/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Overfør kontakter
Fra : jenslynkandu
Vist : 376 gange
30 point
Dato : 18-01-16 16:20

Har en alm mobil telefon og har nu anskaffet en smartphone.
Hvordan overfører jeg 'kontakter' fra et stort sim-kort til den nye telefons mikro-kort ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-01-16 16:23

Tastatur

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-01-16 16:36

Det kommer fuldstændigt an på dine telefon og smartphone. Hvis du er heldig så følger der noget software med, ellers må du se om du havde fået noget backup-software med din gamle telefon eller om du kan downloade noget fra din gamle telefon's producents hjemmeside. Derefter kan du så søge efter en app til din nye smartphone som kan lægge backuppen ind på din smartphone. Jeg har selv haft held med noget tilsvarende.

Kommentar
Fra : jenslynkandu

Dato : 18-01-16 16:50

- der følger ikke noget backup system med den gamle telefon, - så er det måske at skrive det hele af i hånden og taste det ind i den nye ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-01-16 17:01

Ja, som jeg skriver: tastatur

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-01-16 17:22

Har du checket producentens hjemmeside?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 17:24

Hvis du kan sende/modtage mails fra den, så kan du overføre dine kontakter til Google.
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=overf%C3%B8re+kontakter+til+Google.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 17:27

ELLERS? kunne du klippe kortet ned til den størrelse der passer til din nye moppe dreng, og lave en backup - enten med tlf´s eget program eller andet fra/ til nettet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-01-16 17:43

Nu skriver du jo ikke hvilken telefon du skal kopiere fra, men den må godtnok være gammel hvis ikke det er muligt at kopiere over på computer. Selv de gode gamle Nokia 3210 kunne når bare man havde det rigtige kabel.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-01-16 18:36

Der findes også nogle kortlæsere som kan læse SIM-kort.

http://www.mytrendyphone.dk/shop/usb-sim-kort-104821p.html

Kommentar
Fra : jenslynkandu

Dato : 18-01-16 21:29

- man kan ikke sende og modtage fra en alm mobil - men måske det store simkort kan overføres til pc og derfra kan jeg måske overføre til smartphone, - ?

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 30 point
Dato : 18-01-16 21:45

Jeg mener at man kan kopiere, enten direkte fra de gamle til det nye SIM-kort, eller fra det gamle til PC, og fra PC til det nye SIM-kort.

Godkendelse af svar
Fra : jenslynkandu

Dato : 18-01-16 21:55

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.