/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tillykke !!
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 549 gange
250 point
Dato : 19-01-16 23:47

Ja, nogen skal jo ønske vagnr. tillykke med "brylluppet"
Hvilket bryllup ? spørger I sikkert.
Ja, det bryllup, som Tulle og Mette har indgået på vegne af Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti.
Det hviskes rundt om i hjørner og kroge, at Sass var forlover

Tillykke vagnr. Den havde du nok ikke set komme........eller hvad..?

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8379243/s-og-df-gaar-sammen-om-at-laegge-pres-paa-regeringen-i-flygtningepolitikken/

En anden glædelig nyhed er, at der kan være en skilsmisse på vej.
Utopi projektet EU, er godt på vej til en nedsmeltning.
Citat
EU's præsident, Donald Tusk, siger til Europaparlamentet, at Europa har to måneder til at få flygtningekrisen under kontrol - ellers vil det pasfri Schengen-område kollapse.

- Vi har ikke mere end to måneder til at få tingene under kontrol, siger han.

Vi har jo set gennem tiderne, hvordan kolosserne bliver sprængt bid for bid - sidst set i Østeuropa. Mens også hos en kunstmalers tusindårsrige.
Først ryger Schengen.....og så ryger resten. http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-01-19-tusk-eu-har-to-maaneder-saa-kollapser-schengen
Dejligt, så kan nationalstater begynde at føre deres egen politik - og undsige Merk'ligs utopi lort.

Te'løk med hhv brylluppet og skilsmissen, vagnr.
Kan du huske min spådom: At EU ville kollapse og DF og A ville begynde at arbejde tæt sammen.

Jeg tror, jeg vil holde en fridag den 20.01.2016
Det bliver "Mester" nok glad for.

PS. Jeg har hørt (i Folketingets Spørgetime) at udgifter til asylanter og immigranter frem til år 2020 kommer til at koste den formidable sum af.........tja..daaaa......HOLD FAST....i omegnen 44 - 48 MILLIARDER!!!

Da pengene kun kan bruges én gang, vil det nødvendigvis gå udover ældre, børn, syge, handicappede, sygehuse, osv...
Politiet har indset det, de er begyndt at trappe ned.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 09:57

Først EU:

Hip hurra ..og så tilbage til EF, som handlede om samhandel med fælles regler.
Det 'interpolitiske' projekt; UNIONEN er et misfoster som aldrig skulle have været søsat.

Så til hest ... nåe nej, jeg mener til flygtningene:

Jeg tvivler på det er et problem man kan lovgive sig ud af. Løsninger på de akutte problemer kan altid diskuteres og vedtages. Det er jo det vi har valgt politikerne til at gøre for os. Det er deres job.

Når det er sagt, så mener jeg selv at eet af problemerne (de 'gæster' som allerede er her) kan løses ved at sende Østarbejderne hjem for at arbejde i deres eget land og give jobbene til ledige Danskere ..OG 'gæsterne'. At mange af dem ikke taler Dansk er intet problem. Det gør de fleste Østarbejdere der er her for nuværende nemlig heller ikke.

VIL gæsterne ikke arbejde, når de bliver anvist et job?? Så skal der gælde samme regler som for ledige Danskere: NUL forsørgelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 20-01-16 10:09

Nu taler man om "Flygtninge Landsbyer" ...

Er det en god idé ?

Jeg mener NEJ. - Da der er tale om mennesker, der har fået asyl (så vidt jeg ved).

Og det kan aldrig være godt for integrationen.

Man har, i forvejen, meget imod de mange, såkaldte "ghettoer" i Danmark.
Skal vi så have flere ghettoer ?

*
Schengen - Lan den, endelig, bryde sammen. + Lad DK komme UD af EU.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 20-01-16 10:10

Lan = Lad (Angående Schengen)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 10:13

Citat
vil det nødvendigvis gå udover ældre, børn, syge, handicappede, sygehuse, osv...

Dén køber jeg ikke!

Næeh... du skulle have skrevet:

..vil det nødvendigvis gå ud over håndværkerfradraget, registreringsafgiften på private luxus køretøjer, pension til de med formue på over 1 million (fast ejendom i form af egen bolig undtaget) og så skal der sættes loft over løn til såvel offentligt som private ansatte (lad os sige 1 million kr. om året før skat), virksomhedsskatten må sættes i vejret og skatteafskivninger på renter af gæld mv. udfases, brandskat på den billige olie (undtagen den som bruges af offentlige myndigheder og i produktionen og den skal farves blå for at undgå 'fusk'.) ..og jeg komme op med mange flere gode foreslag

Jeg kan til min død ikke forstå at det er altid er de økonomisk svageste man sender aben videre til.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 10:27

En rigtig god ide ville være at toptune Skat, så man kan få indrevet den gæld som er 'derude'. At få de penge igen, som man uretmæssigt har udbetalt til banditter i habitter.

