/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opstart logo Forening
Fra : herbie70
Vist : 286 gange
44 point
Dato : 19-01-16 13:25

Hej
Jeg har købt en Pc af min sportforening, men problemet er at når jeg logger på, og efter " vent et øjeblik" så kommer logoet med navn frem et øjeblik ca. 10 sek., og går derefter ud på skrivebordet.
Det er ikke særlig smart. Jeg kan se at logoet med navn ligger under C:brugere, med undemapper dokumenter,billeder,musik,og video.
Jeg har forsøgt at slette mappen, men uden held, jeg har forsøgt med unlocker og lockhunter, men uden resultat.
Er der nogen som har en ide??.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-01-16 14:20

Har du prøvet at logge på som administrator og så gå ind for at slette, blot et gæt!
MV2

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 19-01-16 14:31

Jeg kan ikke se at jeg kan logge på som administrator, hvor??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-01-16 14:49

Jeg går i nederste venstre hjørne og aktivere søgefeltet skriver admin så kommer der en liste og en af dem hedder admin tools den fører dig videre og så er det en af dem du skal bruge - det virker for mig - men hvad sker der hvis du sletter c:brugere?
MV2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-16 15:40

Slet: Midlertidige Internetfiler og Cookies

Du skriver ikke hvilken browser?

Så brug hellere Ccleaner (..browserne: IE, Firefox, Chrome, Opera, Vivaldi mm.)
..og menuen [Slet]

https://www.piriform.com/ccleaner/download

..og gi' så i samme Ccleaner computeren også lige en 'tur' med næste menupunkt [Register]

NB : Husk at sætte ALLE flueben under fanen: Programmer ..i [Register]

..men i menuen [Slet] undlader du at sætte flueben ..i fanen Windows ved punkterne:

1.) Avanceret: Vindue størrelse/placerings cache
2.) Avanceret: Bruger defineredefiler og mapper

..samt evt. :

3.) Rens ledig plads (....dette kan nemt tage en time ...alt efter hvor meget du har på disken)

Ps. Ccleaner er et udmærket gratis program uden reklamer og anden snavs.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-16 16:01

Ps. Derefter genstarter du PC'en

Skulle dette mod forventning ikke virke?

Så... skal du ind i START menuen. Skriv i Windows system menuen Kør:

..og skriv: MSCONFIG

Vælg så fanen: Start

..og fjern fluebenet fra alt der minder om noget som ikke bør være netop dér. (= 'mystiske' filer med suspekte firma-/programnavne)

NB: Pas nu på du ikke sletter opstarten til dit antivirusprogram ..eller andre vigtige ting!

Læs lige først:

1.) http://netsquirrel.com/msconfig/msconfig_win7.html
2.) ..og se dette:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 19-01-16 17:59

Citat
Du skriver ikke hvilken browser?

Jeg bruger Google Crom og kører Windows10

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-16 19:25

herbie70 -> Win10 ...Ligefedt.

Har du prøvet det jeg skrev?
Citat
Slet: Midlertidige Internetfiler og Cookies

..brug hellere Ccleaner (..browserne: IE, Firefox, Chrome, Opera, Vivaldi mm.)
..og menuen [Slet]

https://www.piriform.com/ccleaner/download

..og gi' så i samme Ccleaner computeren også lige en 'tur' med næste menupunkt [Register] Blink

NB : Husk at sætte ALLE flueben under fanen: Programmer ..i [Register]

..men i menuen [Slet] undlader du at sætte flueben ..i fanen Windows ved punkterne:

1.) Avanceret: Vindue størrelse/placerings cache
2.) Avanceret: Bruger defineredefiler og mapper

..samt evt. :

3.) Rens ledig plads (....dette kan nemt tage en time ...alt efter hvor meget du har på disken)

Derefter genstarter du PC'en Blink

Skulle dette mod forventning ikke virke?

Så... skal du ind i START menuen. Skriv i Windows system menuen Kør:

..og skriv: MSCONFIG

Vælg så fanen: Start

..og fjern fluebenet fra alt der minder om noget som ikke bør være netop dér. (= 'mystiske' filer med suspekte firma-/programnavne)

NB: Pas nu på du ikke sletter opstarten til dit antivirusprogram ..eller andre vigtige ting!

