/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
BilstrupV: TekstTV DR1 side 133
Fra : BilstrupV
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 08-02-16 10:58

Da jeg i weekenden nåede til TekstTV DR1 side 133, læste jeg:
"Hjort reddet op fra havn"
Min umiddelbare tanke var: "Lad ham dog ligge". Ikke så rigtig en tanke, så jeg tilføjede stille for mig selv: "til han bliver lidt mør og menneskelig".
Den mand og den regering ser ikke mennesker men taburetter med sikker indtægt.
"Moderne kontanthjælpsreform"... Latterlig udtalelse. Det er jo nærmere en "Morderlig kontanthjælpsreform". Iøvrigt gælder det for alle denne regerings reformer vedrørende samfundets svageste, at deres skuldre skal pålægges yderligere byrder. Regeringen gør det lette: stiller krav; tænk om regeringen kunne vende den en gang og finde ud af at vise løsninger, som vores svage kan og skal engagere sig i, hvis deres situation gør det muligt.
På trods af svagheder ved stemmeafgivelse via NemID, vil jeg stadig holde på, at det er nødvendigt at indføre, hvis vi skal have folkestyre. (Vi har demokrati, fordi det er defineret sådan, men vi har ikke folkestyre i DK)
Point til den, som har et godt forslag til at gå videre med indførelse af afstemninger via NemID.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-16 12:06

Vi skal have flere folkeafstemninger om interne samfundssager som de bruger i Schweitz.

Her får vi en masse valgflæsk og når politikerne får en ministertaburet gør de nøjagtig hvad der passer dem.
At de svage skal lægge skuldre til og svigtes fordi at 20.000 migranter, måske 100.000 i år 2020 død og pine skal arbejde og have boliger er ingen hemmelighed, og mangel på arbejde og boliger går også ud over befolkningen set over en bred kam.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 12:26

Jeg er næsten ked af at sende denne artikle fra Scientific American, men alligevel

http://www.scientificamerican.com/article/pogue-the-challenges-of-digital-voting/?

Jeg tror der skal en lang oplæringsperiode til, før (næsten?) alle sætter sig ind tingene, før de stemmer?

Jeg husker for mange år siden, hvor en TV-journalist spurgte folk, om de syntes det var en god idé at flytte diskontoen til Hjørring, det var der stort flertal for

Trods alle fejl og mangler ved vores folketing/byråd mv., tvivler jeg stærkt på, at vi ville få det bedre af at vi alle skulle stemme om alt muligt

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 12:56

Citat
Jeg husker for mange år siden, hvor en TV-journalist spurgte folk, om de syntes det var en god idé at flytte diskontoen til Hjørring, det var der stort flertal for
Nu, inden vagnr har gjort samtlige danskere til en flok idioter ved at henvise til et eller andet manipuleret TV-klip, hvor alle ædruelige svar var fraklippet - og derved lykkedes det endnu engang sjovnalisterne, at udråbe danskerne til europas nokkefår.

Selvfølgelig er det bedst at stemme om "alt muligt" Hvorfor skulle det ikke være det?

Sandheden er jo, at den Kandidat man har stemt på op til et valg lynhurtigt skifter standpunkt og derved repræsenterer han ikke dem, der har stemt på ham mere

Kandidaten kan skifte parti..... Hvad så med dem, der i god tro stemte på ham?

Kandidaten må ikke stemme efter sin overbevisning (Hvilket står i Grundloven at han bør) - men efter partiet linje. Hvor er demokratiet henne..?

Demokrati/Folkestyre findes ikke i Danmark..= resembling democracy.

Derfor er Schweiz et skoleeksempel på ægte demokrati.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 13:00

PS. Jeg glemte lige.......
Man kan sagtens stemme via Nemid, det skal bare bruges som vejledende.
Derved kan Folketinget beslutte om: Forslaget forkastes - eller om foreslaget skal sendes til rigtig folkeafstemning

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 13:07

Tjahh, ved vores sidste folkeafstemning troede et flertal åbenbart på Tulles forsikring om, at vi SAGTENS kunne få en parralelaftale!

