/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skaber regeringen yderligere fremmedhad?
Fra : ElvenaR
Vist : 461 gange
15 point
Dato : 11-02-16 19:36

Regeringen melder ud, at hver anden flygtning skal i arbejde ...

Lars Løkke, siger at "Danmark knækker over", hvis flygtninge ikke kommer ud på arbejdsmarkedet .... NU !

Blander sig i tre parts forhandlingerne og bestemmer, nærmest, hvad de skal forhandle om.

Ikke "normalt" ...

Jeg synes det er fint, at flygtninge og immigranter kommer i arbejde.
- Hvis der eller er arbejde !

Er der ikke arbejdsløshed ?

Og hvad med de danskere, som ikke har arbejde ... Skal flygtninge og immigranter
til før dem ?

Det er da lige til at skabe yderligere fremmedhad !

Eller ?

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 25 point
Dato : 11-02-16 19:54

Man kan allerede fornemme en ophedet debat på de sociale medier.
Og mon ikke venstre knækker halsen hvis de fortsætter i samme retning.
Jeg har selv mistet mit arbejde og har måttet se på, at to udlændinge i virksomhedspraktik nu varetager min funktion.
Så fremover stemmer jeg df

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-02-16 20:47

Jeg håber, at LO ved trepartsforhandlingerne kan sikre, at flygtningene ikke bliver gøgeunger, der verfer danskere ud af jobbet, som trimare46 er blevet

Det samme må klart være i regeringens interesse, V overlader nøglerne til Statsministeriet til DF, eller S, hvis danske vælgere mister jobbet til underbetalte flygtninge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-16 21:00

Citat
Jeg har selv mistet mit arbejde og har måttet se på, at to udlændinge i virksomhedspraktik nu varetager min funktion.

Tja det var da også min første tanke, dog er jeg selv pensionist.

Altså:
Skat trækker småfolk til torskegilde for eks. et forkert kørselsfradrag
Skat smider milliarder af kroner ud til svindlere
Vi invaderes af tyvebander og giver dem der fanges penge som de kan sende hjem
Der er ikke så meget arbejde til danskere - men der skal skaffes arbejde til fremmede.
Den økonomi kommer til at køre af sporet.

Jeg så i TV for leden, at 3 udlændinge ville tage hjem fordi der ikke var stillet et hus og et job til dem. De var vist ikke flygtninge, men bare guldgravere.

Men det der bekymrer mig mest, er den Merkel lige dame i Tyskland.
Jeg er lidt bange for om hun skal til at lave samme nummer og starte en storkrig, når hun ikke mere kan styre hjemmefronten.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 11-02-16 21:16

Citat
Jeg så i TV for leden, at 3 udlændinge ville tage hjem fordi der ikke var stillet et hus og et job til dem. De var vist ikke flygtninge, men bare guldgravere.

Det så jeg også, menneskesmuglerne har vist overdrevet reklamerne, men da de ikke giver garanti, er pengene hjemme

Menneskesmuglerne, eller deres venner, har også lavet illegale gummibådsfabrikker, så de kan tjene maksimalt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-16 21:34

Citat
DAGLIGT BRØD

Troels Trier (med tak til Torkel Rasmussen, Blå Tåget)

I denne sang er vi allerede dybt inde i den hjemlige hygge. Moderen og faderen er gået i gang med indtagelse af middagsmaden.

Langsomt løfter hånden
servietten op mod munden
Han siger: "Ræk mig lige bearnaisen
og lidt brød."

Servietten tørrer munden
hun tænker: "Han er i grunden
både forslugen og lidt kræsen
- han er sød."

I Danmark har vi dagligt brød
I Danmark er der ingen nød

Mad og væske fylder bugen
blikket vandrer rundt i stuen
dvæler ved en plet på dugen
Han er kræsen og forslugen

Luften presser på i tarmen
Kinden rødmer let i varmen
Hun har tabt en ært på barmen
Han har stadig løftet armen

I Danmark har vi dagligt brød
I Danmark er der ingen nød

Langsomt sendes hånden
og servietten slipper munden
men standser ud for næsen
lissom den fortrød

Tungt falder hånden
imens manden opgir ånden:
med en blodprop i arteriekredsen
- han er død

I Danmark har vi dagligt brød
I Danmark er der ingen nød

Kilde: http://www.roedemor.dk/tekster/roede_mor_sangtekster.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 12-02-16 12:44

Tak til jer alle, for fine svar ...

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 12-02-16 17:03

***** _Tak for svaret trimare46 ....