/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
ændring af filformat
Fra : lillelyst
Vist : 399 gange
50 point
Dato : 21-02-16 12:06

Jeg har en access database liggende med en del word dokumenter som har filtypen doc (word 97). Dette giver en del problemer når de f.eks. skal udskrives via printer, hvorfor jeg ønsker dem alle ændret til docx (som svarer til word 2010).
Spørgsmålet går på om jeg skal åbne hver enkelt og gemme i det rigtige format, eller om jeg kan ændre ALLE på èn gang til det nye filformat?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-02-16 12:51

Hvilket problem oplever du ved at udskrive .doc filer?
.docx blev ny godt nok introduceret med Office 2007, så hvis du har .doc filer så er det Office 2003 de er lavet med.

Men du kan evt. prøve det her program fra MS
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=21888

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-16 14:32
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-02-16 17:12

Hej
Der burde ikke være problemer med at udskrive .doc dokumenter! Og jeg tror heller ikke problemerne forsvinder selv om du ændrer formatet. Det har jeg i hvert fald aldrig haft problemer med, jeg har både en maskine med Word 2007 og Word 2010, og begge 2 kan fint åbne mine gamle .doc dokumenter dannet med Office 2003, og udskrive dem på min Canon Pixma printer.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 21-02-16 19:08

webnoob> det er korrekt at dokumenterne er oprettet i office 2003. Jeg kan ikke lige huske hvilken fejlmelding jeg får når jeg udskriver nogle af dem (ikke alle) men jeg vil prøve at holde øje med det igen i næste weekend hvor der skal udskrives en del.
Så brugere - jeg vender lige tilbage når fejlen dukker op igen så i får den præcise fejlmelding. Men programmet spørger om jeg vil gemme filen i et ? format, men jeg ønsker jo slet ikke at gemme da dokumentet jo er gemt i en mappe i forvejen.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 21-02-16 19:52

Grunden til at programmet, Word, spørger er fordi det er åbnet i kompatibilitetstilstand og ønsker at gemme det i det format som programmet, Word, bruger. Så det er jo smart nok at gøre det efterhånden som du har fat i dokumenterne.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-16 20:34

Hvis det er "faste" dokumenter, som ikke skal rettes.................kan du gemme det som pdf.
Og alle kan læse og udskrive.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 21-02-16 21:20

Webnoob har fanget den! Det var lige præcis det der var problemet som jeg nu husker det, så jeg gemmer dokumenterne i docx fremadrettet.
Takker alle for input.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 21-02-16 21:22

Tak for svaret webnoob.