/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jeg er åbenbart blevet kriminel
Fra : webgun
Vist : 1306 gange
50 point
Dato : 04-02-16 19:38

Jeg er vendt hjem efter 9 år i udlandet. Har ikke haft noget kontakt med Danmark. Så får jeg nem id og dansk adresse, bankkonto,osv. Nå men ret hurtigt får jeg brev fra naturfolkene, dem som styre det med jagttegn. Så lurere jeg sku noget. Der står at de ikke kan udstede jagttegn til mig, da der er oplysninger om mig i det centrale kriminalregister??. Hvad fanden sker der. jeg har haft ren straffeattest i 23-24år, og har ikke fået så meget som en parkeringsbøde. Hvordan kan der så være oplysninger om mig i politiets register. Mig bekendt findes der kun eet register?. Har de et hemmelig register hvor man står for altid?, det er vel ikke lovligt. I årene før jeg flyttede fra Danmark hørte jeg da aldrig noget, det kørte bare. Havede også den lyseblå tilladelse til cal. 44 rem mag. Har kun en dom for tyveri som er over 25 år siden, aldrig vold, trusler eller våben.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-02-16 20:18

Hvem har mon snuppet din identitet, mens du har været udenfor landets grænser?

Det må da vist være en fejl, og i dette link lyder det besværligt
https://www.politi.dk/da/borgerservice/vaabentilladelse/vandel_og_jagttegn.htm

Kontakt politiet og forklar dem situationen!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-02-16 23:55

Nej, kære webgun. Der findes to registre:Det ene er Kriminalregisteret, hvor alt er registreret fra første lovovertrædelse til den sidste. Kriminalregisteret har Politiet og retssystemet adgang til og er stemplet "fortroligt".
Straffeattesten er noget helt andet. Her registreres alt det, hvortil der er knyttet en længstetid - eller prøvetid om du vil. Når prøvetiden er overstået, bliver lovovertrædelse slettet.
Jeg arbejder selv i systemet.
Bortset fra det, så undrer det mig, at man efter 25 år fastholder retten til at nægte dig jagttegn. Den problematik må du nok arbejde lidt med. Du kan altid påklage en afgørelse. Skriv til Rigspolitichefen.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 05-02-16 00:01

En tilføjelse:
Kriminalregisteret er oprettet ved lov og er faktisk en glimrende foranstaltning. Som tidligere skrevet skal du rette henvendelse til Rigspolitichefen, henvise til den modtagne skrivelse - og hold dig indtil da langt væk fra våbenkontorene. Her sidder en bunke civilister og fortolke loven efter bedste evne - og den er sjældent tilstrækkeligt omfattende.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 06-02-16 00:46

Jeg havede jo også den anmærkning da jeg tog jagttegn, og også da jeg søgte og fik den blå tilladelse. I årene efter sendte de jo bare jagttegnet hvert år, og der var aldrig nogen problemer. Så derfor fatter jeg sku ikke at jeg får sådan en mærkelig melding.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-02-16 01:19

Man hævder, at de fleste straffesager udgår af Kriminalregisteret efter i gennemsnit 10 år, men det "holder ikke vand" - som du selv har erfaret.
Man ser også sager uden retsforfølgelse, hvor man simpelthen glemmer at vurdere om sagerne skal slettes - eller ej. Forleden sad jeg med en sag, hvor jeg kunne læse om tiltaler/afgørelser helt tilbage til 1996 - og det er jo næsten 19 år siden.
Men som tidligere nævnt - så klag til Rigspolitichefen. Er der tale om en fejl, så vil den naturligvis blive slettet. Som du selv udtrykker det, så forstår jeg heller ikke, at tyveri for 25 år siden skal diskriminere dig - med mindre du nolede en kanon fra Fregatten Jylland - eller lignende.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-02-16 10:26

Hej Tonga og Webgun

Er det ikke den lokale politimester´s rets opfattelse som er bastionen her?

Man kan vel ikke stille dig ringere, da du ikke har begået noget de sidste 25 år, og yderligere har haft riffel licens.

Hvis du er medlem af DJ bør du trække på dem i det her, det lyder som en "finke" ellers er der noget fornuftigt de kunne tage sig af her.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 06-02-16 21:16

Hej BW

Det er derfor webgun ikke skal klage til den stedlige politidirektør, som sådan en starut kaldes i da. For at lægge lidt pres på kontoret for våbentilladelser skal man lige en tur forbi hos Rigspolitichefen. Den slags plejer at gøde vandene.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 09:44

Webgun, læs linket -og du har svaret på dit problem. Og du kan tage det ganske roligt, da det åbenbart er blevet en normal-procedure.

Men læs - og knæk og bræk

http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/nyhedsarkiv/2016/spoergsmaal-om-fornyelse-af-jagttegn/

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-16 10:57

Nåååååååååååååååååååååååååååååhhhh, jaaaaaaahhhhhh - sådan. Mjaaaahhh! Der er jo nogle udvalgte, som stadig er medlem af Danmarks Jægerforbund og får efterretninger. Tsk, tsk!

Men det er nyt for undertegnede, at "Påletiet" rutinemæssigt kører den slags - på alle jægere. Så pas nu på derude. Ikke noget med at overtræde de 10 bud - på én gang.

