/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia Lumia 530
Fra : ingelein
Vist : 469 gange
30 point
Dato : 05-02-16 22:32

Min telefon æder batteriet uden at jeg bruger den ret meget. Er slukket det meste af tiden, men har mistet strømmen efter 2-3 dage. Nu har jeg læst mig til at nogle apps bruger en masse strøm. Jeg vil overhovedet ikke bruge telefonen til andet end at ringe fra/ til. Alt andet ville jeg kunne slette, hvis jeg vidste, hvordan jeg slap af med det. Jeg har slettet eller deaktiveret en masse under indstillinger. hvis nogen spørger, hvorfor jeg så har købt en smartphone, er det udelukkende for tastaturets skyld.
Er der nogen der ved, hvordan jeg sletter alt det jeg ikke vil bruge?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-02-16 22:33

Jeg vil selvfølgelig også kunne bruge den til sms.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-02-16 22:38

Hvis der er Bluetooth og WiFi så slå også det fra, da begge æder en del strøm, specielt BT.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-02-16 23:06

Citat
men har mistet strømmen efter 2-3 dage

Er det ikke rimeligt normalt?.
Min kan holde sig 5-6 døgn, men så står også bare og keder sig - den advarer mig dog når der er mail/sms = ved brug af GPS holder den 2-4 timer.
Har du været i indstillinger og sætte den strømsparing/slå gps/ opdateringer fra.

Det kunne også være du bare har fået en tlf med et dårligt batteri.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 05-02-16 23:48

En smartphone batteri holder ikke mere end 2-3 dage det er meget almindelig, måske du kan få en ekstra dag ved at følge Bille1948 råd men så skal du sørge for at have et abonnement med tilstrækkelig data på, en smartphone holder sig selv og apps opdateret
Slå strømsparetilstand til så er der ikke noget som kører i baggrunden, du kan også gå ind i indstillinger og slå tilladelser til at køre i baggrunden fra på nogle apps, det er et ret stort arbejde og så er der ikke megen smartphone tilbage men det er måske sådan du vil have det
Min Lumia 630 lades 2-3 gange om ugen og jeg bruger den ikke ret meget, jeg har ikke slået strømsparetilstand til den skal nemlig virke som smartphone

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-02-16 23:54

også når jeg slukker helt for den? Tænder kun når jeg har brug for den og det er ikke ret ofte måske 2-3 timer om ugen. Jeg vil ha' min frihed og ikke være telefonslave. Det er rigeligt med Ipad og Mac.
Ingelein

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-02-16 00:19

BT & WiFi bruger strøm, selvom telefonen er slukket.

Hvis du ikke forventer at modtage opkald, så sæt den i "flytilstand", så er strømforbruget minimalt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-02-16 09:22

i flytilstand? jeg går ud på at telefonen overhovedet ikke bruger strøm når den er slukket? Det er lige før jeg skifter til min oldgamle Nokia håndværkermodel. den kunne ligge og beholde strøm i mere end 14 dage. Jeg er klar over, at skærmen bruger en masse strøm. Der er også en hel masse andre ting, som er gps relaterede, "angry Rooster" spil og sådan noget, man ikke har mulighed for at slå fra.

Min egen prinsgemal havde den samme telefon, indtil han glemte den på biltaget. Han fik en billigbSamsung Galaxy Trend 2 i stedet for. den holder strømmen mindst dobbelt så længe -
ingelein

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-02-16 09:55

Vi har to Nokia 1020. VIFI (for data) er slået til hele tiden, da Telenor har en usandsynlig dårlig dækning i vores område.

Nogle dage er strømmen væk på få timer, og andre dage kan de holde strøm i mere en ét døgn, så hvorfor der er denne forskel - når der ikke bliver ændret i indstillinger (eller brug) ved vi ikke.

Men hvis telefonen står til at modtage SMS/søgning hele tiden bruger den en del strøm. Hvis den stilles til at søge fx hver eller hver anden time nedsættes forbruget.

Når nu vi har en dårlig forbindelse, så vil telefonen søge forbindelse når den forsvinder og det er en strømsluger!!!

Nu har vi vænnet os til, at sætte tlf. til opladning hver morgen når vi står op. Efter morgenmaden er de opladet.

Også jeg tænker tilbage på min Nokia 3720 Classic holdt strøm en hel uge - eller mere!

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-16 16:27

Tak for svaret o.v.n..