/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Køleskab
Fra : jensviggo
Vist : 458 gange
50 point
Dato : 15-02-16 06:13

HC er frustreret, hans køleskabspære holder ikke længe, han har nu opdaget, at der er lys i skabet selvom døren er lukket.
Hvor sidder kontakten der tænder og slukker lyset i skabet.
gorenje type hzs2926 model rk4296w

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-02-16 09:00

Den sidder i døren.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-02-16 10:29

Kan også sidde sådan at en af de faste hylder i døren trykker på en lille flad skive eller en lille rund tap

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-16 10:33

Ja den sidder i dørkarmen, og der findes mange udgaver, så du skal lede efter en der passer netop til dit skab.

Her ved de alt om reparation af hvidevarer.
http://www.nettoparts.dk/shop/belysning-gorenje-koel-5117c1.html
Find din kontakt eller ring til dem.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 15-02-16 15:36

Der sidder en magnet i døren som rammer/aktivere en kontakt inde i Lampe Huset.
har fundet ud af det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-02-16 01:01

Pæren bruger strøm. Det koster penge.
pæren genererer varme, så kølekompressoren skal arbejde mere . Det koster flere penge.
pæren skal hyppigere skiftes , det er kun småpenge.
Det er bere at fjerne pæren indtil du får ordnet kontakten.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 50 point
Dato : 16-02-16 04:49
Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 16-02-16 05:06

Supersvar, godt fundet ud af, kan du osse udpege den nøjagtige placering i Køle/fryseskabet

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 22-09-16 00:16

Eller skift til led pære mindre strøm mindre varme og lev med det.

http://www.harald-nyborg.dk/p2594/led-paere-1-9w-e14-t26