/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer til Minecraft
Fra : PeterPeter
Vist : 778 gange
50 point
Dato : 19-02-16 14:36

Kære alle

Jeg står og skal købe en pc (stationær) til at spille Minecraft på.
Mit budget er 4000 kroner.
(Jeg har skærm, mus, keyboard etc.)

Jeg har kigget på flere tilbud i Bilka, men er bange for at købe en, der ikke er god nok

Spørgsmål:

Hvor køber man den bedste computer i dag, hvis man kun skal bruge den til at spille Minecraft på ???

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg har virkelig brug for hjælp til dette
Tak Tak Tak

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 19-02-16 17:41

Du går ind i f.eks. ELGIGANTEN og fortæller hvad du skal bruge computeren til, så råder de dig på bedste vis...

Det er min erfaring.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 20-02-16 11:16

Kære alle
Min erfaring er, at du ikke får den bedste vejledning af en ekspedient i ElGiganten.
Tværtimod - at spørge i et forum som dette, hvor så mange kompetence mennesker er samlet - det tror jeg er det bedste.

Jeg håber stadig nogen kan hjælpe mig - regner med at købe pc en af dagene..
Det skal også være med Windows - ikke nogen Linux pc

Der må da være et godt tilbud der ude, som jeg ikke har set endnu

Håber nogen kan hjælpe

Tak - og hav en god dag

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 20-02-16 11:46

Hvad med denne ??
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-pc/HP550153NO/hp-pavilion-550-513no-stationar-pc-hvid
Findes der noget bedre til en billigere penge eller er det et dårligt valg ??
Tak

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 50 point
Dato : 20-02-16 13:39

Minecraft kræver næsten ingenting. Intel HD og en ny celeron chip burde kunne gøre det. Jeg tænker at den aller billigste computer kan køre det.

Se hv ad google fandt her:
Minimum Requirements:
CPU: Intel Pentium D or AMD Athlon 64 (K8) 2.6 GHz.
RAM: 2GB.
GPU (Integrated): Intel HD Graphics or AMD (formerly ATI) Radeon HD Graphics with OpenGL 2.1.
GPU (Discrete): Nvidia GeForce 9600 GT or AMD Radeon HD 2400 with OpenGL 3.1.
HDD: At least 200MB for Game Core and Other Files.
Java 6 Release 45.
Mojang | Minecraft system requirements
https://help.mojang.com › portal › articles

Jeg ville købe denne her, hvis det zkal være en stationær.http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-gamer-pc/ACDTSXLEQ056/acer-aspire-xc705-stationar-computer

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 20-02-16 13:49

har du overvejet at købe en bærbar ?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 20-02-16 13:59

AMD er generelt billige, gode til gaming, og bruger en del strøm, men CPU performance er ikke noget at råbe hurra for.

Hvad med denne her, som også kan mere end du har behov for.
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/dcs-trend-pc-basic-id-11152258.aspx

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-02-16 15:45

Du skriver du har Skærm, keyboard & Mus, men ikke hvordan de er tilsluttet.
Grundet til jeg flager dette er mange nye maskiner mangler VGA eller DVI stik, og har kun HDMI og et af de andre.
VGA er Analog, så håber din skærm er med HDMI eller DVI, eller DisplayPort
Og du bør sikker dig din nye maskine så denne udgang.
Personligt ville jeg aldrig anbefale en maskine uden SDD harddisk idag.

Problemet er for 4000 for vil CPU'en så bliver en mindre model, for der også er penge til SSD
ala denne http://www.aldi.dk/aldi_multimedie_pc_system_616_615_4787_21043.html

Og Elgiganten og viden er tæt på nul, for de informere ud fra hvad de tjener bedst ved.
Ikke at deres vare og priser er dumme, man skal bare huske at forhandle, for prisen kan altid komme ned hos dem.
HUSK køb aldrig deres PC Klargøring, for det er bare en standard pakke de ligger oven på lige meget hvad som følger med maskinen, og tit giver dette problemer.

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 05-04-16 14:34

Tak for svaret Thomas_Mygind.

Kommentar
Fra : GamerGaragen

Dato : 17-11-18 23:25

Hvis du mangler andet har vi en masse gaming udstyr og tilbehør på https://gamergaragen.dk