/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Google Chrome via USB stik???
Fra : ingelein
Vist : 432 gange
30 point
Dato : 18-01-16 14:00

Hej, Jeg har åbenbart fået fjernet nogle komponenter som gør at jeg ikke kan downloade Google Chrome på min bærbare. (HP - Win xp 32 bit).
Hvis jeg ikke kan installere via et USB stik, hvordan kan jeg så reparere Win XP. Der er en recovery knap F11, og den beder så om at jeg indsætter recovery disc. Jeg er imidlertid ikke klar over om disken så sletter alt - eller om jeg får lov til at reparere?
Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 18-01-16 14:08

Det fortæller den dig inden den gør noget...

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 40 point
Dato : 18-01-16 14:12

Tjek lige din gamle tråd...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-01-16 14:39

Tak - har tjekket den gamle tråd og sender en privat besked
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 17:47

Er din XP opdateret?
Citat
Systemkrav

Før du kan bruge Google Chrome, skal din computer have følgende:

Windows XP med Service Pack 2 eller nyere, Windows Vista, Windows 7, Windows 8 eller Windows 10
Bemærk! Understøttelsen af Windows XP og Vista slutter snart. Få flere oplysninger
En Intel Pentium 4-processor eller nyere, som er SSE2-kompatibel
350 MB ledig diskplads
512 MB RAM

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 17:49

Du kunne jo bruge en af den mange andre browsere på markedet.
Denne er ny og minder meget om Crome:
https://vivaldi.com/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-01-16 19:17

mig-selv
Jeg har tidligere kørt Google Chrome på denne Pc - indtil for et par dage siden, hvor jeg begyndte at rode med den. Så forudsætningerne er ok. Kører også ServicePack 3.
Jeg har lige konstateret at jeg mangler filen i386\WINNTUPG\NETUPGRD.DLL
og den kan jeg så ikke downloade på computeren, når den mangler. Nu prøver jeg at downloade den på et stik.

Skiven, der fulgte med pc'en indeholder kun SP2 - mon man stadigvæk kan downloade SP3?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-01-16 20:09

Problemet er nok at jeg har slettet en fil, så jeg slet ikke kan downloade noget som helst. Jeg kan se at jeg mangler filen
i386/WINNTUPG/NETUPGRD.DLL
Erstat / med backslash - kan ikke lige huske, hvordan man laver dem på et Mac tastatur (fortæl gerne !!)
Så længe jeg mangler den fil, kan jeg ikke downloade noget som helst. I skal ikke undre Jer over at jeg kan skrive her, jeg bruger en anden Pc + Ipad.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 21:54

Har selv haft problemer med min Crome, og der hentede jeg den ? EXE fil som man kommer til på Google siden = den kan man så vælge at gemme eller lade installere med det samme, jeg gemte filen og installerede bag efter, det kræver så adgang til nettet? hvorfor, aner det ikke, men adgang skulle min have, ellers gik INSTALL i stå, så jeg slog Firewall fra, og ½ minut efter var der seneste udgave på min pc (Win7 Pro/64bit)

Lidt om din manglende fil:
https://www.google.dk/search?q=i386%2FWINNTUPG%2FNETUPGRD.DLL&oq=i386%2FWINNTUPG%2FNETUPGRD.DLL&aqs=chrome..69i57j69i58&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Citat
NETUPGRD.DLL

Det lyder/læses næsten som netopgradering - så mit forslag gå på nettet og giv tilladelse = efter du har hentet EXE/ INSTALLER filen på deres side.

Eller kan du sikkert finde NETUPGRD.DLL på sider der har disse ting ? usikre - bruger dem aldrig.
DDL.FILES plejer at være OK...?
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=netupgrd.dll%20download

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-16 16:20

Tak for svaret marken84.