/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer genstart efter papirilægning
Fra : Dalapin
Vist : 308 gange
55 point
Dato : 09-02-16 12:56

Hej derude
Vi har lige fået købt en HP LaserJet P3015, som i og for sig er ok. Men hver gang vi lægger nyt papir i papirkassetten skal printeren genstartes.
Det er ikke helt "normalt" og leverandøren har aldrig hørt om det før. Er der mon nogen "herude" som har oplevet noget lignende ? (Defekt sensor ?)
Tak for hjælpen.
Dala

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-02-16 12:59

Aldrig!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 09-02-16 14:54

Måske du skubber papiret for langt ind imod føleren? bare en idé - har ALDRIG hørt om problemet før!

Clou

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 09-02-16 15:50

Har du prøvet bare at trykke på OK?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-02-16 17:28

1, kører den nyeste firmware, ellers, opdater!

2, kunne være at i skal ind i opsætningen og sætte den til at fortsætte automatisk ved fejl. Det er ikke unormalt at de står til enten at vente på at der trykkes ok eller at der er flere minutters forsinkelse inden den fortsætter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-16 20:06

Ingen af mine printere har lavet den fejl.............................jeg trykker bare på ok og så slukker fejllampen, og printeren printer videre.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-02-16 20:26

Det er vel ikke fordi at strømkablet sidder løst eller er defekt?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-02-16 21:36

Citat
Ingen af mine printere har lavet den fejl.............................jeg trykker bare på ok og så slukker fejllampen, og printeren printer videre.

Nu har vi jo ikke hørt hvad fejlen er, så det kan jo være at det præcis er det der er tale om, den fortsætter ikke automatisk. Og så har du jo netop haft den "fejl"

Jeg sætter altid printere og kopimaskiner til at fortsætte automatisk netop for at undgå opkald fra personer der ikke forstår at deres print ikke kommer ud.
De HAR jo lagt papir i printeren og de HAR trykket print igen og nogen af dem har endda skiftet (den næsten nye) toner og deres print kommer stadig ikke ud.

Jeg får stadig den slags opkald ind i mellem, det sker at en eller anden får sat en printer på pause.
Et enkelt tryk på Pause/OK/Go og så kommer deres print ud, intet mindre end woodoo og sort magi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-16 10:52

Jeg tror ikke det er en fejl hos mig, at der skal trykkes på OK.
Test med 1 stk papir i Canon printeren.

Valg 2 stk print og den printer den ene.

Citat
Fejl
Kassette
Der er intet papir
Ilæg papir og tryk på OK

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 10-02-16 11:15

Citat
Jeg tror ikke det er en fejl hos mig, at der skal trykkes på OK.

På min Canon blæk-printer skal der også trykkes OK når man har skiftet papir. Til gengæld så skulle der ikke trykkes OK da jeg for lidt siden skulle skifte blækpatron. Men på de laserprintere som jeg tidligere har haft eller har haft med at gøre fortsatte den blot automatiske med at printe såsnart man havde lukket papirskuffen.

Nu håber jeg ikke at jeg spørger for dumt Dalapin, men du slukker da ikke for printeren når du lægger papir i vel? For siden at ingen at de andre her på stedet har været ude for denne fejl må man lige rydde mulighederne for brugerfejl af vejen. Har du fået checket strømkablet som jeg foreslog? Hvis det er ok, og du ikke har fejlbetjent som jeg lige har nævnt, så må du klage til forhandleren. Da den er ny så kan der sagtens være et eller andet som sidder løst indeni.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-02-16 11:22

Min Brother S/H laserprinter blinker til mig når den er tom for papir.
Efter påfyldning af papir skal der trykkes på en grøn knap [GO].