/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
spørgsmål omkring tuning af 4 gear
Fra : DoolEys
Vist : 290 gange
50 point
Dato : 23-06-03 18:42

Hej..
jeg har lige pt en 100 % lovlig yamaha 4 gear k1..

Jeg har vil sætte en 14.5 mm karburator i.. men hvis jeg gør det er jeg så også nød til at sætte en 5.3 hk udstødning på få at udnytte maskinen fuldt ud ?

Kan en 14.5 mm kar. trække et 12-tands tandhjul ? så den ikke er død i optræk !

Kan man sætte en 16 mm indsugning til den 14.5 mm kar. ?

Hvis man sagde jeg havde 16 mm indsugning 14.5 mm kar. 5.3 hk udstødning og 12 tandstandhjul, hvad ville den så rende?? (km/t) (med poleret cylinder osv)

jeg ville være glad hvis i kom med nogle fif.. er første gangs køber af en knallert så er total n00b :)

Kommentar
Fra : DoolEys

Dato : 23-06-03 19:11

stave fejl :) jeg har lige pt en 100 % = jeg har lige købt en pt lovlig ..

Er der nogen der vil fra råde mig at købe en 14.5 mm kar. kan se at jeg lige nu kan få en 14.5 til 150 kr. og en 16 mm til 400.. er de 1.5 mm 250 kr værd ?

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 23-06-03 19:13

jeg synes at du skal sætte 13 tanshjul på og en indsugning på 16 mm og måske som du skrive men den vil køre med til du har ca 60 km med hvor mange vil du gerne køre du kunne jeg godt tække mig at vide

Kommentar
Fra : DoolEys

Dato : 23-06-03 19:18

jeg vil ha den til at Køre 70 km/t .. skal jeg så ha en 16 mm kar. ? eller kan jeg gøre andre ting ? helst uden at banke, bore, save og file :)

jeg Vil ikke skifte cylinder. for jeg kender til folk hvis 4 gear kører 80 km/t med 40 mm cylinder (org.)..

Kommentar
Fra : madsmads15

Dato : 23-06-03 21:08

Hvorfor spørger du så ikke hvad de har gjort ved deres knallerter? Og så kan du jo bare gøre det samme som dem...

Kommentar
Fra : DoolEys

Dato : 23-06-03 21:11

det jo godt med lidt forskellige råd :)

Kommentar
Fra : jens_poulsen

Dato : 25-06-03 22:56

Olivenolie, min ven, kan gøre det den moderne teknologi ikke kan. I oliven findes der naturligt forekommende knofedt- deraf kommer udtrykket: "Du skal bruge knofedt, min ven". Smør hele maskinen med dette herlige præparat, og den vil køre som en drøm.
Mvh Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : Oehlers

Dato : 28-06-03 09:22

Hvis du ikke vil skifte cylender, ska du nok købe: 14,5 karburator, 16 indsugning, 12-13 fortandhjul, polere skyllekanaler, et større tændrør, plane dit topstykke, og file lidt af stemplet i bunden på oversiden, men gør det forsigtigt. =ca. 60-65

Hvis du vil gøre lidt mere ud af det, poler menbranhuset(skil menbranen ad) og poler indsugningspladen. =ca. 70 med ovennævnte

Hvis du køber en 40 mm med store skyllekanaler,16 karburator, 16 indsugning, 13-14 fortandhjul, polere skyllekanaler, et større tændrør, højkomprimeret topstykke og highspeed stempel og polerer ovennævnte. = ca. 80, hvis din motor ellers er i fin stand.

Hilsen Oehlers

Kommentar
Fra : DoolEys

Dato : 28-06-03 13:02

Tak for dit svar oehlers.. men lige et spørgsmål til så :) skal man pille karburatoren og indsugnings pladen af for at komme ind til membran huset ? som sagt er jeg vildere noob til det her atm. :)