/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Tilladelser i Windows 10
Fra : niller59
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 14-02-16 11:26

Hej
Når jeg vil gemme billeder fra Scamming eller andet, får jeg en meddelelse om at jeg ikke har tilladelse til at gemme på denne destination elle ikke har administrator beføjelser.
Der er kun mig der bruger denne PC. har forsøgt at rette under tilladelser uden held.
hvor skal jeg søge ?

med venlig hilsen
Niller59

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 12:24

Citat
Scamming

Hvad er det for en ´side´ - hvis det er billeder du henter fra nettet? kan de være beskyttet på den ene eller anden måde som gør at du ikke kan gemme dem = Copyright

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 14-02-16 12:43

Hej mig selv

FLOT du har fundet stavefejlen - desværre ingen præmie !
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-02-16 15:18

hvor ligger den mappe du forsøger at gemme i ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-16 17:58

Fejlen kommer når du vælger at gemme et sted hvor du ikke kan gemme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-16 20:00

Du har nok endnu ikke fortalt windows at du er ejer/administrator.

Ned og klik på luppen og skriv:
netplwiz

klik så oppe på forslaget som er

Netplwiz
Kør program

Her skulle dit navn stå som administrator

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 14-02-16 23:46

Hej til dk + o.v.n.
Det er når jeg vil gemme i Billeder eller en mappe i billeder jeg bliver afvist.
jeg står som administrator når jeg tjekker det.
mvh
niller59

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-02-16 00:09

kan du oprette en mappe i mappen "billeder" ?

hvilken program bruger du til at scannne med ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-16 02:35

Kan du tage et skærmbilldee og lade os se hvordan dialogboksen ser ud lige før du klikker på Gem:
http://peecee.dk/
klik på Gennemse og find billedet, du kan skrive din e-mail adresse hvis du vil have mulighed for at slette billedet bagefter, klik på Upload og kopier adressen til billedet i et indlæg her.
Se billedet før du uploader for at der ikke skal være personlige oplysninger på og lad være med at uploade hvis der står noget som kan give oplysninger som du ikke vil dele med os

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 17-02-16 19:47

Hej O.V.N.
her er link http://peecee.dk/upload/view/457046

Det er denne meddelelse jeg får når jeg forsøger at scanne et billede. Bruger Cannon med dennes soft vare.
mvh
Niller 59

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-16 20:00

Jeg ser kun billedet og ingen dialogboks hvor du kan gemme
jeg har selv en Canon scanner indbygget i min printer og vil senere se hvor den forsøger at gemme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-02-16 21:10

Min Canon scanner kan gemme på en memorystick
Pixma MG 5250

Her skal men selv fortælle Canon hvor det skannede skal hen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-02-16 00:07

Jeg bruger et gratis billedprogram Irfan View til at hente billeder ind:
http://www.irfanview.com/
den kan sættes til dansk og så går det som en leg med at scanne billeder, andre gratis billedprogrammer kan også hente billeder fra en scanner, for eksempel:
http://www.xnview.com/en/
http://www.photofiltre.com/
på siden pensionistedb er der megen hjælp at hente til Photofiltre
http://pensionistedb.dk/
klik på fanen Photofiltre for at hente programmet på dansk og på Vejledninger for at få en grundig forklaring.
Det kan anbefales at bruge et billedprogram til at hente billeder og et officeprogram til at hente dokumenter, dengang jeg havde en HP benyttede jeg deres software, det gør jeg ikke med Canon