/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fil fra Word til Open office
Fra : 20Kroner
Vist : 380 gange
80 point
Dato : 31-01-16 12:54

Jeg har modtaget en fil bestående af flere dele - skrevet på Open Office tekstbehandling.
Jeg retter lidt og samler så teksten til en lang fil.

Jeg giver filen tilbage til modtager på et USB-stik.

Da modtager åbner filen i sin Open Office er siderne parret to og to hele vejen igennem.
Kan modtager ikke åbne filen så det er en lang fil hele vejen igennem?

Det må da kunne lade sig gøre, men hvordan? Mon nogen kan hjælpe?

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-16 13:54

Citat
Da modtager åbner filen i sin Open Office er siderne parret to og to hele vejen igennem.
Kan modtager ikke åbne filen så det er en lang fil hele vejen igennem?
Jeg går ud fra at modtageren får 1 fil som åbnes i Open Office? Jeg tro bare modtageren skal skifte visning til "1 side", når modtageren står på side 1 og bruger "page down" tasten springes der så til side 2, næste gang til side 3 osv.?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 31-01-16 13:59

Har du prøvet at gemme filen som RTF format og se om det stadig er "galt"?

Clou

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-16 14:38

Har du gemt i .docx format? Jeg mener Open Office understøtter .doc men ikke .docx så vidt jeg husker.

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 01-02-16 09:25

Hej Brassovitski
Det hjalp desværre ikke at bruge Page Down. Så blev rækkefølgen bare 1 - 3- 5 osv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-02-16 16:00

Jeg tror stadig det har noget med visningen at gøre. Jeg prøver lige en test i aften.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 80 point
Dato : 01-02-16 18:56

Jeg ved ikke hvordan du har båret dig af med at lægge forskellige dokumentdele sammen til et dokument, men jeg har lavet 2 testdokumenter, et med ekstension .docx og et med .doc i min Word 2007.
Begge disse kan fint båpde åbnes og lukkes/gemmes i Apache Open Office 4.1.2.

Start Open Office dokument, åben dit dokument, hold CTRL nede og brug scroll hjulet på musen til at ændre Zoom op og ned, zoomer du langt nok ind, vises kun 1 side, zoomer du ud lægges siderne ved siden af hinanden, alt efter programvinduets størrelse vises der flere eller færre ved siden af hinanden.

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 02-02-16 15:17

Hej Brassovitsi
Det er nu da ikke så svært at lægge dokumenterne sammen: Jeg får 5 filer a' 6-7 sider fra min søster. Åbner første fil i min Word - kopierer næste dokument sætter cursoren nederst i første dokument osv. Så har jeg alle fem filer samlet i et dokument, som jeg sender til min søster, men som altså ikke kan åbne dokumentet, så det bliver s. 1 - 2- 3 - osv.. Men takker dig for ulejligheden og prøver dit sidste forslag.
Venlig hilsen

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 02-02-16 15:20

Tak for svaret Brassovitski.
Prøver dit sidste forslag.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-02-16 15:34

Citat
Hej Brassovitsi
Det er nu da ikke så svært at lægge dokumenterne sammen: Jeg får 5 filer a' 6-7 sider fra min søster. Åbner første fil i min Word - kopierer næste dokument sætter cursoren nederst i første dokument osv. Så har jeg alle fem filer samlet i et dokument, som jeg sender til min søster, men som altså ikke kan åbne dokumentet, så det bliver s. 1 - 2- 3 - osv.. Men takker dig for ulejligheden og prøver dit sidste forslag.

Det var faktisk også denne metode jeg regnede med du har brugt.

Virkede det med at zoome?