Det var godt med nyt fra "hoffet". DLS har ikke meddelt os noget om sagen - for dårligt!!! Så, for Satan da, nu kommer KnaldBalle sguda anstigende. De her tre små bogstaver "DLS" bringer det værste frem i vores fælles ven i Botrup.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 11:13

Citat
Nåååååååååååååååååååååååååååååhhhh, jaaaaaaahhhhhh - sådan. Mjaaaahhh! Der er jo nogle udvalgte, som stadig er medlem af Danmarks Jægerforbund og får efterretninger. Tsk, tsk!

Har du nogensinde hørt om det nye og mærkelige fænomen der kaldes Facebook...?
Indrømmet, en sjælden gang kommer der også relevante og nyttige oplysninger.

De bedste hilsner.
Tommy

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-02-16 12:51

Glimrende Kaptajn Tommy

Så kan man undre sig over i disse IT tider, hvorfor at man ikke får fjernet den blokering fra "gamle kunder" , når de en gang er godkendte.

Tonga, du må gerne "låne" linket, hvis det gaver hos DLS

Mvh

Hofnarskal af DJ, alias BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-02-16 12:53

gave

Gavner

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-16 16:54

Det skal anbefales, at man grundigt gennemlæser dette:

Vi har på Jægerforbundets hjemmeside en beskrivelse af, hvordan politiet vurderer samtykke til jagttegn.

Altså fortsættelsen af det link, som Kpt. Tommy bragte her på siden.

Vi må så håbe, at en forhåbentlig ædru civilist i jagttegnsregistreringen taster rigtigt, når der skal gives tilladelse til det årlige jagttegn.

Hold da helt op. Især gyser jeg, når jeg læsser hvad der står under pkt. "andet".

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-16 17:00

Kære Kpt. Tommy.

Jo, jeg kender til Facebook og figurerer også der med mit sure fjæs. Dagligt kan jeg læse på Outlook, at jeg har flere venner, end jeg tror, men jeg tør ikke acceptere de tilbud der kommer, idet det for det meste er min kriminelle klienter, som lige har luret på min side.

Men jeg var ikke klar over, at jeg kunne læse meddelelser fra DJ.

Og så kan jeg åbenbart låne adgangskode til foreningen. Den skal lige vendes efter en telefonopringning til BW.

Hvordan går det ellers derned i alpelandet? Har du lært at jodle og trutte i horn?

Mvh. hilsen

Tonganeseren ( stenaldermand )

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-02-16 17:36

Citat
Hvordan går det ellers derned i alpelandet? Har du lært at jodle og trutte i horn?
Jeg har været hjemme i DK siden november -og konen siden december, så var det år gået.

Citat
Og så kan jeg åbenbart låne adgangskode til foreningen. Den skal lige vendes efter en telefonopringning til BW.
Du søger da bare efter DJ i søgefeltet (fjæsbook), så får du de oplysninger, DJ synes du skal have. Du kommer skutte ind i orkanens øje.

Mvh.
Tommy
Jåde låååå i hiiiiii

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-02-16 18:46

Mange ( tryk på -ge ) tak. Det skal jeg prøve.

Mvh. Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-02-16 14:40

Jeg er edderhugme et let offer....??? Enhver veltalende quinde kunne sagtens overtale mig til at smide de lange underhylere.

Sagen er nemlig den - eller.... det komiske var, at min tlf. ringer og en sukkersød stemme, tilhørende en ungmø på en snes somre... + en vinter - eller to (min vurdering) oplyste at hun kunne se, at jeg havde været medlem af DJ, derfor kunne hun godt tænke at vide, hvad der lå til grund for min udmeldelse.

På friskfyragtig facon oplyste jeg hende grunden: Druk, skandaler, korruption, nepotisme, ikke fredninger, og fredninger..og jeg skal komme efter dig....og så lige den, om Jagtens Hus, OG den ikke fik for lidt og bla bla bla bla........

Ungmøen replicerede: Enig - og alt det finder du dig i..?
Nej, det gør jeg den ondehylme ikke!!! Jeg har meldt mig ud!!!
Ja ja, du har meldt dig ud, men du vil ikke gøre noget ved det. Hvis sådanne ting - som du er utilfreds med skal stoppes, så er det tvingende nødvendigt, at der er medlemmer som råber op om utilfredsheden - og ikke bare melder sig ud uden at oplyse grunden. Jeg kan ikke se den..?

Så drejede hun lynhurtigt samtalen over på min gamle forening. Så fik vi en længere samtale om det, at skyde lerduer, miljøgodkendelser, medlemsantal....osv... osv...

Jeg skal nunte trætte Jer mere, kære medjægere......Finale blev Hun fik meldt mig ind i DJ
Og hun afsluttede telefonsamtalen med: Girokortet kommer om senest 10 hverdage. Kan du ha' en god dag!

Og jeg, der ellers er skide skrap til at feje telefonsælgere af.

Mvh.
Tommy.
Godt 700 bob fattigere

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-02-16 15:03

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-02-16 15:14

Jamen dog - kære Kpt. Tommy. Jeg har været i en lignende situation, da en kvinde fra et forsikringsselskab engang ringede og spurgte til årsagen om hvorfor jeg havde skiftet selskab.

Nu skal du ikke sidde alene tilbage med tanken om, at du lige er blevet cirka 700 kroner fattigere. Nu vil jeg ud at bruge penge. Jeg vil køre ned og investere i 100 fedtkugler til de mange alliker og mejser, som hver dag gæster min ydmyge have.

Jeg synes det er fint, at du nu igen er inde i folden, hvor du igen kan følge KnaldBalle og forbundets gøre og laden. Glæder mig allerede til at læse nyt.

