/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Privat Helvede i Slagelse ...
Fra : ElvenaR
Vist : 525 gange
20 point
Dato : 03-02-16 10:04

Jeg er FB ven med moderen til en datter, som er veninde med en af pigerne fra TV2 udsendelsen i går, Tirsdag, Kl. 20.50.

Hun havde fortalt mig om "sagen".

Så jeg lukkede op. Havde, måske, ikke gjort det.

Men - Tak skal du have for en skrækkelig historie !

Var der nogle her på Kandu.dk, som så det ?

Jeg synes, det var "lige i overkanten" af hvad en "pleje" familie kan tillade sig.

Specielt "Manden" (svinet).

Og hvor var hans kone i den forbindelse ?

Passiv ?
Vidste hun det ?

Pyh for pokker !!!

Tænk, at kommunen, på trods af flere, forskellige henvendelser, IKKE reagerede.
Og IKKE førte tilsynspligt.

Hvad kan man gøre ??

Kan kommunen tillade sig, at gøre sagen "forældet" - For at slippe for ansvar ?

Jeg er rystet !

Hvad med dig ?

Nåh, jeg skal en tur på Vesterbro og møde en anden FB ven ...

*Jørn*

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 03-02-16 11:37
Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 20 point
Dato : 03-02-16 14:30

Den slags sager er simpelthen noget af det mest modbydelige jeg kan forestille mig. Og hver gang tror man, at man har set/hørt det værste. Føj for s****.

Da mine børn var små overvejede jeg på et tidspunkt, at undersøge noget med en aflastningsfamilie, men så læste jeg om et barn, der var blevet seksuelt misbrugt i en plejefamilie. Derefter droppede jeg alle tanker om aflastningsfamilie, og bed i stedet tænderne sammen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-16 14:52

Plejefar og Plejemor skal jeg ikke kommentere på - udover, at jeg synes de er nogle svinagtige sataner.
Kommunen har skylden - de har leveret "varerne" - og det foregår stort set i alle kommuner.
Og, hvor var det klamt at se udvalgsformanden i første klip - og senere i det klip, hvor han vaskede sine hænder.

Men som sagt, det foregår hver eneste dag rundt om i kommunerne.....som spareøvelser

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 03-02-16 15:34

Jeg er helt enig Tommy.

Én ting er, at der findes nogle sataner, der kan finde på, at misbruge børn, men det allerværste i den slags sager er, at der ikke bliver grebet ind, selvom kommunerne får det serveret på et sølvfad.

Men med det kendskab jeg har til det sociale system, så handler det ikke om menneskers behov og/eller rettigheder, men udelukkende om kommunernes økonomi.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-02-16 17:00

Citat
så handler det ikke om menneskers behov og/eller rettigheder, men udelukkende om kommunernes økonomi.
Nemlig..!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-16 17:25

Der burde i hver institution og skole findes en person, som børn kan henvende sig til i tryg forvisning om at personen tager hånd om det ogtror på barnet. Det sidste er nok det vigtigste! Barnet skal omgående - og jeg mener straks fjernes og anbringes et trygt og hemmeligt sted - om det er offentligt eller hos personer man har tillid til, er underordnet. Barnet skal i hvert tilfælde aldrig nogensinde tilbage til plejefamilien igen. Der må da være nogen mennesker der har hjerte og mod til det!
Jeg så ikke TV udsendelsen, men læste om det flere steder. Og de kommunalt ansatte i Slagelse?
skal ha' en fyringsseddel, såfremt det stod til mig. Jeg har selv været kommunalt ansat et sted, hvor man ønskede at mobbe en ansat ud. Et dyrt konsulentfirma blev sat til at udredde sagen. Vi skulle enkeltvis udtale os om vedkommende + ledelse. Hele seancen blev optaget med os ansatte enkeltvis og ledelsen måtte ikke vide, hvad vi havde sagt.
Båndet skulle ligge under lås og slå hos personalechefen og måtte ikke udleveres til nogen. Hvad skete? Jeg blev en dag af vice-forvaltningschefen bedt om at aflevere et bånd hos personalechefen. Et enkelt kig på båndet i min hånd? Ja, det var det famøse bånd, som ikke måtte udleveres. Jeg spurgte chefen, hvad det var for noget svineri. Jeg blev truet med opsigelse, hvis jeg fortalte nogen om det. HK tillidskvinden havde fået nys om det og nærmest tvang mig til at sige hvad det var for en hemmelighed jeg havde. Så fik jeg af ledelsen muligheden for at benægte og blive - eller at blive opsagt. Jeg fik en dags betænkningstid. Og næste dag sagde jeg selv op.
Det hele endte med at jeg fik en erstatning af HK - og har aldrig mere sat mit ben i det pågældende offentlige hus. De udvalgsformænd, som jeg søgte støtte hos, vendte mig ryggen. Flere år senere sagde et byrådsmedlem til mig: "Du skal altid kun gøre, hvad der er godt for dig selv!" Men konsulentfirmaet fik da en god hyre og den mobbede blev fyret.
Ingelein

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 03-02-16 22:04

Det burde være indelysende, at der er straffe mulighed for en sagsbehandler, og Borgmesteren er selvfølgelig også til straf, hvis det er noget han er vidende om, alle der ved noget uden at gøre noget burde være strafbare og kommunen burde kunne idømmes en stor erstatning til de forulempede. Det kunne måske afholde ansvarlige fra, at lave sådan nogle utilregnelige vurderinger, fejlskøn, og manglende indgriben. Der er alt for mage kommunale myndigheder, der tænker for meget på pengene, føj.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 04-02-16 06:59

Efter min mening skal disse mennesker undersøges i alle ender og kanter og hvis en kommune klodser i det som denne åbenlyst har gjort, skal den sku ikke gemme sig bag jura selv om de har ret.
Når de gør det alligevel ved vi hvad for nogle mennesker vi har med at gøre og en borgmester der gemmer sig bag loven og borgerne skal fyre tåben.
alan57

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 04-02-16 13:52

T*A*K for A*L*L*E svar ...

De er gode ...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-02-16 14:55

Ja, det drejer sig i kommunerne altid om økonomi. Det ville i mit tilfælde have betydet at man skulle fyre en forvaltningschef og det ville koste mange penge. Så ofrer man hellere en HK'er. Men jeg var glad for at have mine kollegers respekt og for at jeg kunne se mig selv i spejlet!.
Åh, hvor jeg håber at man fælder alle ansvarlige i Slagelse kommune.
Vi må allesammen have øjne og ører åbne, når vi har mistanke om vanrøgt og misbrug af børn!
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 04-02-16 17:48

***** _Tak for svaret Troldepige ...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-02-16 18:36

Det er dybt rystende, at kommunen i dette og flere tilfælde har tilsidesat tilsynspligten.

Som tidligere plejeforælder vil jeg lige tilføje, at vi ihvertfald er checket i hoved og røv!
Vi har i årenes løb haft et fantastisk samarbejde med fast tilknyttet psykolog og sagsbehandler.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 04-02-16 19:10

Citat
***** _Tak for svaret Troldepige ...

Velbekomme.