/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvor stort et forbrug?
Fra : o.v.n.
Vist : 520 gange
200 point
Dato : 14-02-16 20:54

Ja hvor meget kan man regne med at bruge til opdateringer i Windows 10 pr. måned?
Og hvor meget vil der cirka gå til en times sniksnak med webcam på?
Spørgsmålet skyldes at jeg er ved at sætte en ny bruger i gang med brug af computer og der skal selvfølgelig en internet forbindelse til, men kan han nøjes med 5 GB pr. måned og mobil bredbånd?
Den nye computer er med Windows 8.1 og opgradering til Windows 10 sker hos mig så han først overtager computeren når den er køreklar med de ønskede programmer på

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 21:07

2-5GB burde være mere end nok - hvis ikke der skal hentes store filer, ellers er 1GB tilstrækkeligt til en måneds surfen på nettet - du kan selv se forbruget på en mobilos, der plejer altid at stå at ´loade´ siden er på ?? ca 50 kb = hvilket er normalt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 21:12

Har selv for et par dage siden købt mig til 3GB og hentet omkring 10 meget store filer ned (navigerings programmer), og har 0,95GB tilbage, det er ikke selve det at gå ind på en side der koster, men hvad man laver på siden.
Skal der spilles film/musik, så er det dyrt eller kan blive det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-16 21:12

Det er ikke kun surfen på nettet og e-mail, der er også billedoverførsel fra webcam jeg ved ikke hvor meget forbrug der er ved at kunne se hinanden mens man snakker, jeg bruger det ikke selv.
Og så skal systemet holdes opdateret, er der nogen som ved hvor mange MB der cirka er i opdateringer?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 14-02-16 22:09

Nu er du da vist ude i noget flueknepperi - et par GB fra eller til kan vel ikke vælte budgettet...

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 200 point
Dato : 15-02-16 10:19

kommer jo an på hvad som sker efter de 5 GB, koster hver MB derefter multi kr., eller sættes hastigheden bare ned til modem speed.

Med Microsoft nye politik med de bare tvinger store pakker ud, kan det jo blive dyrt.
Derudover har du måske også andre opdateringer, eks. Skype, Browser, MS Office, ....

Video Chat kommer jo an på opløsningen begge WEBCAM er sat til, er det Full-HD ?
Og Hvilket Chat program snakker vi om, nogle har bedre komprimering end andre .

https://support.skype.com/en/faq/FA1417/how-much-bandwidth-does-skype-need

Lave dog et forsøg og check forbrug
https://support.skype.com/en/faq/FA10415/can-i-see-how-much-bandwidth-a-video-call-is-using

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 15-02-16 10:30

PS. ved godt du snakker om Video Chat, men EKS. Skype var engang det bedst til dårlig forbindelser, sådan er det ikke mere efter Microsoft har taget over.

http://www.androidauthority.com/voice-call-data-comparison-598541/

Det hvis bare at svar kommer an på rigtig mange faktor, og du ikke har gået i detaljer overhoved.

Eks. sidder de stille og roligt og snakker, eller er det børnebørn som sidder meget uroligt.

Og hvem kan svare på hvor tit Microsoft vil sende store opdateringer ud

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-16 12:01

Tak for svaret JegErHer. Lige noget jeg kunne bruge og du har ret: Ingen kan svare på hvor store opdateringer Microsoft sender ud