Citat
hun er sprunget overbelastet fra VUC fjernstudie, der kunne hun ellers sidde hjemme og uforstyrret ca 2 time dagligt.

I sidste uge omtalte EB en ung kvinde der trods psykiske vanskeligheder havde gennemført en uddannelse, men derefter gik hun helt ned, muligvis grundet nådesløst pres på jobcentret.
Hun fik førtidspension efter en klagesag.

2 timer kan man godt få på flex hvilket jobcentret arbejder ud fra, men når det gælder psyken er der utallige forhold som kan spille ind, det værste er nok socialfobi som hindrer nogle at komme ud af døren men kan have de fint hjemme med samlever og få venner som de kender.

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 06-03-16 07:38

Tak for svaret Troldepige. så er det klaret der er nu bevilget §34 med 824 kr /mdr.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-03-16 09:09

Velbekomme.

Jeg har set din tråd på K10.