/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
fejlkode på AEG
Fra : nirekn
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 30-01-16 10:16

Hej alle
Jeg har en AEG LAVAMAT 5.0 vaskemaskine med en fejl som hedder ERR, når jeg skal starte maskinen.
Kunne se i display at der ingen "nøgle" symbol var, så gik ud fra at det var dørlåsen, så bestilte en og udskiftede den, men ingen ændring i fejl, har derefter prøvet at reset maskine, men stadig samme fejl
Har for 2 uger siden haft hele udpumnings systemet skilt af fordi der var en E20 fejl, hvilket jeg fik til at fungere, men døjer nu med ovennænvte

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-16 12:13

Har du målt om den også melder at lågen er låst.

Kommentar
Fra : nirekn

Dato : 30-01-16 13:04

Efter længere tids fejlfinding har jeg ved at puste i slangen fra niveauventilen og ned mod pumpen/slanger til udpumping, fået den til at køre en vask ad gangen, men skal puste hver gang for at få den igang, så lige nu satser jeg på at ventilen er defekt, tester dog stadig !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-16 13:25

Slangen kan også være utæt

Kommentar
Fra : nirekn

Dato : 30-01-16 14:51

Det er ikke tilfældet

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-01-16 15:53

Eller slangen kan være fyldt med skidt så den ikke kan komme af med vandet