/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Må sofa bruges - Konkurrence- og Forbrug
Fra : miss-tk
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 27-01-16 10:31

VI har sendt en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen ang. vores sofa, da vi ikke kunne blive enig med sælger.

Må man bruge sofaen, mens man venter på svar ( der er op til 2 års behandlingstid )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-16 10:35

Hvis i vil returnere sofaen..............skal i nok ikke bruge den.
Hvis det er en nedsættelse af prisen kan i nok godt bruge den.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 27-01-16 11:21

Det er nu, om der er nogle faste regler om det.
Vi får jo ikke pengene retur, før der er en afgørelse - hvis den falder til vores fordel.
Og det er mange penge, at ligge til en ny sofa igen.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-16 11:29

Skal noget returnes skal det være i samme stand som ved modtagelsen. Det er helt almindeligt. Ingen kan forvente at man kan slide på en sofa i 2 år uden det vil få konsekvens for evt. returnering.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-16 11:33

Citat
VI har sendt en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen ang. vores sofa, da vi ikke kunne blive enig med sælger.

Må man bruge sofaen, mens man venter på svar ( der er op til 2 års behandlingstid )

Du bør forklare nærmere om hvorfor, der er sendt en klage.

Ring til " Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen " de må vel kende til klagen og kan svare dig på dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-01-16 12:36

De har jo vurderet at der er en sag, så derfor skal sofaen holdes som ny, taber sælger og skal tage den tilbage vil han gå den efter med skarpe øjne for at kunne gøre modkrav.

Men det er blevet sygt med laaaaange sagsbehandlingstider i dag overalt i jobcentre, arbejdsskadestyrelsen, Forbrugerstyrelsen m.m. selv om sagerne er oplagte, det koster borgerne mange penge og låser dem i umulige situationer.

Godkendelse af svar
Fra : miss-tk

Dato : 27-01-16 20:18

Tak for svaret bentjuul.