/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ejendomsvundering
Fra : bodillouise
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 01-02-16 20:52

Kan man få nedsat ejendomsvundering, hvis vurderingen er langt over hvad huset/ejendommen er hver ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-02-16 20:55

JA:

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 01-02-16 21:01

SUK, udgangspunktet er nej, man skulle klage i 2011

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823729&vId=0

Hvis du er så heldig at falde ind under disse særlige forhold, kan du alligevel allernådigst få lov at klage

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2178491

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-02-16 23:19

For Ca 5 år siden, et par år efter at jeg havde købt ejendommen, blev vurderingen hævet fra 450.000 til 780.000.
Jeg gjorde opmærksom på, at jeg ikke havde foretaget nogen form for forbedringer og at priserne, ifølge statistikkerne, var faldet med 11 procent siden jeg købte huset, og at jeg forventede at disse forhold ville afspejle sig i en fornyet vurdering.
Efter en måneds tid kom der en ny vurdering på 430.000, så det kan godt lade sig gøre.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 02-02-16 09:23

Jeg er ved at købe en lille ejendom, hvor vurdring er på 1,7 , vi skal give 800000 kr og den er ikke mere vær end jordprisen
Så jeg må jo prøve at tale med skat, og se hvad de siger

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-16 14:47

Ja, men nu skal du ikke dumme dig som jeg gjorde,

hvis du vil beholde huset og betale skat mange år endnu,
så prøv at få vurderingen nedsat.

Hvis du som jeg får den nedsat og senere skal sælge,
er den lavere vurdering et minus i salgsværdien...

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 02-02-16 15:38

Vi forventer at rive bygninger ned, da det blive en for dyrt at renover.
Hvornår vi nedriver bygningerne ved vi ikke.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 28-02-16 08:18

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-02-16 11:38

Tak, Bodillouise