/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Registreringsattest
Fra : hovsada
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 13-02-16 12:32

Hjælper sygemeldt ven med at få solgt en veteranmotorcykel !
Der er nu en mulig køber , papirerne er bortkommet !
Har kontaktet skat, men min ven er ved en fejl i 199? blevet registreret som bruger istedet for ejer ( som ikke er mulig at kontakte ) Han har afmeldt den i 1999 og haft den stående siden.

Man kan kun få ny registreringsattest med ejers nemIde...... Hvad gør man så ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-16 19:06

Hvis den er afmeldt , er der jo også beviset for afmeldingen.

Men det er jo ejeren som er den eneste som kan rekvirere en ny registrerings attest.

Er der slet ingen papir på overdragelsen af ejerskabet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-16 20:49

Han skal møde personligt op, og kunne bevise/sandsynliggøre at det er hans MC og det burde jo være nemt nok hvis han har haft MC´n i flere årtier og den ikke har været registreret i mellem tiden.
Det står vist også på Skat´s side - hvis du leder længe nok.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-16 20:52

NB, kan han huske ´pladen´ kan han slå den op på:
http://www.nummerplade.net/nummerplade-oplysning.html
hvis de har oplysningerne fra dengang..

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-16 20:54

Citat
Når du bestiller en ny registreringsattest i et af SKATs motorcentre, skal du dokumentere, at du er ejer eller bruger af køretøjet. Medbring fuldmagt, faktura, slutseddel eller fogedbog.

Registreringsattesten koster 100 kr. I motorcentret kan du betale med kontanter, Dankort, Visa dankort eller banknoteret check

Har du kun mistet del I eller del II, skal du medbringe den del, du stadig har.

Din kvittering for bestillingen er din midlertidige registreringsattest.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817302&vId=0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-16 21:00

NB; sidst jeg skulle bevise noget på motorkontoret var et billede af ´genstanden´ OK og ingen talen i krogene om bedrag eller lignende, men det var også mange år siden.

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 14-03-16 21:22

Tak for svaret mig-selv.