Mvh.

Tonganeseren

Har hørt, at man får et gratis klistermærke med DJ logo, når man melder sig ind.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-02-16 15:23

Ja bare vi havde en HB af samme støbning som denne mø.
Har du prøvet at råbe i modvind når det blæser 35 sekund meter, nøjagtig samme effekt opnås, når du arbejder med DJ. Pis forøvrigt aldrig under disse forhold, vend ryggen til og bliv imponeret over rækkevidden af brandslangen.
Får I reguleret nogle krager.
Har hørt at KnaldBallen ikke tør lade vandet i det fri, på grund af hans "fedtkugler", sådan en sortspætte gør nas i koglerne, og han har ikke set dem de sidste 30 år.

God dag

BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-02-16 17:18

Kære de to ovenstående herrer, mange tak - Jeres humor redder dog trods alt lidt af min dag.

Citat
Får I reguleret nogle krager.
Har hørt at KnaldBallen ikke tør lade vandet i det fri, på grund af hans "fedtkugler", sådan en sortspætte gør nas i koglerne, og han har ikke set dem de sidste 30 år.
at gi' kragen et nakkebid har han vel opgivet - Spisestellet er så stort, at det ville sidde urokkeligt fast i en af fedtbollerne, hvis spætten var hurtigere end Balle Cobra.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-02-16 17:42

at gi' kragen et nakkebid har han vel opgivet

Løve Parken bruger KnaldBalle når de skal have decimeret deres bestand af strudse/emuer, med de dænder, kan han aflive alt med vinger, hvis han ikke kan bide helt igennem første gang, får han et sympatisk tjat med en alu kølle i nøddekværnen, så banker han kæften helt sammen, ligesom han gør for tiden, på alle debat og fjæsbook sider

Nvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-02-16 18:56

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-02-16 15:03

Kære BW

KnaldBalle har haft snotten placeret alle mulige og umulige steder, og nu kniber det for ham at hitte rundt i engagementerne. OK! Han har altid haft det svært med at journalisere og placere, men tiden har gjort mere ved ham, end han havde drømt om.

Derudover tror jeg ikke at "Kragen" vil finde sig i, at KnaldBalle bider hende i nakken.

Mvh.
Tonganeseren

Sidder og kigger på genboens hvide duer, som udfører luftakrobatik over vores have. Nøøøj, hvor de kan.
Oprindeligt var der 16 duer, men duehøgen har decimeret flokken til kun 6. Den kan ikke snuppe dem i flugten, men når duerne lander, slår den til.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-02-16 17:06

Derudover tror jeg ikke at "Kragen" vil finde sig i, at KnaldBalle bider hende i nakken.

Nej det må han vist ikke, grundet dårlig tilpasning af dænder, han har ikke kæbemuskler nok til at lukke gaten op igen, efter godt bid, mekanismen klemmer, så han har altid en rusten kærv skruetrækker med til festlige lejligheder, for at kunne genåbne herlighederne

Jeg har forøvrigt har en sjov oplevelse med en duehøg. Jeg sad på træk med en gang lokkere ude, og havde bygget et meget tæt og halv højt skjul, hvor jeg var godt i dækning.
På et tidspunkt hørte jeg noget ligesom skarbelyde ude fra lokkerne, det var en flaskene duehøj som godt gal i skralden, prøvede at få griberne til at gå igennem en af min lok fugle, hvilket ikke kunne lade sig gøre, den prøvede vel et halvt minut tid uden held og under meget ståhej.
Jeg hverken så eller hørte dens indflyvning, det kan de bare det der. Hvis den havde kigget sig lidt bedre om, var der faktisk 4 rigtige fugle i blandt lokfuglere, men den ville åbenbart havde plasticmaden med sig.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-03-16 15:44
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-16 11:16

Det er lang tid siden vi har hørt fra Webgun. Er han røget i spjældet..?

Mvh.
Tommy.
Nu med nye linser.
Smed brillerne og fik en øjenoperation i stedet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-16 13:59

Jamen tillykke med det. Jeg har selv et problem med hængende øjenlåg. Det kniber lidt med at se de høje fasaner, og det koster vistnok en formue at få fjernet et stykke af rullegardinet. Der er vel også en risiko forbundet med en sådan operation. Har hørt, at nogen ikke kan lukke helt ned - bagefter.
Men jeg mås se at få gjort noget ved sagen. Jeg er langsynet, men på den anden side, så er hustruen betydeligt kønnere tæt på, når jeg ikke har briller på.
Hold da helt op! Hun skyder mig sgu, hvis hun læser dette.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-16 15:56

Citat
Jeg har selv et problem med hængende øjenlåg. Det kniber lidt med at se de høje fasaner, og det koster vistnok en formue at få fjernet et stykke af rullegardinet
Nej, det er gratis, hvis gardinerne generer dit syn.
Jeg havde - eller har ingen problemer med rullegardinerne - det var linsen i øjnene der var blevet lidt tåget.
Og hold da op, hvor jeg er glad for resultatet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-16 16:25

Nej, det er gratis, hvis gardinerne generer dit syn. skrev Kpt. Tommy.

Jeg har luftet ideen med lægen. Hun sagde blandt andet, at jeg nok ikke skulle bruge forklaringen om de høje fasaner, hvis jeg ansøgte om gratis behandling.

At jeg er hæmmet af rullegardinerne er en uomtvistelig kendsgerning. Når jeg hiver op i gardinerne, får jeg masser af lys indenbords.

