/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Underligt TV
Fra : LuffeA
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 28-02-16 12:59

Jeg har et 4 år gammelt Philips TV der gør knuder.
For det første er det blevet langsomt til at skifte kanal, for det andet er sorteringsmenuen blevet blank så jeg ikke kan udelukke kanaler og lave en favoritliste.
Det var nu underligt fra begyndelsen idet skærmbilledet tit låste så jeg måtte tage strømmen, eller også slukkede det når jeg klikkede på Tekst.
Det blev opdateret via USB for et års tid siden, det gav et par brugbare nye ting og ikke fejl.

Spørgsmålet er om "operativsystemet" virker igen ved en nulstilling som jeg ikke tør fortage da der ikke lige står ny skærm på mine penge før jeg har sparet op, jeg er stoppet med at købe på kridt samtidig med at jeg blev gældfri

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-02-16 13:16

1. se om der er en opdatering til dit tv, hvis der er så læg den på
2. fabriksnulstil dit tv (uanset om der var en opdatering eller ej)

Når du fabriksnulstiller svarer det til at geninstallere windows, alt bliver fjernet og styresystemet geninlæses.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-02-16 15:07

Citat
Det var nu underligt fra begyndelsen idet skærmbilledet tit låste så jeg måtte tage strømmen, eller også slukkede det når jeg klikkede på Tekst.

Klagede du ikke over disse ting medens der var garanti på den? Det kunne godt lyde somom at der var en hardwarefejl i den fra starten.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-02-16 15:35

Citat
Klagede du ikke over disse ting medens der var garanti på den? Det kunne godt lyde somom at der var en hardwarefejl i den fra starten.

Næh, jeg betragtede det som forbigående da det kun skete et par gange om måneden.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 28-02-16 15:58

Har også et Phillips, et par år ældre end dit, og det har også tendens til at låse sig, men det er kun når jeg har sat andet hardware til det, jeg kan dog ikke gå tilbage i tiden på det - og der findes ingen opdateringer til det, så det må man vist lære at leve med.
At dit så ikke vil vise diverse ting ordentlig kunne være tegn på at det snart ikke vil mere.
Mener at have læst om dem der har sat deres TV tilbage/ på den ene eller anden måde, kun har fortrudt det.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-02-16 17:02

Citat
Mener at have læst om dem der har sat deres TV tilbage/ på den ene eller anden måde, kun har fortrudt det.

Jeps, der er jo normalt en god grund til at de laver opdateringer til systemet.
Der KAN dog godt være specielle årsager der gør at det er ønskeligt at køre med en ældre version af styresystemet.
Det kan dog godt være umuligt at nedgradere sit tv, det er kun noget man skal forsøge sig med hvis producenten anbefaler det, eller, hvis man laver det som sidste forsøg inden man køber et nyt.

En fabriksnulstilling (nulstilling til fabriksindstillinger) kan derimod tit rette alle mulige mærkelige problemer med sit tv (det og så en opdateret firmware)
Når du nulstiller tv fjerner det alle indstillinger der er lavet og sætter alle indstillinger som fabrikken har lavet dem. (i den firmware der pt er installeret)

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 29-03-16 22:13

Tak for svaret mig-selv.