/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Android 4,2,2 limited
Fra : mig-selv
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 07-02-16 22:42

Nogen der kender noget til det system? kan ikke rigtig finde noget om det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-02-16 22:45

Skal lige nævne at den i de fleste tilfælde kræver (Google Server ? login/ et eller andet) ikke som almindelige moppedrenge, med direkte adgang til NET via WiFi/ blåtand.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-16 11:14

Hvor kan det ses.................
Det er åbenbart et begrænset styresystem måske til noget server af en slags.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-16 11:17

Men google har lavet en overbygning til Android 5 som kan køre på en USB 3 (min 20mb/sec)
Der er ingen af mine memory-pinde som kan klare det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-02-16 22:41

Citat
Hvor kan det ses.................

Det dukker frem, når jeg vil bruge et par GPS App´s.

Selve systemet 4,2,2 Limitet, er meget skrabet og har ikke alle funktioner = færre end 4,1,1
Den finder sagtens mit WiFi, men trods dét, lige meget hvilke indstillinger jeg bruger er der ingen kontakt til nettet.
Derfor det undrer mig, kan ikke rigtig finde noget om systemet på nettet.

Den brugte forresten 80.- ved at bruge Data - det var slået fra før jeg satte simkort i den..
Virker fint med Data slået til - men Telia tager 10.- pr MB og det kan hurtigt blive en dyr omgang.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-02-16 09:24

Er det GPS app på din telefon.
Det er måske fordi de app bruger masterne til at hente kort.

Et app som henter kort over wifi er programmet "here" som jeg selv bruger.

Min telefon er slået fra så den slet ikke kan hente data fra masterne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-16 10:00

GPS henter ikke data fra nettet, kortene ligger på tlf.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 20:50

Tak for svaret Eyvind.
Den kan heller ikke Rootes, så jeg kan lægge andet system på den...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-02-16 20:53

Det må være en eller anden form for ´børne/pensionist telefon´ der kun har det mest nødvendige.
Men så burde der ikke være DATA kørsel? men WiFi... nå den ryger ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-16 21:18

Tak tak - og jeg har lige købt en ny gammelmands telefon, Doro Phone easy 632 med bordlader.
Den minder mig om at jeg har glemt at svare på en sms/opkald.

Men ellers har jeg en iphone 4-4s som er overdraget fra min ødsle søn.

Sonyen ligger bare og glor.

En ældre samsung afleveres til naboen når jeg er væk - så han kan modtage husalarmen.
Husalarmen kan også styres med en app.

Om jeg er halvskør.......................................yes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-16 22:03

Citat
Om jeg er halvskør.......................................yes.

Tvivler, men NÅ dA da, - købte en NY? moppe dreng i dag og den ville sgu heller ikke snakke med mit WiFI - og så er gode råd trælse? det var mig der åbenbart ikke kunne skelne et B fra et 8 tal på routerens login / godt nedslidte og tilrøget.
Surt show - men nu virker det hele som..........

Jeg havde ellers brugt LYS og LUP for at aflæse koden - men den smuttede.....åbenbart.

Har ellers lige fået nye briller, men de SMÅ og slidte tal kunne jeg ikke læse..selv med LUP.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-02-16 19:28

Jeg fortalte det lige til en af mine venner.......................hr. Ravn
http://www.fuglestemmer.dk/ravn