Hvis jeg skylder Skat bare en 5'er skal jeg nok blive trukket beløbet, når skatteafregningen kommer hvert forår. Til gengæld kender jeg personligt en privat erhvervsdrivende som ikke har betalt skat i de sidste 15 år!!! Hvordan dette kan lade sig gøre har jeg ikke begreb om, men manden har et APS selskab med familie og partnere, som giver en privat indtægt på over ½ million om året uden at Skat stikker sin næse i det. 3 biler (..den ene en Porche 4-hjultrækker), 4 private ejendomme ..og er på vej ud af landet (med sine penge i skattely) i samme sekund der skulle dukke en revisor fra Skat op.

Hørte jeg nogen sige : Misundelse?

Næeh... det hedder lighed for loven!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-01-16 10:51

Du har meget ret Molo. Jeg er efterhånden desillusioneret. Tror ikke på det ændrer sig. Da jeg kom i murerlære 1961, betalte jeg mere i personlig skat, end sognets store gårdejer. Min "løn" lå på 35 - 40 kr. PR. UGE. Dengang havde man skattebog, så det er ikke en løs påstand.

Samtidig kunne han mere eller mindre, styre hele sognerådet.
Skatteål, er desværre ikke en ny foreteelse.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 11:10

Mosebaek ->

Citat
Skatteål, er desværre ikke en ny foreteelse.

Nøeh... men det bliver det ikke mere lovligt af. Ulovligheder er det myndighedernes opgave at tage hånd om, men så skal de også tildeles resurserne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 11:16

Hvis så bare at det var fordi sådanne ål bare brugte 'smuthuller' i loven. Det er ikke tilfældet med den private erhvervsdrivende jeg taler om ...og jeg kender såmen flere som benytter samme metode til at drive forretning:

FUSK med papirene.

Skulle det blive opdaget?

NÆGT.

Har de beviser?

LYV.

Hjælper det ikke?

FLYGT.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 20-01-16 14:12

Hvis vangr. skulle læse med / se opslaget, så skulle det, måske, have været adresseret til ham ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 15:29

ElvenaR -> Dette er kategorien SMALSNAK !
Du må såmen også gerne være her i dette forum ..som jeg ser det
...selvom andre brugere kalder dig Rudolf ..og hellere ville vise dig Vintervejen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 20-01-16 16:08

Bob Bob - Tak Tak ...

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 250 point
Dato : 20-01-16 16:30

Kode
Nu taler man om "Flygtninge Landsbyer" ...
Er det en god idé ?
Jeg mener NEJ. - Da der er tale om mennesker, der har fået asyl (så vidt jeg ved).

Det er en knaldgod ide. Så langt væk fra civilisationen som muligt med Allahs sønner,
de kan alligevel ikke begå sig i det enogtyvende århundrede.
Og, Jørn Rudolph, asyl er kun et midlertidigt ophold, derfor er der ingen mening i,
at hælde penge i diverse projekter da disse mennesker skal retur ved først givne
lejlighed.

Kode
Og det kan aldrig være godt for integrationen.

Og "integration" er et fatamorgana, en sutteklud.
Der bruges milliarder på kontoen, uden nogen større effekt
fordi målgruppen ikke kan/vil tage vestlige livsnormer til sig, det må de simpelthen ikke
ifølge den der gamle støvede bog.
Indse det nu, arabere, negere mv. kommer ikke fra samme genpulje som vi, det vil altid
give konflikter når sammenblanding forsøges.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 17:07

Reset ->
Citat
et midlertidigt ophold

Det er sgu: Godt set.

Hvorfor tror du jeg konsekvent kalder disse græshoppe migranter og lykkeriddere for 'gæster'?

JEG ?

...som politiske står en smule til venstre for Kommunisterne (ML = Maxister og Leninister)?
De må fan'me ta' hjem og slås for friheden ..med Karl's manifest og Koranen som våben !
..og måske en smule trotyl?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 17:34

Der er nemlig een ting jeg ikke rigtigt forstår ved konfllikten i Syrien og folkevandringen derfra:

Folk som kommer til vesten flygter fra Asad styret (Kommunistisk mønstersamfund) som er under angreb fra ISIS (IS). Spørger man dem om de sympatisere med IS. Så svarer de NEJ.

Så forstår jeg ikke, at de ikke ikke bliver hjemme og slås for Asad og deres kammerater?

