/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Pakninger?
Fra : iluap
Vist : 339 gange
49 point
Dato : 20-02-16 13:13

Kan man regne med, at der ligger (fiber)pakninger neden under disse 48 mm og 37 mm møtriker http://postimg.org/image/ud8vtx3l3/ ?

Det er neden under en vandvarmer.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 59 point
Dato : 20-02-16 13:47

Den med røde striber tætnes ved hjælp af 2 koniske flader som passer sammen.

Den med blå stribe kunne også være med koniske flader, men det er jeg ikke sikker på.

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 20-02-16 13:50

Tak for svaret Eyvind. - min vvs-ven sagde det samme da han så billedet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-02-16 14:03

For mig ser det hele ud som normalt pakket med pasta og blår.

Den store møtrik til venstre dækker over en union som er konisk indvendig uden behov for fiberpakning og den nederste samling til højre kunne minde om en skæreringsfitting.
Ingen af dem kræver pakning udover blår eller teflontape på gevindet.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 20-02-16 17:30

Ku være dejligt hvis du har ret ?? Vandvarmeren skal skiftes i næste uge, så får vi se ??

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 20-02-16 17:31

?? =

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-16 18:46

Hvis det er en vandvarmer som kan placeres oppe eller nede, så hold øje med at den bliver koblet rigtigt. Ellers fungerer den ikke så godt. Men det står i monteringsvejledningen.

Pas på med at montere kobberrør, for det kan give tæring.