/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Glansbilleder
Fra : pirt03
Vist : 372 gange
50 point
Dato : 24-02-16 10:38

Jeg har i gemmerne fundet nogle gamle glansbilleder i et album. Jeg kan regne ud at de må være fra omkring 1910/1920.
Jeg har søgt lidt og fundet forskellige, men hvordan finder jeg ud af om netop disse er noget værd.
De er i øvrigt klæbet fast i albummet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-16 11:37

Jeg solgte nogle for år tilbage, og fik 20-30.- for et ark, de har ikke den store værdi med mindre det er sjældne.

Der findes Auktionshuse hvor du kan få en online vurdering:
http://www.bruun-rasmussen.dk/vfs/static/valuation/online/index.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-16 11:38

Husk at der kommer Salær på ved salg.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-02-16 12:10

Citat
Husk at der kommer Salær på ved salg.

Det betaler køberen, et auktionshus beregner dog salær hvis varen ikke bliver solgt, enten at der ikke kommer bud eller den bliver trukket grundet mindstepris ikke opnås.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-16 12:21

Citat
Det betaler køberen, et auktionshus beregner dog salær hvis varen ikke bliver solgt

Det kan der være noget om, lang tid siden jeg brugte den form for køb/salg

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-02-16 12:29

Citat
De er i øvrigt klæbet fast i albummet.

Så er de sandsynligvis ikke det store værd, men prøv da Den Blå Avis - det koster jo ikke noget...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-16 13:40

Citat
Det betaler køberen, et auktionshus beregner dog salær hvis varen ikke bliver solgt

Sælger betaler også salær og det uanset om "varen" bliver solgt eller ej.

Men som marken84 skriver, så har glansbillederne mistet noget i værdi, da de er klæbet fast i et album.

Hvis du ikke finder en samler, så ville jeg beholde dem ....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-02-16 22:45

Prøv om du ´dampe´ dem af - men der er stadig spor af klisteret.