/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Stor parkerings afgift
Fra : svendgiversen
Vist : 426 gange
70 point
Dato : 12-02-16 10:41

Min kone parkerede i kælderen ved Viborg sygehus med min bil
for to uger siden og besøgte sin veninde der lå i coma

Hun troede parkeringen var gratis, men jeg har nu fået en regning på 1020 kr.

Hvordan kan en simpel parkering blive så dyr?

Det jeg også er bange for, hun besøgte veninden igen ugen efter,
hun er nu død og min kone er til begravelse i dag.

Måske parkerede hun samme sted, får jeg så en ny regning på 1020 kr.??

Skal jeg bare betale den første og vente, eller hvordan klager jeg???

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 12-02-16 10:43

sælg bilen og betal bøden, resten kan du så købe en cykel til konen for

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 12-02-16 11:01

Citat
Skal jeg bare betale den første og vente, eller hvordan klager jeg???

Pardon, du er da efter min bedste overbevisning ikke lige født i går - det kan du sikkert godt finde ud af selv hvis du tænker dig bare lidt om.

Men det er da en meget rørende historie med din kone og hendes veninde som hun åbenbart skal begrave idag! RIP.

Accepteret svar
Fra : spiren

Modtaget 70 point
Dato : 12-02-16 11:54

det tydr på det ikke var gratis men man skulle tjekke ind eller have p tilladelse uden og vide det

men en parkerings bøde kan jo udstedes men er som regel kun 510 kr

passer dog meget godt med de 1020 kr hvis hun har været der 2 gange men jeg ville tage kontakt til selvskabet som har sendt regningen/bøden så må de jo kunne forklare hvordan de kommer frem til beløbet

mvh

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-16 12:00

Tak spiren, så er det nok for begge parkeringer?

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 12-02-16 12:02

det vil jeg mene for har aldrig hørt om en enkelt p bøde på 1020 synes jeg lyder vildt

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-16 14:49

Tak for svaret spiren.

Kommentar
Fra : spiren

Dato : 12-02-16 14:57

velbekomme.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 12-02-16 15:55

En hurtig Google søgning førte frem til følgende:
http://www.hospitalsenhedmidt.dk/om-os/find-vej/viborg/
Hvoraf det fremgår at parkering generelt er gratis.
Det bør fremgå af opkrævningen hvorfor der er udstedt en afgift.
Måske har hun hugget en plads der var reserveret til overlægen
/Janus

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-02-16 19:51

Også tak til dig Janus,
måske lukkede jeg for tidligt, men de to første svar var jo for naive.

Og derefter fortjente spiren så maks points.

Ikke mange ser dette, men min kone var helt chokeret,
da hun ringede efter begravelsen.

Hun hjalp i god tro afdødes døtre med at våge over hendes veninde i coma,
og imens tikkede taxameteret i parkerings kælderen.

Måske stiller jeg et supplerende spørgsmål, med bøden på parkerings stedet,
også fordi jeg fortsat vil have ret til at stille >rørende historier... her på kandu
uden at blive anset for art være naiv.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-02-16 11:20

Ikke mange ser dette,
men min kone holdt på en handicap parkering, derfor den store opkrævning.