/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med afspilning
Fra : clou
Vist : 271 gange
200 point
Dato : 23-01-16 14:20

Hej derude

Jeg er ved at prøve på at hjælpe min veninde, hun har overspillet en Videofilm til DVD og kan sagtens afspille den på TV - men hun vil gerne kunne afspille den på computeren, hvad gør vi?

Vi har prøvet at installere programmet VLC til at afspille det med, uden held.

Min venindes pc er med Windows 10

Clou

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-16 14:37

Prøv med dette CODEC ( = https://da.wikipedia.org/wiki/Codec):

http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

Det er en 'pakke' med alle gængse codec's ...PLUS en "Media Player Classic" MPC som er mindst lige så god som VLC.

Du'er det heller ikke? Så er det selve kopieringen som er gået i udu. (filfejl)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-16 14:42

Ps. En lige så god 'pakke' er CCCP (NEJ... den er ikke fra Rusland ..men er et open source projekt)

http://www.cccp-project.net

Denne har også MPC ..som sidegevinst
Desuden finder du på downloadsiden også et program som hedder: Insurgent
Med dette kan du fjerne tidligere installerede codec's.

Har man flere codec-pakker installeret kan de godt komme i konflikt. På præcis samme måde, som hvis man har flere antivirusprogrammer installeret og kørende samtidig ..på samme maskine!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 23-01-16 14:43

Min VLC-player vil heller ikke vise film direkte fra DVD, derimod kan den godt vise den hvis man har kopieret den ind på harddisken som en .iso - fil. Det eneste program JEG kender som virkelig kan vise DVD - film direkte med alle faciliteter er købeprogrammet Cyberlink PowerDVD. Men der er sikkert andre som kender andre programmer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-16 14:44

HOV... mit første link skød forbi ...pga. slutparentesen. Prøver igen:

https://da.wikipedia.org/wiki/Codec
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-01-16 15:15

Windows Media Player kan/burde afspille den - er den sat til automatisk afspilning, ellers åbn dvd i denne komputer og klik på en af VOB filerne i mappen TS, så burde den gerne starte op.

Kan PC lave den til DVD, kan den også afspille.

Bedste gratis afspiller:
http://www.smplayer.eu/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-16 23:45

Du har vel ikke kopieret den i CDA format?

Den skal kopieres til 'noget' som computeren kan forstå: Mp(-e-)g(3 eller 4), WMA, AVI, ORG, FLV, FID, mkv, ...eller noget?

CDA filer kan kun afspilles fra en DVD ...ikke fra en harddisk kopi.

</MOLOKYLE>