/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
El-skinne til lampe ?
Fra : bjoern1
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 29-02-16 17:05

Nogen der har et forslag til en el-skinne, pæn og i god kvalitet, som skal kunne bære en PH5 over et spisebord ?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-02-16 17:23

Halo track er gode, men max belastning pr lampe er 5 Kg. Kan ikke huske hvad en PH5 vejer.

Halo Track føres bla. i Silvan.

MVH

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-02-16 17:49

Her er lidt flere og nok bedre muligheder:

http://www.zapmeta.dk/web?q=elskinne+til+loftet&sc=s

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-16 08:18

Vi har investeret i
http://www.elvvs.dk/p/lytespan-lp-skinne-230v-1-faset-1-mtr-hvid-21551/.
Skinnen er flot flad og afrundet og kan afkortes eller bygges sammen, som man har behov for. Vi har to over et spisebord og der hænger 2 PH lamper i skinnerne. Bordet kan øges til 4 m i længden og så har vi brug for at kunne flytte lamperne. Det gøres med et enkelt greb, fordi lampen "klikkes" fast i skinnen.

Jeg har også en 1m skinne med 2 PH 3 lamper over mit køkkenbord ved vinduet. Det har jeg, fordi strømudtaget ikke sidder midt for vinduet, så en enkelt lampe vil se asymetrisk ud i forhold til vinduet. Med strømskinnen kan jeg have to lamper placeret symetrisk.

Bortset fra det, har vi om vinteret sat yderlig en PH 5 over spisebordet, så der ved gæstebud var fint lys.

Skinnen er ikke helt billig, men skæmmer ikke som en firkantet vil gøre.

ingelein

Godkendelse af svar
Fra : bjoern1

Dato : 01-03-16 09:49

Tak for svaret ingelein.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-16 12:55

Hej - Du får også brug for en eller flere pendeladaptorer
http://www.elvvs.dk/p/lytespan-pendeladaptor-1-faset-ls1-hvid-762702/

Jeg ved at det ikke er nogen billig løsning - men det ser også godt ud.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-03-16 12:57

Ps. Skinnen fås også i 2 meter længde. Men da vi har en bjælke i loftet, var vi nødt til at købe to stk. a' 1 meter. En på hver side af bjælken
Ingelein