/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Halal.fri til folket
Fra : ElvenaR
Vist : 672 gange
10 point
Dato : 20-01-16 19:51

Da jeg ved, at flere her, på Kandu.dk foretrækker kød, som ikke er halal, så har jeg, tilfældigt fundet denne her :

http://www.halalfri.dk/

Håber den kan bruges ...

Spiser, stort set, ikke kød selv. Halal eller halal.fri,
så jeg ved ikke om oplysningerne er OK.

Men det er de vel ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-16 20:44

Tak for link. Nu vi jeg da hvor jeg skal handle.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-01-16 21:22

Rigtig god oplysning. Tak.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-01-16 00:21

Det er der de servere blodpølse, med sirup!
Så er det kun Halv - lal
MV2

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 10 point
Dato : 21-01-16 04:09

Det er uhyggeligt, at jeg skal søge efter halalfri kød. Sådan bør det ikke være!
Hensynet til muslimer er blevet større og vigtigere end hensynet til mit og andre danskeres forbrug

Kig disse link, Halal - et våben imod Vesten
http://snaphanen.dk/2013/08/30/halal-er-sharia-dawa-skat-og-dollars/
http://www.dendanskeforening.dk/files/files/DANSKEREN%20nr%202%20-%202014.pdf

De store slagterier oplyser frejdigt, at de for nemheds skyld slagter alt efter halal- metoden og betaler den krævede certifi- ceringsafgift til de islamiske foreninger.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 21-01-16 07:26

Citat
Det er uhyggeligt, at jeg skal søge efter halalfri kød. Sådan bør det ikke være!
Hensynet til muslimer er blevet større og vigtigere end hensynet til mit og andre danskeres forbrug [Ked af det]

Kig disse link, Halal - et våben imod Vesten
http://snaphanen.dk/2013/08/30/halal-er-sharia-dawa-skat-og-dollars/
http://www.dendanskeforening.dk/files/files/DANSKEREN%20nr%202%20-%202014.pdf

Jeg hæftede mig især ved denne, fra det sidste link:

Citat
Det er nemlig ikke svært for sælgerne af
halal-certifikater at overbevise "vantro"
forretningsfolk om det formålstjenlige i
at lade deres produkter certificere.

Det kommer vel ikke bag på nogen.

Da jeg var teenager (fra midt halvfjerdserne til midt firserne) gik jeg på forskellige hold i den kommunale ungdomsskole.
Reglen var, at man måtte begynde i ungdomsskolen når man var fyldt 13 år, eller begyndt i 7. klasse.
Men især på ét hold rendte der nogle små tyrker-drenge, som tydeligt var under 13 år, for dem gjaldt der nemlig nogle andre regler.

Så allerede dengang leflede man for dem.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 21-01-16 08:52

T*A*K til alle i tråden ...

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 21-01-16 08:53

***** Tak for svaret katekismus .... Interessante links