Jeg tror sgu, jeg prøver igen. Så bliver der nok råd til en ny jagtjakke af bedre kvalitet.

Mvh.

Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-16 18:11

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-03-16 19:28

Hej Tommy
Har du fået fået problemer med dit "natsyn" efter indgrebet?
Økonomisk kan det vel også betale sig, hvis man sidder og ligger diverse briller ihjel.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-03-16 20:30

Citat
Hej Tommy
Har du fået fået problemer med dit "natsyn" efter indgrebet?
Nej, det har jeg ingen problemer med. Men jeg er blevet afhængig af solbriller. Hvis solen skinner fra en skyfri himmel mærker jeg - ikke smerter, men en irritation i øjnene af solskæret. Øjenlægen siger, at det er meget normal og vil fortage sig efterhånden - dog skal jeg påregne, at brugen af solbriller i fremtiden vil blive mere aktuel end hvad jeg var vant til før operationen.

Min "øjensituation" har nok et lidt atypisk forløb.
Husker I, at jeg for år tilbage skrev at havde fået briller..?

Forløbet er følgende: Jeg var begyndt at se rigtigt dårligt med det venstre øje. Øjenlægen konstaterer Grå Stær i det venstre øje - og intet Stær i højre øje. På grund af, det var Grå Stær, blev jeg bevilget operation på det offentliges regning - men ikke på højre, da der intet Stær var....... Og det var rent ud sagt noget bæ. Et normalt øje på venstre og alligevel briller pga. nedsat syn på højre.... Jeg beslutte derfor at lade mig operere på begge øje - og betalte selv for det ene Jeg er heldigvis langsynet, derfor kunne det lade sig gøre....fik jeg at vide.

Nu til en sær oplevelse. På det ene øje...det med Stær, fik jeg foretaget en operation, hvor der skæres en lille revne i hornhinden og med kniv renses/poleres Stæren væk - med ultralyd knuses linsen og suges ud og en ny linse sættes ind.
På det højre øje - det uden Stær, foregik operation med laser. Det betalte jeg selv.
Jeg fik opereret et øje ad gangen - 10 dages mellemrum.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-03-16 20:41

Så kom jagttegnet med Per Post.

Noget nyt på jagttegnet = Hagljagt tilladt.
Jeg troede at jagttegnet, som minimum betød, at man måtte jage med haglgevær.
Vil det sige, at man som jæger skal ha' et jagttegn til riffel, og jagttegn til hagl, osv....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-16 01:18

Hjælp!

Jeg har, elektronisk, indberettet udbyttet fra 2015 - og første måned af 2016.

Hvad gør jeg nu? Skal jeg vente på response - eller kan jeg allerede nu gå ind og forny jagttegnet??

Jeg er en gammel mand.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-03-16 07:02

Kære Tonganeser.

Du skal gå ind på samme side som du indberettede vildtudbytte på. Her kan du betale dit nye jagttegn og vupti - i løbet af nogle dage, modtager du et nyt jagttegn, hvis du ellers har opført dig pænt !!!!
Jeg har, som Tommy, modtaget mit.

Jeg må sige, at du ikke virker som en mand på 85, men.......................... !!!!

De bedste hilsner
ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-03-16 12:59

Citat
Jeg må sige, at du ikke virker som en mand på 85,
Her må jeg give øjenvidnet ret. Tonganeseren virker overhovedet ikke som en mand på 85 - snart 86

Citat
Hvad gør jeg nu? Skal jeg vente på response - eller kan jeg allerede nu gå ind og forny jagttegnet?
Kan du huske hvordan du gjorde sidste år - og foregående år..?
Nogen - bla. jeg, betaler via Netbank - og andre igen, via budgetkontoen.

Jeg husker min far, som betalte sine regninger via den cyklende Per Post.....ja ja, først efter de havde drukket den obligatoriske håndbajer.......Der er sandelig kommet nye tider til.

Kongeørn skudt i Jylland.
Onde tunger på Facebook mener, at det var en gammel knark fra Horsens omegn, som havde taget fejl af ørn og krage.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-16 14:01

Kan du huske hvordan du gjorde sidste år - og foregående år..? - spørger Kpt. Tommy!

Jeg har hjemmearbejdsplads - for det meste - og betjener mig dagligt af et af de mest sofistikerede datasystemer herhjemme - MEN!

Herhjemme ordner min kære hustru økonomien og ordner mine betalinger, fordi jeg bliver svimmel, når jeg selv skal ordne den slags.

Kort sagt:

I tiden løb er jeg kun blevet brugt i avlen og til at tjene penge. Af repræsentative årsager får jeg dog lov til at sidde for bordenden, når vi har gæster.

Og jeg er ikke den eneste af slagsen. Når jeg sagsbehandler mænd, er det kun små 10% som har nogen egentlig viden om deres familiers økonomi - sådan i detaljer.

Jeg synes det er en fin fordeling, idet vi mænd efterfølgende kan koncentrere os om denne ynkværdige klodes egentlige problemer - altså overordnet.

Sådan vælger jeg altså at beskrive min situation.

Det hele stammer tilbage til min forrige skilsmisse, hvor jeg endt op med at være ludfattig. Jeg fik svedeture når jeg modtog rudekonvolutter og gemte dem ofte væk i en papkasse - indtil en venlig veninde hjalp mig til blandt andet at overskue min elendige situation.

