/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Boligareal - bad/toilet i kælder
Fra : Grimstrup
Vist : 2893 gange
100 point
Dato : 11-02-16 11:38

Hej

Jeg har fået af vide, at bad/toilet i kælderen på et hus kan medregnes i det samlede boligareal for huset. Er det korrekt og gælder det uanset om det er et toilet eller et badeværelse og uanset størrelsen?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 11-02-16 12:06

Hejsa

Ja de medregnes i det samlede boligareal uanset størrelse.

Bluesky

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-02-16 12:45

Boligareal, er det areal der er tilladt at bebo. Dvs, hvis kælderen ikke er godkendt til beboelse indgår det ikke i det beboet areal. Det vil fremgå af BBR informationer.

Kvm oplysningerne kunne fx lyde således: i en tre etages ejendom: Boligareal 1. sal 50 kvm, stueplan 50 kvm og kælder 50 kvm. Brutto etageareal: 150 kvm.

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 11-02-16 14:22

Tak for svarene.

Kælderen er ikke godkendt til beboelse, men lige nu tæller badeværelser/toilettet med. Det er nok noget tid siden det har fungeret som badeværelse - sikkert grundet problemer med fugt - men som ekstra toilet er det fint. Undrede mig bare over, at det indgik i boligarealet

Hvor kan man finde mere om det henne?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-16 15:46
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-02-16 19:56

Og når du har to toiletter i huset, betaler du en højere ejendomsskat

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 12-02-16 09:09

Betaler jeg højere ejendomsskat? Jamen jeg har tre toiletter i huset i et meget lille hus lige nu :-/

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 16-02-16 11:50

Tak for svaret katekismus.