/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Årets vits.
Fra : Mosebaek
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 05-02-16 16:56

Denne her vil jeg lagerføre, som årets vits:
http://www.maskinbladet.dk/artikel/kobenhavnsk-borgmester-landbrug-koster-60-kobenhavnere-livet-om-aret?utm_source=mbo&utm_medium=newsletter-20160205-1531&utm_content=http%3A%2F%2Fwww.maskinbladet.dk%2Fartikel%2Fkobenhavnsk-borgmester-landbrug-koster-60-kobenhavnere-livet-om-aret&utm_campaign=Nyhedsbrev

60 Københavnere dør årligt, som følge af landbrugets ammoniak forurening. Så er det jo, jeg lige tænker på bilernes forurening.
Så vil man nok udytre, at København vil gå i stå, uden biler. Dertil vil jeg så genytre, at landet vil gå i stå, uden landbruget. Skal måske lige bemærke, at mit forhold til landbruget bestod i fire år. Fra jeg var 14 år, til 18.

Nå, men han er jo også fra Enhedslisten, og dermed delvis fritaget for troværdighed.
Går ud fra, hans hjerneceller er plomberet.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-02-16 17:17

Jeg har også en

»Grotesk« at der er moms på bind og tamponer
Kvinders udgifter til nødvendige produkter skaber et urimeligt skel mellem mænd og kvinder, mener Dansk Kvindesamfund.
http://jyllands-posten.dk/livsstil/familiesundhed/sundhed/ECE8418774/grotesk-at-der-er-moms-paa-bind-og-tamponer/

Øøøøøhhhh...Hvad så med mænds barberblade, skal de også momsfritages..? Og hvad med lokumspapir?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-02-16 17:54

Helt enig, Tommy. Og hva`med kondomer ?? Det er jo en livsbetingelse, manden investerer i dem...for ikke at skabe liv.

Alderdommen har jo trods alt, sine fordele: Jeg har ikke længere de store udgifter, desangående.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-02-16 22:08

Ska' vi lige snuppe den 3. vits ?
Venligboerne er nu indstillet til....Tjaaa....Daaaa......Nobels Fredspris

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/yale-professor-indstiller-venligboerne-til-nobels-fredspris

Men fat mod, der er andre halvskøre individer som har modtaget Fredsprisen, bla. terroristen Yasser Arafat Jo jo, Venligboerne kommer i hyggeligt selskaw med andre gode navne som også har været nomineret til Fredsprisen.....her må absolut ikke grines!!
Adolf Hitler og sandelig også, Josef Stalin og som rosinen i den berømte pølseende, Benito Mussolini
Altså verdens værste krigsforbrydere og mordere.... vel nærmere

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-02-16 22:38

Lokumspapir er helt ok med moms. Bruges vel af begge køn? ......... og dog ...... jeg kender en i nærmeste familie, som med en bestemt foldeteknik bruger 3 gange så meget som f. eks jeg.
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-02-16 09:21

Jeg vil i denne ombæring afholde mig fra politiske 'vittigheder' ..selvom der er nok at tage af

I stedet vil jeg fortælle en anekdote fra det virkelige liv.

Se, min far har en havemand som her i vinterperioden er sat på stand-by indtil der igen bliver havearbejde at tage fat på. Han kikkede lige forbi her i midten af januar og drak en øl i kælderen sammen med farmand og så siger han til min far:

Fra i morgen vil jeg begynde at vinterbade.

Min far kikker tænksomt ud af kældervinduet på den snedækkede have og siger:

Det er 6 graders frost og blæsevejr. Er det ikke ikke lidt risikabelt, når du ikke har vendet dig til kulden?

Intet problem, siger havemanden:

Jeg skal 3 uger til Thailand !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-16 10:44

Tak for indlæg.

Jeg tror den gode borgmester, skulle tænke lidt mere på folk der urinerer, rundt i de Københavnske parker og ved hushjørner. Er næsten sikker på, det giver flere ammoniak dampe, end dem der driver ind over byen, fra landbruget.

