/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
ChromeCast
Fra : stone47
Vist : 747 gange
300 point
Dato : 05-02-16 18:12

Nu har jeg lavet soveværelse med TV og ChromeCast.
Jeg har ChromeCast også i køkkenet og i stuen.
Jeg har Tv ved Waoo kan logge på der.
Det ville være godt hvis man kunne slippe for alle deres boxe, og sende udsendelserne rundt i huset.
Det ser for mig ud til at der er for lidt penge i det for Waoo.
Så det tillader de ikke. Nogen der har noget erfaring med dette???
hilsen Steen
PS: Venter lige til efter omlægningen 09/02 og ser hvad der sker.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-02-16 19:16

Ja det er noget irriterende at man absolut skal bruge en boks, og det endda et pr. TV. Fiberboksen fra Fibia er faktisk forberedt til at man blot kan tilslutte alle sine TV og radio apparater til en antenneudgang på fiberboksen. Men denne mulighed er kun aktiveret i boligforeninger og enkelte andre steder. Hvornår de lukker mop for at alle kan bruge denne facilitet er et godt spørgsmål. Der er ihvertfald rigelig båndbredde i de to fibertråde man får lagt ind.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-02-16 19:38

jeg kunne godt tænke mig at det kunne omgås på en måde, men hvordan???

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 300 point
Dato : 05-02-16 19:59

Hvis det er den samme udsendelse som du gerne vil se flere forskellige steder kan disse HDMI-splittere måske være en mulighed. https://www.avxperten.dk/hdmi-splitter/?gclid=CL-IuNOm4coCFckaGwodt-8Pow

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-16 22:35

Det er vel ikke nødvendig med en boks til hver apparat? Hos f.eks. Yousee har du en boks og så kort i de øvrige apparater- Det har de i hvert fald tilbudt tidligere.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-16 22:39

PS: Yousee's løsning kræver at du trækker kabel til de enkelte rum, plus et kort i hvert tv: https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/saadan-bruger-du-yousee-kort-og-kortlaeser

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-02-16 22:41

Yousee har også online TV, så kan du bruge f.eks. en smartphone til at streame til dine Crohmcast enheder.
http://yousee.dk/tvogfilm/overblik.aspx

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-02-16 10:04

Ja, i de "goe´ gamle dage", der skiftede kanalerne på et splitsekund, nu skal man sidde og vente og vente på kanalskiftet. Bortset fra dem med 4K-TV - hvor i øvrigt ingen udbydere har noget at byde på, så er det for en alm. TV kikker der havde et 100 MHz billedrørs-TV ikke sket de store fremskridt.

Jo skærmen er blevet større, lyden betragtelig dårligere og så tiden på kanalskifte! Det kaldes fremskridt!

Så i de "goe´ gamle dage", trak vi antennekabel fra stuen og ud til køkkenet og man kunne oven i købet sende signalet fra sin videooptager gennem antennekablet fra stuen til køkkenet.

.... men det hjælper jo ikke dig med løsninger stone47

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 29-04-16 10:35

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
glemte som sædvanlig jeg havde et spørgsmål stående.
Her i Erritsø Fredericia sker der meget så trefor har overgivet styringen til TDC hvilket gav mange flere problemer. tak for indsatsen