Ak ja.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-03-16 15:27

Fine replikker som indikerer, du er squ nok ikke mere end sidst i tresserne når det kommer stykket

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-16 16:02

Tak - Kpt. Tommy, men jeg bliver altså 74 den 21. august 2016. Det er sgu mærkeligt, men i bund og grund er jeg den samme indeni, som dengang jeg var 25. Har slidgigt i nakken af at glo efter damer og elsker at se kvindehåndbold.

Mvh. - og tak !

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-03-16 16:04

Og konen er i begyndelse af tredserne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-03-16 09:06

Tommy, din fedterøv
Du ved sgu' da udmærket, at Tonganeseren og Forfatteren m.m.m. er nogenlunde lige gamle !!
I øvrigt har de tilfælles at have hustruer som er en del yngre !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-16 10:51

Citat
Tommy, din fedterøv [Blink] [Hahahahaha] [Hahahahaha] [Blink]
Du ved sgu' da udmærket, at Tonganeseren og Forfatteren m.m.m. er nogenlunde lige gamle !!
I øvrigt har de tilfælles at have hustruer som er en del yngre !!
Jojo, men Tonga er noget mere skarp i hjernen end forfatteren m.m.m.m.m.m.m.m.m.m.m. + diverse venskaber med alle de døde, samt uvenner med alle de levende

Tonga har heller ikke importeret sin kone fra de varme lande Og Tonga har selv lavet sine børn - modsat forfatteren, som måtte ty til......æhæm....Stand in

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-03-16 13:52

diverse venskaber med alle de døde, samt uvenner med alle de levendeskrev Tommy !

Så sandt, så sandt - og hjernemæssigt er forfatteren på niveau med sine gode venner,vagtlerne, som han jo opdrætter og bruger til hundetræning. Det vil næsten være fornærmende overfor små kyllinger at kalde forfatterens for kyllingehjerne - den er for altid blevet blæst væk af hans trykluft ! Eller er det vacuum ??????

Med al det skriveri op til en week-end, kan det ikke gå galt !!! En rigtig god én af slagsen til alle, såvel levende som døde

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-16 15:04

Citat
Så sandt, så sandt - og hjernemæssigt er forfatteren på niveau med sine gode venner,vagtlerne, som han jo opdrætter og bruger til hundetræning. Det vil næsten være fornærmende overfor små kyllinger at kalde forfatterens for kyllingehjerne - den er for altid blevet blæst væk af hans trykluft ! Eller er det va [Meget Glad] cuum ?????? [Av] [Waaauw]

Et andet sjovt, men desværre sandt eksempel på forfatterens hjerneaktivitet fremgår af dette eksempel...
I tidernes morgen var der en dreng - her på Kandu's jagtsite, som forespurgte, om han måtte skyde skader med luftbøsse, idet hans bedstefar ville betale ham for det.
Vores gode ven gennem tiderne bb1, opfordrede drengen til ikke at gøre noget ulovligt.
bb1 skrev til drengen:
Citat
Kim2kim Istedet for at gøre noget ulovligt.Hvorfor så ikke gøre noget lovligt og tjene pengene alligevel. Din bedstefar kan da være ligeglad med,hvordan skaderne forsvinder. Det er nemlig helt lovligt at fange skaderne i en fælde se: www.jaegerne.dk og vendt så med at skyde vildt til du kan få et jagttegn,og lære hvordan man gør det....

bb1 glemte bare at fortælle purken, at fældefangst så sandelig også kræver et jagttegn.

Mvh
Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-04-16 20:07

Så var der den om Bedemanden, der godt kunne ønske sig lidt mere liv i forretningen.

Fotografen der havde tvivlsomme motiver.

Mekanikeren der gik over gevind.

Smeden der gik til stålet.

Dykkeren der var god nok på bunden.

Forfatteren der gav den en ekstra "dand"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-04-16 22:23

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-04-16 22:25

bibliotekaren der meldte sig ind i en roklub så fik hun ro i årevis.
bedemanden der var kisteglad.
smykkefabrikanten der lavede rav i den.
slagteren der var for dyr.
babysitteren der var ranglet.
frisøren der opfandt noget skelsættende.
de træske træskærere der spiste med træske.
filatelisten der takkede for god hjælp.
programmøren der var træt i koderne.
fiskeren der sov rusen ud.
studehandleren der kviede sig ved at sælge.
vejrprofeten der regnede galt.
tømreren der opførte sig som det sømmede sig.
fiskeren der sagde "Netop".
dekoratøren der blev skilt.
kapgængeren der vandt endnu en gang.
bornholmeren der lod som ingenting.
maskinarbejderen der så sin rival.
præcisionsskytten der stod i skydelære.
togføreren der ikke vidste spor.
marionetføreren der måtte dukke sig.
snedkeren der listede sig langs med væggene.
To betydninger, men samme etymologi
trompetisten der havde en blæser på.
frømanden der aldrig sagde et kvæk.
cykelrytteren der satte alt over styr.
skrædderen der var ude af flippen.
vinhandleren der fik en prop.
meteorologen der løb med en halv vind.
mølleprojektet på vestkysten der var kommet i modvind.
cykelhandleren der var kæderyger.
gartneren der bestemte sig for at vende et blad.
papirhandleren der lagde hovedet på blokken.
elektrikeren der tabte fatningen.
elektrikeren der tog stikket hjem.
elektrikeren der var i stødet.
glassamleren der havde en skør hobby.
konen der ikke kunne få træk i kakkelovnen - manden sad i spjældet!.
dykkeren der led af synkebesvær og derfor sagde op.
mureren der pudsede næsen.
landmanden der ramte lige på kornet.
bornholmeren der var god til pendulering.
hjulmageren der hvilede under ege.
fiskerkonen der havde ål i strømperne.
kelneren der blev dømt for optrækkeri.
skuespilleren der tabte en maske.
kanonkongen der kedede sig i det lange løb.
skakspilleren der ikke kunne tåle træk.
spøgelset der kom og gik igen.
Gode udtalte
ishockeyspilleren der kørte hjem på sin Puch.
bageren der friede og sagde: "Jeg elsker dej".
usenetskribenten som var klar i mailet.
tandlægen der ville have pengene på bordet.
Kirsten Hüttemeier i sit køkkentøj gav os mange gode husgeråd.
hudlægen der var skinsyg.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-04-16 22:30

