/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Segboard
Fra : hazen
Vist : 451 gange
100 point
Dato : 29-01-16 20:03

Hvilket segboard skal man købe hvis man vil undgå at der går ild i det etc. ?
Hvad skal man kigge efter?

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 29-01-16 20:06

man bør nok kigge om der er trygt producentnavn og diverse ce mærker m.m på selve boardet, det var der jo ikke på dem der gik ild i som de viste i tv, derudover bør man være opmerksom på at de er ulovlige at køre på på ofentlige veje og steder.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 30-01-16 01:25

1.tag det ud af æsken og tjek for CE mærke på selve produktet, og tjek for samme mærke for broducent, så skulle det være iorden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-16 03:20

Som allerede nævnt skal du være opmærksom på at segboards ikke lovligt kan benyttes på offentlig vej:

http://politirapporten.nu/2015/11/segboards-er-ulovlige-paa-offentlig-vej/

..men her er et godt tilbud:

http://www.skypilot.dk/shop/segboard-2-0-452p.html

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 30-01-16 09:47

CE mærke siger INTET om det er sikkert... Det er kin producentens egenkontrol. Skal man have noget, der er uvildigt testet skal man seøge mærker som TÜV etc.

Men jeg har dog ikke set eksempler på at nogle af disse er testet af uvildige organisationer... Idag skal alt jo være billigt, ikke gennemprøvet....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-01-16 09:51
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-01-16 11:06

Prøv at bruge benmusklerne.

Godkendelse af svar
Fra : hazen

Dato : 30-01-16 11:21

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : katekismus