Jeg er sikker på at de med alle deres overskydende resurser og initiativ, som kan bringe dem 1000 vis af kilometer hjemmefra også ville komme dem til gode, hvis blot de lod sig indrullere i Asad's hær ..under Putin og Den Russiske Hær's kyndige vejledning og instruktion naturligvis.

Hvis det derimod er religion som er problemet? Sunni vs. Shia? Så er jeg sikker på at Allah vil være med dem i kampen og de kan de jo altid få anden hjælp og åndelig vejledning under fredagsbønnen og af Imamens altvidende visdom. Troen viser dem vejen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 17:41

..og så en smule vand og smørelse på Tommy's måske en smule hoverende oplæg til vagnr:

http://politiken.dk/udland/fokus_int/Flygtningestroem/ECE3024826/mette-frederiksen-laegger-sig-fladt-ned-jeg-tog-fejl-om-flygtninge-og-integration/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 18:17

Kaptajn-Tommy ->

Hvis du virkelig vil have vagnr i tale?

Så vil jeg foreslå dig at flytte spørgsmålet til kategorien : Politik

Du har stillet dit 'spørgsmål' i kategorien : Smalltalk
Jeg er ikke sikker på at vagnr følger med hér i tråden ..af samme årsag
Flytte?
JA og her kommer en anvisning på hvorledes du gør det (..hvis ikke du vidste det i forvejen?):

Øverst (hvor du har stillet spørgsmålet i denne tråd) findes en 'knap' med navnet [Flyt]

..ved siden af er en rullemenu (pull-down menu) som kun kan ses af dig som spørgsmålstiller.

Med denne kan du flytte dit spørgsmål til en anden (..mindst lige så relevant kategori)

..og koster det ikke en eneste værdiløs Kandu-klejne at gøre dette
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-16 19:03

Citat
Hvis vangr. skulle læse med / se opslaget, så skulle det, måske, have været adresseret til ham ?
Jo, det var bla. møntet på vagnr fordi, vagnr og jeg elsker at drille hinanden på en kærlig måde - især, når det drejer sig om A vs DF. Og det er ingen hemmelighed, at vagnr. er glødende tilhænger af EU, som han synes er ufejlbarlig - mens jeg ser EU som et utopisk udemokratisk projekt, hvis eneste formål er, at bevillige hinanden penge. Lidt ligesom barbersalonen, som har ansat 100 barberer og lever af, at barbere hinanden.

Som kommer Molo drønende med sit sædvanlige socialist-lort om, at jo mere samfundet brandbeskatter og afgiftsbelægger de sagesløse borgere, des bedre vil det gå - des rigere bliver samfundet.....Kort sagt; "Send flere penge ellers dør baby" retorik

Efterhånden som Molo kører sig varm, kommer der en belæring om, at olien er alt for billig og skal stige - "helst til 200 kr./L" derved bliver vi alle ååååh så rige...... Molo i sin socialitiske tankegang har helt glemt de borgere, som bor i "udkanten" og har 50-60 km. til arbejde - og lige så langt hjem igen - som har installeret oliefyr som varmekilde. Hvad med dem, Molo??

Iøvrigt er benzin og olie brandbeskattet rigeligt. 1 liter benzin er brandbeskattet og afgiftbelagt så højt, at Staten får pr. liter solgt benzin = 7.50 krone lige ned i foret.

Men ros skal Molo dog ha' når han skriver:
Citat
Folk som kommer til vesten flygter fra Asad styret (Kommunistisk mønstersamfund) som er under angreb fra ISIS (IS). Spørger man dem om de sympatisere med IS. Så svarer de NEJ.

Så forstår jeg ikke, at de ikke ikke bliver hjemme og slås for Asad og deres kammerater?

Reset:
Igen igen er vi enige.

Der er ingen grund til at "jage" ElevenaR væk. Han/hun har ytringsfrihed såvel som os andre. Det er bare ikke altid jeg er enig med ham/hende.
Skulle jeg vælge mellem den psykiatriske patient, funto og ElevenaR, så er ElevenaR klart at foretrække.

Citat
Kaptajn-Tommy ->

Hvis du virkelig vil have vagnr i tale?
Nej ikke nødvendigvis. Hvis vagnr. får lyst, så kommer han også ind og prøver på at gennembanke mig......ja ja altså verbalt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 19:29

Tommy ->
Citat
Molo drønende med sit sædvanlige socialist-lort

Ja ! Hvad havde du ellers forventet?