Det ser måske ikke helt så nemt ud, så vi skal snart til stemmeurnerne igen

Det var nu ikke ligefrem fordi ja-partierne var meget på banen for at få ja'et, blandingen af Europol og 22 retsakter ingen havde hørt om var heller ikke for smart

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 13:20

Citat
Tjahh, ved vores sidste folkeafstemning troede et flertal åbenbart på Tulles forsikring om, at vi SAGTENS kunne få en parralelaftale!
Nej, det gjorde han ikke!

Citat
Det var nu ikke ligefrem fordi ja-partierne var meget på banen for at få ja'et, blandingen af Europol og 22 retsakter ingen havde hørt om var heller ikke for smart
Det beviser vel egentlig bare, at det er nogle forkerte politikere der er valgt ind i Folketinget.
Og, at den generelle holdning til EU - blandt alm. dødelige mennesker - er køligt, for ikke at sige iskoldt......og det bliver koldere endnu - ligesom England

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 13:47

Citat
Tjahh, ved vores sidste folkeafstemning troede et flertal åbenbart på Tulles forsikring om, at vi SAGTENS kunne få en parralelaftale!
Nej, det gjorde han ikke!

Nå, ikke???

http://www.bt.dk/politik/thulesen-dahl-i-giftigt-an

"Det giver os halvandet år til at forhandle en parallel-aftale på plads. Det kan vi sagtens, og hvis det bliver et nej, går jeg ud fra, at udenrigsministeren allerede den 4. december fortæller EU, at vi gerne vil have, at Europol-samarbejdet fortsætter som før i en parallelaftale uden de andre punkter."

Så nemt som tjah, hvad mon??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 14:05

Dit link "dutter" ikke...

Men det han sagde: »Det er at lave en parallelaftale om Europol med EU-landene. Lige som Norge, Schweiz og Island har gjort. Det vil betyde, at det, som alle siger, at vi gerne vil være med i, nemlig Europol, den del kan vi løse uden at ophæve retsforbeholdet. Og hvorfor så tage den risiko det er for befolkningen at ophæve retsforbeholdet?«

Og for det skal være troværdigt for dig, er linket fra Politiken http://politiken.dk/indland/politik/ECE2801997/formand-thulesens-argumenter-for-at-du-skal-stemme-nej/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 14:11

Nå, skal vi gå tilbage til BlistrupV's spørgsmål.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 14:18

Du skal lige have det rigtige link, jeg havde åbenbart klippet det af, nu kan du SAGTENS læse det

http://www.bt.dk/politik/thulesen-dahl-i-giftigt-angreb-paa-loekke

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 14:45

Tak for linket - det er bedre end mit. Men linket viser også, at du manipulerede med ordene:
Citat
"at vi SAGTENS kunne få en parralelaftale!"
Fordi, du "klippede" ordene ud af sammenhænget.

Ifølge dit link:

Citat......"garanterer selv i en pjece, at Danmark kan blive i Europol, selv om vi stemmer nej. Hvordan kan du det?

»Fordi vi kan blive i Europol på to måder: Enten ved at vi får en parallelaftale, eller ved at vi bruger en begrænset tilvalgsordning, hvor vi kun tilvælger Europol. Det vil kræve en ny folkeafstemning, hvor vi anbefaler befolkningen at stemme ja til, at vi bliver i Europol, men kun det. Så har vi kun afgivet suverænitet om dét og ikke om asyl- og udlændingepolitik og alt muligt andet,« siger Kristian Thulesen Dahl.

Et nyt Folketingsvalg er vel ikke så tosset endda. Vi har da vel demokrati..?
Brug Nemid som vejledende.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 15:11

Citat
Et nyt Folketingsvalg er vel ikke så tosset endda. Vi har da vel demokrati..?

Ja, det kan Tulle SAGTENS ordne, han skal bare trække støtten til V!

Men det tør han ikke, for så er han nødt til at tage ansvar også for det sure, DF ville være tvunget til som minimum at deltage i regeringen og miste stemmer i tilgift!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 15:50

Citat
det kan Tulle SAGTENS ordne, han skal bare trække støtten til V!
Mit inderligste håb er også, at Tulle & Co trækker taburetten væk under Lars Løkke. Om det, skal der ikke herske nogen tvivl om,

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 16:17

Citat
Mit inderligste håb er også, at Tulle & Co trækker taburetten væk under Lars Løkke. Om det, skal der ikke herske nogen tvivl om,

Det tror jeg gerne, men tør han?