I dag var jeg en tur oppe på reviret. Hunden viste med stor tydelighed, at der var vildt i nærheden, og ude på den vestvendte mark, stod der 63 krondyr.

De var ude på cirka 300 meter og spottede omgående min ringhed og hunden. De var noget urolige men flyttede sig kun små 50 meter væk fra os. Et fantastisk syn.

Det minder mig om, at jeg skal have ringet til et af medlemmerne her på siden. Jeg har lovet ham en ravnetur.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-04-16 17:27

Hold da op Tonga! Du kan bare det der

Citat
I dag var jeg en tur oppe på reviret. Hunden viste med stor tydelighed, at der var vildt i nærheden, og ude på den vestvendte mark, stod der 63 krondyr
Hold da op. Jeg er helt og aldeles målløs......63 krondyr!!
Knæk og bræk, når den tid kommer!

Mvh.
Tommy.
Jeg kender en forfatter som "dænder" på vagtler.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-04-16 18:44

Du er mere end velkommen til en tur på reviret.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-04-16 19:21

Mange tak for invitationen. Jeg må lige se hvad planer "vi" har for den nære fremtid....læs resten ad året. Det er selvfølgelig ikke et tilfredsstillende svar, men jeg kan desværre ikke pt give dig et bedre. Beklager.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-04-16 07:44

Jeg blev i aftes ringet op af en rigtig god ven fra det østjyske. Det plejer at være fornøjeligt at tale med ham, men i aftes nærmest hulkede han, så jeg troede derfor der måske var sket noget med hans familie eller lign., så alvorlig blev jeg naturligvis ! Efter måske 30 sekunder, brød han så ud i en latter som jeg aldrig har hørt før: Han ville blot fortælle mig, at vores allesammens forfatter i Bottrup havde fået ny nabo, dér hvor Lada-forhandleren havde været. Ejendommen var blevet opdelt, således der stadig er en lille brugtvognshandel, men ved siden af, der hvor der før var udstillingshal til bilerne, er der nu opstået en BEDEMANDSFORRETNING !!!!! Lige ved siden af forfatteren !!!!
Hvem der ejer denne forretning vides ikke, men gad vide om Ballen har investeret nogle af sine sparepenge, således han måske, når den tid kommer, kan få en klækkelig rabat ?????

ØV4

PS Min gode ven overlevede a fortælle historien, men kors hvor vi grinede. Jeg fik ikke sovet i nat p.g.a. fortællingen fra det virkelige liv !!!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-16 13:19

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-04-16 16:41

OG: Ikke alene er der bedemandsforretning, men så sandelig også et stenhuggeri, hvorfra der sælges gravsten !!
Normalt er disse to forretninger adskilt, så gud ved om ikke "dandfeen" er en del af forretningskonceptet ??? Der skal sgu' laves skillinger !! Mon ikke Volgaen skal bruges som "rustvogn" - den er jo som skabt til det, jeg mener m.h.t. rust !!!!

ØV4

Og som én af hans afdøde venner sagde: Og så er ikk' engang løwn

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-04-16 21:12

Bedemandsforretningskoncept bestående af en bedemand som samtidig er stenhugger. Mesterligt. Så kan KnaldBalle indgå i forretningsaftalen som HYLER (kormedlem). Nu kører den sgu for KnaldBalle.

Jeg glæder mig meget til at lægge turen forbi Bottrup Totalløsning I/S. Kan knapt vente.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-04-16 21:46

Forfatteren har tilbudt Bedemanden at investere sine bibliotekspenge i forretningen.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-04-16 23:06

De små 30 kroner dækker sguda ikke engang til indkøb af en messingdue - fremstillet på Filipenserne.

Og hvad skal den ny totalenreprise så hedde.

Forslag:

"Bottrup Totalenreprise".

Som bonus kan nyligt afdøde husdyr blive bortskaffet uden yderlige udgifter for de efterladte.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-04-16 08:15

Åh nej åh nej - det bedste er, at det er pluk fra den virkelige verden, intet opdigtet, men den skinbarlige sandhed !!!
Volgaen som rustvogn er så sandelig også blevet yderligere moderniseret, idet der kan hægtes en trailer på, således der kan køres to kister ad gangen - Ballen er blevet hørt sige, at for de mennesker der ønsker en åben karet, er dette løsningen, lidt a la en kanonlavet !!
Traileren er for øvrigt den selv samme der bliver brugt til jagtvogn om efteråret, blot bliver den pyntet med lidt friskt afskårne grangrene, for at skjule de værste rustplamager !!!