Citat
Molo i sin socialitiske tankegang har helt glemt de borgere, som bor i "udkanten" og har 50-60 km. til arbejde

De skal vel i din verden køre bil ...i jeres segment har I jo for længst dømt offentlig trafik UDE ..og vil hellere bruge pengene på motorveje, så I kan transportere jeres skide udkantsrøv i en firehjulstrækker på vej i Brugsen på vej til arbejde ..som flaskedreneg.
Det undrer mig nu iøvrigt; at I har råd?

Citat
Staten får pr. liter solgt benzin = 7.50 krone lige ned i foret.

Ja, og jeg mener at dette beløb bør sættes op til en 10'er ...for at finansiere masseflugten og den udgift det fører med sig. Hvor kommer olien fra?

ROS ........................? godtaget

Citat
Staten får pr. liter solgt benzin = 7.50 krone lige ned i foret.

Nej, ..vel?

NU er jeg altså bleven lækkertørstig og rygetrængende: Må lige have en dobbelt årgangs whisky fra Irland ..og en go' cigar fra Den Dominikanske Republik

Citat
har installeret oliefyr som varmekilde

Spørg svendgiversen: Oliefyr? Nøehh du.. Solceller på taget og varmeveksler i haven ..er vejen frem.
Helst med tilskud fra os andre.

</NIHIL SINE LABORA>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 19:43

Tommy ..og jer andre; I må tage til takke med det som jeg nu har at byde ind med: Uden for emne.

Jeg var inde i biograf Imperial (..der som een af de få kan tilbyde 70 mm. foravisninger) og se den 'nye' Terantino film: The Hatefull Eight:

Fantastisk filn på lidt over 3 time. Go' underholdning og kan anbefales

SE DEN ..siger jeg bare.
</MOLOKYLE>
Ps. Næste gang skal jeg ind at se:
[YOUTUBE]https://www.youtube.com/watch?v=QRfj1VCg16Y[/YOUTUBE]
Glæder mig voldsomt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 19:52

Altså:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 20:35
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-16 20:43

Citat
Oliefyr? Nøehh du.. Solceller på taget og varmeveksler i haven ..er vejen frem.
Helst med tilskud fra os andre.
Ja ja, Molo. Nu er det let at bo på Ama'r og spille smart. Fakta er, at der er mange i udkanten som ikke kan tilslutte sig Fjernvarme -og heller ikke er i besiddelse af de penge - 200.000 kr., der skal til for at få en anden varmekilde.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-01-16 23:48

Lækkert, så blev Hvide Sande også kulturberiget. Ja det vil sige, ikke selve byen, men det lokale flygtningecenter, idet 100 af vores veluddannede gæster - sikkert hjernekirurger, professorer, matematikere, ingeniører blev uvenner over, hvordan pædofeten skulle fortolkes i dagligdagen.
Sikkert Shia og Sunni tilhængere.

Nå, men ikke nok med det, så blev 20 andre - sikkert også veluddannede kulturberigere, anholdt da de kulturberigede Pool Caféen på Skibhusvej i det centrale Odense - dog ikke med kalashnikov, som ellers er deres foretrukne legetøj, men med noget så ordinært som med økser.

Jeg får squ da helt lyst til at se en Morten korch film. F.eks. "Kampen om Næsbygård" Filmen blev forøvrigt omtalt som: Meget voldelig, da filmen havde premiere i 1960'erne.

Ja ja, verden har eddermugme forandret sig. Dog ikke til det bedre.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-01-16 10:12

Kode
Der er ingen grund til at "jage" ElevenaR væk. Han/hun har ytringsfrihed såvel som os andre. Det er bare ikke altid jeg er enig med ham/hende.

Ok, måske bare en gammel dårlig vane med hensyn til denne person. Han har selvfølgelig ret til, at have sin mening selv om den næsten notorisk er forkert.
Kan skyldes, at han i årevis har levet dør om dør med muslimer, hvilket har givet ham en form for Stockholm-syndrom. Det er næsten overflødigt, at tilføje, at han beundrer lille Johanne grænseløst. Men det er jo også legitimt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-16 11:34

Jo mere disse koranleflende personer kommer til orde, des mere får almindelige mennesker øjnene op for, hvor landsforræderiske de i grunden er.

Derfor - lad ham/dem tale

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-01-16 16:20

Der burde være en "synes godt om" under indlæggene.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-16 18:13

Tak for svaret Reset.
Som du kan se, har jeg lige forhøjet. Dit svar er nemlig alle pointene værd.

God kamp fremover, selvom det er op ad bakke.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-01-16 23:49

Takker. Op ad bakke ja, men man begynder alligevel, at fornemme en holdningsændring rundt omkring.