Landbruget bruger i dag, nedfældnings udstyr til næsten alt.

Vinterbader...... i Thailand.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-02-16 13:30

Kæft en samling klaphatte.

Måske skulle de stoppe med at forlange økologiske markgrise der pisser og skider overalt på området og ikke er kostforagtere når de roder jorden op.
Før i tiden når bønderne sorterede nyudklækkede hanekyllinger fra blev mange blot hældt levende ind til grisene som åd dem som snaks.............og underligt nok kunne man aldrig finde muse- eller rottereder i de halmbunker som grisene selv skubbede sammen som tør soveplads langt fra lortehjørnet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-02-16 13:43

Citat
Landbruget bruger i dag, nedfældnings udstyr til næsten alt.

Jeg tror ikke at de nedfælder flydende ammoniak mere, det kommer fra gyllespredning.
Min far blev specialuddannet i tresserne på godset, det flydende ammoniak var kraftigt nedkølet og skulle håndteres som gas. Han havde en stor tank på marken der så jævnligt blev tappet til udstyret.
Man skulle holde sig i læsiden når han lukkede op og stak harven i jorden, ellers kunne man hive efter vejret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-16 16:10

Vi havde en nabo der kom i folketinget, han blev endda minister,
hans kone hængte hans skjorter til tørre ude i haven,
oprindelig min fars mark, men nu resten solgt til en yngre nabo, der brugte gylle.

Det måtte hun holde op med, da andre i folketinget kunne lugte gyllen.

Brugen af flydende ammoniak var med til at hæve udbyttet betydeligt,
især på sandjorde, og jeg tror det stadig anvendes?

Lugte mæssigt er det at foretrække frem for gylle,
det stinker, men det bliver jo nedfældet, og lugten forsvinder hurtigere...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-02-16 18:12

Citat
Lugte mæssigt er det at foretrække frem for gylle,
det stinker, men det bliver jo nedfældet, og lugten forsvinder hurtigere...

Det var ikke stort bedre for 50 år siden når de spredte møg på marken med en maskine der kastede det langt op i luften på en varm sommerdag.
Jeg kan bedst lide gammeldags møg, jeg har på fornemmelsen at det halmblandede lort fra staldene var det optimale at gøde markerne med når halmen formulder under omsætningen i de åbne møgbunker ved staldene dengang, men det tiltrækker jo bunker af fluer og rotter og det var et herrens arbejde da halmen skulle skiftes hos dyrene hver dag.
Men dengang blev køernes urin separeret og spredt på marken for sig, det såkaldte alje..........og dengang havde byboerne en gyldig grund til at klemme næsen sammen når de kom tæt på gårdene, det har de ikke i dag.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-16 18:42

Enig Luffe, skidt for sig og pes for sig.

Men det krævede jo manuelt arbejde, jeg har været med til begge dele.

Og jeg foretrækker den ammoniak nedfældning vi have dengang i 60 erne ,
frem for nutidens gylle forurening.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-02-16 18:59

Ammoniak nedfælding har jeg ikke set i mange år. Det var heller ikke ufarligt at arbejde med. Husker en lastbil chauffør, der blev dræbt, da han ville fylde ammoniak fra bilen til tanken. Og slangen smuttede. Sådan en sky, lukker luftvejene øjeblikkeligt.

Landmænd er jo ikke dumme. Enten det gjaldt møgspredning som i gamle dage, eller nutidens gylleudlægning, drejer det sig om at få det i jorden, så hurtigt som muligt, inden sol og vind, tar deres del af næringen. Derfor bruges nedfælder, nu om dage.

Men at folk dør på Nørrebro, grundet landmandens ammoniak, er nyt for mig.

Ammoniak bruges jo stadigvæk i mange virksomheder. Bl. a. slagterier.

M.