Tonganeserens forslag til navn, synes jeg er godt : Bottrup Totalentreprise AKS (a ka' sjælv)

Bibliotekspengene kan nok lige dække et par stearinlys på en mørk dag

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-04-16 13:23

He, he - og KnaldBalle leverer nok også afsyngning af den afsluttede salme ved graven - altså mod et mindre kontant vederlag. Kaffebordet efter begravelsen skal nok blive et tilløbsstykke.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-04-16 14:01

Kaffebordet efter begravelsen skal nok blive et tilløbsstykke. skrev Tonganeseren.
Oh ja, der dækkes op i værkstedet/garagen efter alle kunstens regler: Pulverkaffe, daggammelt brød, hundekiks og sodavand (husk vi er i bibelområdet hos de gamle stærke jyder). Der er banket et stort hul ud til haven, hvor et par gamle sække hænger for, blot for at tage den værste træk. Efter sigende bad han en dag én af de sørgende om at ordre haven lidt, blot som et afdrag på betalingen af det storslåede arrangement - ganske smagløst ! Hunden Knold går og tigger og truer sig til en lille bid fra bordet - ak ja, hvor dybt kan et menneske synke ? Knaldballen kender ikke til skam i livet, så for ham er det blot lidt forretning !!!
Efter kaffen underholder han med et foredrag om sin stor passion: jagt ! Så bliver der åbnet op for alle løgenhistorierne, samt et foredrag om tandrejser til fjerne distinationer

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-16 16:07

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-04-16 17:24

Suverænt.

Mvh.
Tongqaneseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-04-16 19:56

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-04-16 20:17

Mon ikke navnet:
The Undertaker, we are always to Dænder better, than the rest- må være det noget der passer til kanutten. Han er jo en international forretningsmand med erfaring i Sydafrika med batteri rep., hvor han seriforbandt 3 12 volts batterier og herved fik 86 amp, så de røde lamper i det lokale horehus kunne holde dampen oppe det var før T-Hansens´s tid, men han er forfatter til sloganet, " nu kører det for dig", altså i horehuset, så mon ikke han gør et krav gældende over denne hyler også

Har hørt i krattet, at han har planer for en form for selvhjælp i butikken. Han opgradere bare spiritusforbruget med 10 -12 styks tyske dåsebajere på jagterne, og hvis det ikke virker er der dømt hell drivning på E 45, med crampletten med fuld bemanding, afslutning foregår med 90 km i rundkørslen, det er jo også tilpas tæt på hullet med sækken og Knolde hunden. Hos revisoren savlede han noget om, at det var en dødsikker forretning med den køretur.

Folk i området fatter heller ikke, at der lusker en kutteklædt mandsling rundt og snupper deres gamle EU paller, mens han mumler " endnu nogle pinde til mine kister"

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-04-16 20:25

Hold kæft.... Sjældent har jeg moret mig så kosteligt over en tråd.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 12-04-16 22:42

Ja vi må passe på, at vi ikke bliver en "Søren Pind" til hans ligkiste, men de kalder ham vist også dead man waking, i Bååtrup efter den sikre såt

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-04-16 07:58

Det er sgu' betryggende at omgivelserne i Bottrup ikke kalder ham dead man walking - så kunne man jo ikke følge nogle slæbespor fra de nedhængende arme !! I øvrigt skulle der efter sigende være lokale bønder der har tilbudt ham et job med at pløje deres marker, blot ved at gå en tur ud over dem !!!! Det kunne jo være, at han også kunne finde store sten der kunne bruges som gravsten - discount Bendt

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 13-04-16 10:29

ØV4 er du ikke lidt forkert på den, var de ikke Dansk Skovdyrker Forening, der havde set det med gorilla armene. Furene har en god dybde til at starte juletræerne godt op efter Ballemanden har gået turen, sprøjtning er heller ikke nødvendigt efter han er rullet over landskabet.
Har hørt han er begyndt at snakke om Rolling Stones, på dansk: Flinte Sønnerne, som det sidste gravmæle fra hans butik, han har fået ideen i fra rullereklamerne i den lokale svømmehal, hvor han går i spasserbad, sammen med bajutterne, efter lukketid.
Han er forøvrigt også bortvist fra den lokale guldsmed, for trusler og utilbørlig tale årsagen var, at BalleManden mente at den gode guldsmed nægtede at handle med ham, da forlangte 2 snese Perlehøns til hans strømkasser samt 8 Guldfasaner, først da den gode mand forklarede ham, at de blev født i hønserierne faldt der en sten fra BalleMandens hjerne.
Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-04-16 13:04

BW
Jeg har sgu' efterhånden opgivet at hitte rede i hvad tossen foretager sig og med hvem osv. osv.
Men at der sker mærkelige ting med Ballekræet, er en kendsgerning !

Da du jo, som alle andre X-ere er hædersmænd der aldrig kunne komme i tanke om at fortælle usandheder, tager jeg det for givet, at din fortælling ovenfor er den eneste sandhed og derfor bør vi andre lytte !!!!!

Derfor istemmer jeg med:

Jeg hørte i formiddag, at kanonfotografen fra Amager også skulle være indblandet i forretningen. Han tager billeder, ikke alene af sørgende pårørende, men så sandelig også af kister og af afdøde-ganske usmageligt, efter min mening. Der skulle være oprettet en hjemmeside med disse billeder - desværre har jeg ikke kunnet finde hjemmesiden - mon andre kan ??

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-16 17:23

Ja! KnaldBalle er en driftig herre med mange jern i ilden.

