/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Ginkgo Biloba
Fra : hovsada
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 30-01-16 08:52

Har en god ven ,som er trættrættræt og dårlig hukommelse... Han er 63 og blevet undersøgt af flere læger og hospitaler uden resultat.
Det eneste han får er blodfortyndende medicin forebyggende og en ny tid , som ikke gir nye resultater.

Har læst om Ginkgo Biloba , men vil gerne have information om egne erfaringer og hjælp til valg af bestemt produkt. Han er ikke særlig positiv, men med det jeg har læst om det i annoncer o.a. og min egen vurdering, har jeg nu fået ham overtalt til at prøve.

Har spurgt hans læge om hendes mening, og om det har dårlig virkning på han blodfortyndende medicin, men hun er ikke interesseret i at undersøge det eller overhovedet deltage i den snak.

Nogen her , som kan give mig mere viden ???

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 30-01-16 09:01
Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 30-01-16 09:21

Jeg var på apoteket i anden anledning,d var en stand,hvor man kunne teste ovennævnte,jeg spurgte apotekeren om det også var så godt som der blev annonceret,svaret var,at det var testet,og ellers måtte de jo ikke skrive det.Har hørt en del om kunstigt dagslys,som skulle kunne erstatte solen,men om det virker,ved jeg ikke.En kortere gåtur,og lidt gymnastik er også at anbefale.Køb ikke alle de opreklamerede piller m.m.Men skulle jeg vælge,blev det nok Ginkgo.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-16 09:43

Har vedkommende fået taget en blodprøve? ellers kunne et bud være mangel på D Vitamin/ mangel på sol lys. Får det selv og kan mærke forskel hvis jeg bare hopper en dag over.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 30-01-16 10:36

Masser af blodprøver både hos egen læge og hospitalet...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-01-16 12:44

GINKGO-BILOBA HAR JO DEN VIRKNING, AT DET FORTYNDER
BLODET EN LILLE SMULE, DERFOR KAN MAN NEMMERE HUSKE MM.
JEG VILLE IKKE TURDE TAGE DET SAMMEN MED BLODFORTYNDENDE MEDICIN
UDEN FØRST AT HAVE SPURGT LÆGEN.

EFTER EN TRÆTHEDSPERIODE KAN MAN OFTE FÅ LIDT KRÆFTER IGEN
VED AT DRIKKE BIO-STRATH URTE ELEXIR, DET SKAL VÆRE DEN "TYKKE"
TAG EN SKEFULD ELLER EN SLURK CA. 3 GANGE OM DAGEN.

EFTER CA. 2 FLASKER ER DER BÅDE BEDRE HUMØR OG FLERE KRÆFTER.

HELD OG LYKKE MED DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 30-01-16 14:01

Er man sikker på han ikke har haft en lille blodprop i hjernen. Men det har han jo nok ikke, for det kan give psykisk træthed, og kan give anledning til lykkepiller.
Man kan jo også få så meget andet depression alders betinget eller andet.
Men det er jo nok et sidespring. Hvad med at tage D vitaminer som der blev skrevet, og calcium magnesium, det giver også en opkvikkende virkning der bruger vi her i huset, jeg kan mærke hvis jeg holder op en stykke tid.
Mange andre ting skal jo også være i orden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-16 14:39

Blodfortyndende, er j mange forskellige ting. Så hvad er det for noget blodfortyndende medicin.

Motion, søvn og ordenlig varieret kost, er det kroppen trænger allermest til.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 30-01-16 16:40

Medicinen hedder Clopidogrel 75mg.....han har muligvis haft en lille blodprop i hjernen.
Søvn får han rigeligt af , men motion minimalt...svært , når han er træt efter at have gået 50m !
Maden er tilgængelig , men smager ikke af noget .

Står der nogensteder at Ginkgo Biloba ikke må tages sammen med blodfortyndende... Jeg kan ikke finde det !?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-16 16:57

Ok - jeg får noget andet, så jeg vil ikke råde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-16 19:50

Citat
Maden er tilgængelig , men smager ikke af noget .

Almindelig ? livslede, personen har intet at leve for = smid et par dyr indtil ham (katte) de skal nok få gang i både ´tænker´ og bentøj.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-16 19:54

Og i den forbindelse (kender ikke din ven) men selv vil jeg gerne være mig selv = uden indblanding af ? nærmeste/ offentligt/ og naboer i særdeleshed = så får det sgu at vide - FIS AF H...til.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 30-01-16 20:11

Det lader til at dette spørgsmål er "kørt af sporet"

...jeg beder ikke om "gode råd" !!!! Men om erfaring med Ginkgo Biloba !

Min ven skal ikke have underholdning med flere dyr...han har 2 velafrettede søde hunde, som får meget omsorg.... Men han er syg og træt , og har efter et års tid endnu ikke fået nogen diagnose, så han kan forholde sig til en fremtid.
Han har selv bedt om min hjælp, da han pludselig er blevet hjælpeløs omkring pc og aftaler, som glemmes .
Han er frikendt på Rigshospitalet for demens og alsheimer og andre fremadskridende alvorlige sygdomme.
Han er bekymret og ret opgivende ( ganske forståelig ) ...godt begavet og ikke sygeligt deprimeret...det er osse blevet testet.
Når lægerne endnu ikke har fundet årsagen og jeg gerne vil hjælpe ...er jeg begyndt at tænke alternativt og håbede på, at der her måske var basis for en seriøs dialog.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-01-16 23:16

Her er et lille billigt forslag til motion, så der måske kan komme gang i organismen.
http://www.seniorshop.dk/product/Traeningspedaler/Tr%E6ningspedaler-1

Den skal ikke sættes til modstand, men kunne køre let og elegant rundt. Det skal ikke være styrketræning men bare, at få blodet lidt i omløb. 2 gange 10 min om dagen til at begynde med.

Jeg har kigget her......................det bør du også gøre:
https://www.hjerteforeningen.dk/alt-om-dit-hjerte/medicin/naturlaegemidler/oversigt-over-naturl%C3%A6gemidler/ginkgo-biloba/

Lidt nede af siden står der om AK patienter som jeg selv er.
Jeg får blodfortyndende medicin "Maravan" og måles hver 14. dag.
Det vil være for farligt, for mig, at afprøve dette vidunder middel "Ginkgo Biloba"

Citat
Interaktion med lægemidler

AK-behandling (blodfortyndende medicin, fx warfarin): Ginkgo biloba kan forstærke medicinens blodfortyndende virkning, så blødningstiden forlænges. Det har i flere tilfælde ført til alvorlige blødninger. Man må gerne benytte ginkgo biloba under AK-behandling, men det bør ske med forsigtighed. Man skal derfor tale lægen, før man tager ginkgo biloba-tilskud.
Kan anvendes sammen med digoxin.
Får man medicin af typen beta-blokker, skal man først tale med lægen.
Kan anvendes sammen med nifedipin. Hos op til 10% stiger hjerterytmen af ukendt årsag.
Personer, der er blevet transplanterede, får medicin mod epilepsi, eller har brystkræft, skal tale med lægen før brug af ginkgo biloba.
Blødningsrisikoen stiger muligvis, hvis man samtidig tager gigtmedicin af typen NSAID, herunder acetylsalicylsyre. Tal først med lægen.
Ginkgo bilobas mulige interaktioner med andre lægemidler er ikke klarlagt nærmere.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-16 00:43
Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 31-01-16 16:17

Tak for svaret katekismus....endelig noget jeg kunne bruge og forholde mig til ??