BEMÆRK:

KØR: http://www.addictivetips.com/windows-tips/open-the-run-command-box-from-the-start-menu-in-windows-10/

MSCONFIG: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-10/how-to-open-msconfig-in-windows-10

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 19-01-16 19:55

Citat
Har du prøvet det jeg skrev?

Nej, det har jeg ikke endnu, hvordan mener du at det kan afhjælpe mit problem??
Ccleaner bruges normalt kun til at rense Pc for filstumper?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 09:14

Hvis ikke det er 'filstumper' der er årsagen til dit problem. Hvad er det så?
Det der sker efter du er logget på pc'en med et brugernavn med tilhørende password er, at så kører operativsystemet de 'filstumper' som det er sat op til. Disse 'filstumper' er angivet i systemets opstarts procedure. Disse opstartsprocedure kan nås vha. MSCONFIG. Det er disse du skal ind at fjerne/ændre. De ligger i den fane under MSCONFIG som hedder: "Start".

Programmerne/'filstumperne' som er angivet i "Start" kan være linket til alle mulige 'ting' i din registreringsdatabase. Denne registreringsdatabase er et bogholderi over 'kæder' i systemet. Disse 'kæder' slettes ikke altid blot fordi du deaktivere dem i "Start" eller fordi du sletter 'filstumperne'. Knækkede 'kæder' kan fjernes med Ccleaner's menu til venstre: [Register]. (..lige under menuen [Rens])

Derfor har jeg rådet dig sådan som jeg har. Måske jeg skulle præcisere, at hvis det ikke hjalp at køre Ccleaner først? Så prøv at kigge i "Start" fanen med MSCONFIG. Efter evt. rettelser dér, så kør igen Ccleaner som angivet: Både menuen [Rens] og [Register] !!!

Det kunne også være det ville hjælpe dig ud af suppedasen at gøre som andre skriver:

Log på som en anden bruger (MED administrator rettigheder). Det er nemlig KUN administratoren (der kan godt være flere brugerkonti med administratorrettigheder på samme pc) der har alle rettigheder til at ændre i f.eks. "Start" og registreringsdatabasen.

I kontrolpanelet har du mulighed for at oprette/slette skifte brugere under menuen 'Brugerkonti':

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/user-accounts-faq#1TC=windows-8

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 09:27

Ps. Da du benytter Chrome så skal du selv ind i Ccleaner's [Rens] fane der hedder 'Programmer' og sætte flueben ud for Chrome. Du kan roligt sætte ALLE flueben ud for alle punkter i denne fane.

Den anden fane samme sted hedder 'Windows'. Denne skal du ikke pille ved, hvis ikke du er helt sikker på hvad du laver. Det kan nemlig betyde at du 'ødelægger' den måde Windows opsætninger er defineret og som du kender. Det kan nemlig godt være bøvlet at skulle ind alle mulige steder bagefter og rette opsætningen af Windows til igen.

Det kan dog godt være nødvendigt for dig, da du jo ikke aner hvordan Windows er sat op af den tidligere administrator af pc'en. I Windows fanen får du nemlig mulighed for at slette forskellige huskede brugernavne og passwords, menuopsætning, osv.. Derefter vil du få mulighed for selv at definere disse, når de skal bruges i forskellige sammenhænge.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : herbie70

Dato : 20-01-16 09:56

Citat
men i menuen [Slet] undlader du at sætte flueben ..i fanen Windows ved punkterne:

1.) Avanceret: Vindue størrelse/placerings cache
2.) Avanceret: Bruger defineredefiler og mapper
Indsæt dit citat her

Dette kan jeg ikke finde, hvad mener du med blink??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-16 10:51

blink er navnet på den smiley som jeg har kopieret med ind teksten i CITAT boksen (nr. 2 ikon over dér hvor du skriver indlæg på kandu). Smiley'en ser således ud

Hvorfor kan du ikke finde det? Se her er et billede af Cleaner på min pc, sådan som den ser ud når jeg åbner programmet:

http://peecee.dk/upload/view/456273

Som du kan se er menuen [Rens] aktiv øverst til venstre og lige til højre for er der en vindue med rulleskakt og to faner 'Windows' og 'Programmer'. Hos mig skal man rulle lidt ned for at komme til de omtalte flueben.
Citat
Vindue størrelse/placerings cache
Bruger defineredefiler og mapper

(Jeg benytter Windows XP Pro, men programmet ser ligedan ud i andre Windows versioner.)

..og Under [Rens] finder du [Register]

</MOLOKYLE>