Jeg surfede lidt på hans initialer og det følgende dukke op:

Andre beslægtede websites er bb-jagt.dk, bb-opmaaling.dk, bb-risskov.dk, bb-vinimport.dk.

Okay! bb-jagt er nedlagt, gad vide hvad KnaldBalle måler op og vinimporten har jeg ikke set meget til.
Men så er der jo linket til Risskov - What!! Måske nogen kan oplyse om KnaldBalles tilknytning til Risskov???

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-16 17:25

Der skal stå: Jeg surfede lidt på hans initialer og det følgende dukkede op:

Hvem har skidt i mit tastatur?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-16 17:28

Ups! Jeg snublede lige over denne lille artikel på Ekstra Bladets hjemmeside. Hvem Fanden ligner tatoveringen?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-04-16 17:29
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-04-16 20:15

Citat
Jeg hørte i formiddag, at kanonfotografen fra Amager også skulle være indblandet i forretningen. Han tager billeder, ikke alene af sørgende pårørende, men så sandelig også af kister og af afdøde-ganske usmageligt, efter min mening. Der skulle være oprettet en hjemmeside med disse billeder - desværre har jeg ikke kunnet finde hjemmesiden - mon andre kan ??
Jeg har tilladt mig at undersøge fotografens hjemmeside Værre rodebutik skal man da lede længe efter. Hjemmesiden er fyldt med billeder fra en eller anden Marius. En blandingshund, som til forveksling ligner lidt en rubanker.
Så er der masser af motiver fra et eller andet "jagtlav" fra Sibirien...??? Med en gammel trailer - fyldt med opkastet vildt, samt storsmilende øldrikkende jægere....Jeg opgav at finde hoved og hale i noget som helst Jo forresten, der er også en fortælling om, hvordan man med sit jagtgevær afliver sin hund...... Den fortælling var lidt kvalmende at læse

Men jeg har ad omveje hørt, at bemeldte fotograf annoncerer i lokale ugeaviser under sloganet: "Giv begravelsen et præg med et foto fra Hæ. Vi giver afdøde nyt liv"

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 14-04-16 07:12

Og så siger man, at danskere er kedelige !!!

Den tatovering som Tonganeseren har fundet, er sgu' da en reklame for nye dænder - mon ikke det er forfatteren der er ophavsmanden ???

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-04-16 12:44

Har aldrig fundet ud af om han har en søster.

Mvh.
Tonganenseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-04-16 19:47

Citat
Har aldrig fundet ud af om han har en søster
Hvis, har hun sikkert taget navneforandring

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-04-16 06:54

Den navnkundige forfatter Knudsen har lavet et nyt scoop !! Han har betinget sig, at de lig han skal begrave/bisætte skal aflevere deres dænder uden fradrag i de øvrige omkostninger for familierne, det være sig forlorne såvel fastsiddende, helst med guld. På denne måde tjener han en god sjat skillinger, sorte naturligvis !!

Efter sigende har han en søster - han hedder Aage, sidder på en låge og snakker med en måge !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-04-16 10:50

http://www.bt.dk/danmark/fredet-havoern-i-livsfare-efter-voldsomt-styrt-kolliderede-med-cykelkurv

Der er naturligvis tale om en damecykel. Fandens til måde at havarere på - for en havørn.

Mvh. Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-04-16 12:15

Mon ikke det snart er på tide med et forbud af cykelkurve ? Specielt hvis de sidder på en damecykel ?? Hvad med helt at forbyde damecykler ???

Men specielt én person i DK venter spændt på, om den stakkels ørn overlever ! Vedkommende har netop åbnet en bedemandsforretning, så han håber naturligvis på, at den store fugl dør -inu en ny kunde !!!

ØV4

Sådan en havørn af denne størrelse kræver mindst en barnekiste for at kunne være der - mon det er muligt at få en kommentar fra bedemanden, forfatteren, løgenhalsen m.m.m. ??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-04-16 22:01

Jeg væltede også engang med en cykel. Hun hed Synnøve og havde astma.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-04-16 07:08

Var hun også forfatter ????

Og du som troede du kyssede så godt at du tog helt vejret fra skønheden - hun kunne simpelthen ikke få luft p.g.a. astma !!!???
Hvordan føltes det at få én på stoltheden ???

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-16 09:35

Hvordan føltes det at få én på stoltheden ???

Jeg fik nu ikke den med stoltheden jeg tænkte på, men mærkeligt var det, når vi var i "Biffen" og hun så fik et anfald. Hun kunne få en hel forestilling til at gå i sort. Hun var sgu en kær tøs. Fantastisk til boldspil og 80-meter sprint.
AK ja.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-04-16 13:27

Ang. 80 og 100 meter sprint. Hvorfor filmer man aldrig kvindefeltet bagfra, når de indtager startposition????

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-04-16 07:57

Man er bange for at støde nogen, hvis der blandt deltagerne skulle være en bajut eller to !! Det ser jo lidt mærkeligt ud, hvis der er alt for store synlige buler i de nederste regioner - det kunne være en forklaring !!!???

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-04-16 18:44

Den havde jeg ikke set komme. Det kunne virke chokerende - ingen tvivel om det. Føj for den lede.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 24-04-16 19:36

hvis der blandt deltagerne skulle være en bajut eller to !!

Mon ikke at den tilstand kun opstår, hvis det var 100 meter hæk for herre med de bajutskir.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-04-16 06:55

..eller STANGSPRING ????

ØV4