/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
mails jeg ikke mdtager
Fra : hanne39
Vist : 203 gange
300 point
Dato : 13-02-16 11:28

Hvordan finder jeg ud af hvorfor jeg ikke modtager sendte mails fra en bestemt person?
jeg tænker selv at det skyldes at jeg måske er kommet til at blokkere for vedkommende, men ved ikke hvordan jeg finder ud af det. det er google mail det drejer sig om.
på forhånd tak.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-02-16 11:52

Check først og fremmest om vedkommene staver din mailadresse rigtigt. Jeg har selv fået mails tiltænkt en anden fordi at adressen var stavet forkert.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-02-16 12:03

Kig efter om de ligger i Spam mappen.

Ellers brud søg funktionen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-16 21:03

Som skrevet ligger de i SPAM, hvor du også kan rette om de skal være SPAM eller ej.

Kommentar
Fra : hanne39

Dato : 16-02-16 10:20

hej alle
jeg har tjekket stavning og evt. tegn, og også kigget i spam. det er noget der har stået på 2-3 mdr.

håber stadig på hjælp.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-02-16 13:45

Har du prøvet at sende en mail til vedkommende og så bede om at svare direkte i mailen altså med besvar-funktionen i mailen?

Så burde den jo komme tilbage som du sendte den

Den nye skrive- og svarefunktion i Gmail

Du kan nu skrive meddelelser i en renere og mere enkel brugergrænseflade, der fokuserer på din besked og ikke alle funktionerne omkring den. Her er nogle af højdepunkterne:

Hurtig: Skriv meddelelser direkte fra din indbakke.
Enkel: Nydesignet med rent og strømlinet udseende.
Effektiv: Tjek e-mails, mens du skriver, minimer kladder til senere brug, og du kan også skrive to meddelelser på samme tid.
Bruger du Gmail med Google Apps? Find en guide, video og ofte stillede spørgsmål om at skifte til Google Apps i Google Apps Uddannelsescenter.
Detaljerne i skrivevinduet
I stedet for at fylde hele dit Gmail-vindue, åbnes der nu et mindre vindue i bunden af skærmen, når du klikker på Skriv. Her er nogle af de funktioner, du kan se:
Modtagere: Klik på dette tekstfelt for at indtaste e-mailadresser. Du kan også klikke på linkene Cc eller Bcc for at tilføje et nyt sæt modtagere. Træk og slip modtagere fra et felt til et andet, eller klik på "x" for at fjerne dem fra din meddelelse. Hold markøren over modtageren for at se oplysningerne om personen, eller dobbeltklik på modtageren for at redigere adressen.
Formatering af tekst: Klik på dette ikon Formatting options icon, hvis du vil bruge formatering som f.eks. skriftstørrelse, fed skrift, understregning og punktopstillinger. Du kan også bruge vores nye tastaturgenveje for formatering. Hold markøren over hver knap for at se tastaturgenvejen for den enkelt valgmulighed. Valgmulighederne for justering og indrykning er nu samlet under ikonet for justering.
Vedhæftede filer: Klik på ikonet Vedhæft filer Paperclip attachment icon for at vedhæfte filer til din meddelelse.
Kassér: Klik på ikonet med papirkurven Discard draft icon for at slette din kladde.
Flere valgmuligheder: Klik på denne menu More options drop-down arrow for at se andre værktøjer som f.eks. stavekontrol, almindeligt tekstformat, udskrivning, tilføjelse af etiketter og tilføjelse af oprindelige vedhæftede filer.
Vinduets størrelse: Hvis du vil skrive i et vindue i fuld skærm, kan du klikke på Full-screen expand icon udvid øverst til højre i skrivevinduet. Hvis du vil bruge fuld skærm som standard, skal du klikke på More options drop-down arrow Flere valgmuligheder og vælge Skift til fuld skærm som standard. Hvis du vil skrive i et pop ud-vindue, skal du holde Shift-tasten nede, mens du klikker på Full-screen expand icon udvid øverst til højre i det pågældende vindue.
Lagring: Gmail gemmer automatisk dine kladder, mens du skriver, så vi har fjernet knappen "Gem nu" (men du kan se, at kladden er gemt, hvis du ser ordet "Gemt" ved siden af knappen "Kassér"). Din kladde bliver også gemt automatisk, når du lukker skrivevinduet.
Send e-mail som: Hvis du bruger Gmail til at sende e-mails fra en anden adresse (f.eks. din e-mailadresse på jobbet), kan du klikke på adressen i feltet "Fra" for at vælge en anden adresse. Hvis du ikke kan se feltet "Fra", skal du først klikke i feltet "Modtagere" øverst i skrivevinduet.
Ændringer ved svar eller videresendelse
Du vil også se forskelle, når du besvarer eller videresender meddelelser. De fleste ændringer svarer til dem, du kan se, når du skriver en helt ny meddelelse. Her er nogle få yderligere ændringer:
Modtagere: Hvis du vil ændre, hvem din meddelelse skal sendes til, skal du klikke i modtagerfeltet, når du svarer.
Svartype: Klik på pilen Recipient arrow ud for modtagerens navn for at vælge, om din meddelelse er et svar, et svar til alle eller en videresendelse.
Emne: Hvis du vil ændre emnet for din meddelelse, skal du klikke på pilen Recipient arrow ud for modtagerens navn og klikke på Rediger emne.
Pop ud-svar: Hvis du vil skrive dit svar i et skrivevindue, skal du klikke på pilen Recipient arrow ud for modtagerens navn og klikke på Pop ud-svar.
Svar indlejret: Hvis du vil se den forrige meddelelse i dit svar, skal du rulle ned, indtil du kan se ikonet "Vis beskåret indhold" Show trimmed content, og klikke på det.