/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
§ Beware : Big Brother is watching you §
Fra : ElvenaR
Vist : 491 gange
15 point
Dato : 30-01-16 11:05

Big Brother is watching you !
Hvordan får de tid og medarbejdere til det ???
Hvad kommer det ikke til at koste ???
Hvad er formålet ???
Personligt er jeg lige glad.
Om man ser, at jeg har kigget på en kommunist-side, en nazi-side, en vittigheds-side, en rejse-side. o.s.v -
Men hvad skal det bruges til ?
Har vi ikke demokrati og ytringsfrihed ?
.... Må kigge på, det vi vil.
.... Må skrive det vi vil
Hvad f.... er meningen ???????
*
Er det en reaktion på, at man ikke kunne holde mobiltelefoner væk, fra 5 terrormistænkte ?
Og man satte den i samme fængsel ...
Komplet amatøragtigt !
*
Skal vi, alle sammen, undgælde for det ?
Hvad sker der ????
*
http://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-vil-registrere-al-aktivitet-paa-nettet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-16 11:27

Læste om det i går, håber de aldrig får vedtaget den lov.
I tilfælde af at Politiet ikke har noget alvorligt at give sig til - kan de pludselig hive ´hatte´ op ved at kigge nærmere på udbydernes lister, og så kan ingen i DK føle sig sikker mere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-01-16 11:42

Det falder fint i tråd med automatisk nummerpladescanning, med grundlovsbrud fra politiets side (Tibetflag-gate) der nok ikke får konsekvenser for nogen, ulovlige tilbageholdelser mv

Man kan jo kigge på Tor, der skulle gøre det muligt at være på nettet uden at efterlade sig spor!

http://politiken.dk/indland/ECE2127879/fakta-the-tor-project/

Jeg tror nu bare jeg gør som jeg plejer, det er sikkert politimishandling nok

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-16 15:37

Politiet har allerede muligheden, det kræver dog Dommerkendelser for at gå nærmere ind på en persons færden på nettet - samt oplysningerne ´kun´ opbevares et ½ år af Teleselskaberne...

Men at vedtage en ny lov hvergang der er noget der ligner Terrorisme er vel blevet normalt i DK

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 30-01-16 22:47

T*A*K til jer begge for deltagelsen i debatten ...

Medens ordet endnu er frit (for statslig overvågning) ...

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 31-01-16 07:27

Kode
Er det en reaktion på, at man ikke kunne holde mobiltelefoner væk, fra 5 terrormistænkte ?
Og man satte den i samme fængsel ...
Komplet amatøragtigt !

Det med mobilerne kunne være en bevidst strategi fra politiets side. Aflytning, forstås.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-01-16 08:51

Log trafikken fra alle internetbrugere i Danmark? Go' fornøjelse
Jeg sidder tårertrillende og er ved at brække mig af grin i lårtykke stråler
Jeg ved ikke hvem der har rådet 'Sheriffen', men jeg har mistanke om at det er en myndighed som gerne vil se lidt flere bevillinger. Denne myndighed er sikkert blevet vejledt af eksterne konsulentfirmaer, som selv ser en chance for endnu en velbetalt opgave. Det bliver ekstremt dyrt.
..og nytteløst.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 15 point
Dato : 01-02-16 07:57

Man har forsøgt sig med internet logning før. Det blev (..delvist) blevet opgivet, da politiet ikke havde midlerne/evnen til at udnytte de loggede data ...fik vi at vide af daværende justitsminister. Det var nu ikke hele sandheden. Sandheden var at logningen blev dømt ulovlig af EU. Man må ikke logge internetdata uden dommerkendelse. DERFOR! Det må man i modsætning hertil godt med teledata.

...og derfor fatter jeg heller ikke at man nu igen bevist vil forsøge at bryde international lov.

Men hva' pokker det prøver vor integrationsminister jo også. Danmark er blevet en bananstat!

Læs mere: http://www.version2.dk/artikel/sessionslogning-af-danskernes-internetbrug-paa-vej-tilbage-i-udvidet-form-573130

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 01-02-16 13:18

***** _ Tak for svaret molokyle ....