Det tvivler jeg på, medmindre han kan finde en "rigtig god løsning"!

Tænk hvis Tulle hjalp en rød regering til magten

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 16:59

Citat
Tænk hvis Tulle hjalp en rød regering til magten
Sku' det så være med SF, R og Enhedslisten? Naaaaaaarhhh, den tror jeg ikke på.

Hvis A og DF gik sammen tror jeg mere på den. Men det kræver jo, at A's bagland giver Mette lov til at vippe trussekanten lidt til siden Men det er nok ønsketænkning

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 18:57

Citat
Men det kræver jo, at A's bagland giver Mette lov til at vippe trussekanten lidt til siden
Ja ja, så blev der ro på bagsmækken

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 20:00

Hvilke spørgsmål kunne så sendes til Folkeafstemning via Nemid ?

Ja for mig at se, er EU og indvandring -og gerne naturspørgsmål. F.eks., om der skal bygges tættere på kysten end de nuværende 300 meter helt oplagte emner.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 20:21

Citat
F.eks., om der skal bygges tættere på kysten end de nuværende 300 meter helt oplagte emner.

Vi har en glimrende, grundlovssikret ret til en folkeafstemning (med rigtigt papir og blyant), hvis 60 FT-medlemmer har røv i bukserne og indenfor tre dage efter et lovforslag er vedtaget, begærer det sat til folkeafstemning.

Reglerne for afstemningen er de samme som ved afstemningen i december!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 21:08

Citat
hvis 60 FT-medlemmer har røv i bukserne og indenfor tre dage efter et lovforslag er vedtaget, begærer det sat til folkeafstemning.
Du har ret vagnr. Men du ved selv fra din inde på Borgen, at gør nogle medlemmer det, er de ikke medlemmer af partiet mere pga. illoyalitet over for partiet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-02-16 21:26

Ja, for at nå 60 skal sosserne på en eller anden måde være med!

Og de havde jo selv ideer om at lave projekter ved kysterne, godt nok færre, men allligevel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-02-16 03:11

Citat
Vi har en glimrende, grundlovssikret ret til en folkeafstemning (med rigtigt papir og blyant), hvis 60 FT-medlemmer har røv i bukserne og indenfor tre dage efter et lovforslag er vedtaget, begærer det sat til folkeafstemning.

Hvor tit er den blevet brugt ?
Det er jo også en del år siden at en regering er trådt af på et mistillidsvotum. EL og DF kagler op hele tiden, men benytter sig ikke af den mulighed.
Måske tænker de økonomisk, det koster 3-400 millioner at afholde en folkeafstemning, vil det sikkert også gøre hvis man gik over til afstemninger via NemID.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-02-16 06:51

Citat
Hvor tit er den blevet brugt ?

En gang, 1963, jordlovsafstemningen, de borgerlige fik forhindret en grundskyldsmodel, men indførte noget tilsvarende da de selv kom i regering få år senere!

Mere her, inkl plakaten

http://henrygeorge.dk/georgeisme/jordvaerdibeskatningen-i-danmark/

Plakaten var genial, løgn, men genial, den sorte hånd over det lillebitte hus, uuuuhhhh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-02-16 08:34

Citat
En gang, 1963, jordlovsafstemningen

Anede mig at Retsforbundet var indblandet allerede da jeg læste 1963
Jeg var 10 år og kunne ikke undgå at høre at der konstant blev talt om jordlovene i radioavisen, når den kom hver aften ved spisetid skulle vi unger holde kæft.
Men Retsforbundet har stadig nogle muldvarpe i landet, eller havde idet min ældre vende som døde for 2 år siden var ihærdig tilhænger og også stillede op som folketingskandidat dengang.

Godkendelse af svar
Fra : BilstrupV

Dato : 05-03-16 10:13

Tak for svaret LuffeA.