/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Savner windows 8.1
Fra : yearhouse
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 12-02-16 21:04

Hej venner
Jeg har vist lavet kage i den?

Jeg har downloaded win 10, og nu mangler jeg ALLE mine programmer, dokumenter.....Ja det hele sq. Jeg skulle have tænkt mig om, inden jeg downloadede et nyt styresystem, Men er der chance for at jeg kan finde mine win 8.1 ting?

Hilsen TOM

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-16 00:03

Du kan da bare installere det fra din back up.
Hvis du ingen back up har, kan de data da ikke være så vigtige.

Hvis du har downloadet win 10 til en installationsdisk og så installeret på en frisk derfra er alle data væk. Men hvis du har bedt din win8 om at opgradere til win 10 har du en måned til at fortryde og få bestille din gamle win8.1 tilbage igen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-02-16 07:49

Citat
jeg kan finde mine win 8.1 ting?

Der findes diverse ´rednings´ programmer, der kan finde slettede filer, men de kan næppe finde/ få dine programmer tilbage:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=file%20recovery%20free

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-16 09:26

Ja, det er jo lidt sent nu, men til en anden gang: Brug eet drev til operativsystem plus div. uundværlige programmer som nemt kan installeres igen; Browsere, Ccleaner, Antivirus, osv.

Een disk (..ikke en partition på systemdisken) til Videoredigering, Officeprogrammer og Spil.

Een (..gerne extern) disk til uuerstattelige filer: Back-up, dokumenter, billeder, videos mm.

Så går det sjældent helt galt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 13-02-16 12:06

TRANSOR:
Hvis jeg fortryder og går tilbage til win 8.1, får jeg så det hele tilbage?
Jeg var lidt dum, ikke at lave nogen backup.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-02-16 18:21

På Crevet, eller C:\Windows, ligger der en mappe der hedder Windows.old.

Der ligger alle dine ting indtil du selv sletter dem!

Kig under C:\windows.old\bruger\dit navn\ - der ligger dine 'gamle' system mapper.
Herfra kan du kopiere dem ind i de nye system mapper, eller andet sted hen

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 13-02-16 19:59

Der var en windows.old.....Men der var ikke nogle af min mistede dokumenter m.m.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 13-02-16 22:44

Som sagt . Når man ikke gider tage back up er det fordi man er en sej fyr som ikke klager når data er væk.
Det er ikke godt at vide om dokumenter med videre kommer tilbage hvis du går tilbage til win8.1.
du skal ikke begynde på at kopiere systemfiler selv, Det kan næsten kun gå galt. Du skal finde punktet i win 10 som beordrer tilbageføring til forrige system. Måske ligger dine datafiler bare et sted ,som du ikke husker, og ikke kan finde nu. Måske er de i skyen. Det afhænger helt af dit program og instillingerne i win 8.1.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 14-02-16 12:46

Tak for svaret transor. Jeg syntes nu ikke jeg er særlig sej. Blot naiv, fordi jeg troede at det KUN var styresystemet jeg fik....ikke at jeg mistede alt mit kram.