/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Bruges dette program overhovedet i dag?
Fra : ingelein
Vist : 620 gange
30 point
Dato : 17-01-16 18:39

Hej - Efter at jeg en uges tid har arbejdet mig ind på livet af GIMP, ville jeg i dag installere det på en gammel bærbar pc. Her kan jeg så se, at jeg for lang tid siden har købt og installeret PaintShop Pro - som vist nok var et Corel Draw produkt - eller noget i den stil. Er der overhovedet nogen, som bruger det program i dag? En google søgning gav usikre resultater. Jeg har også mulighed for at installere Photoshop, men da jeg sidst havde installeret det, opgav jeg at bruge det, fordi jeg havde en her og nu opgave, som jeg ikke kunne løse på grund af manglende viden. Efter at have sat mig grundig ind i Gimp - og forstået det meste, kunne jeg måske gå i gang med Photoshop igen. Men hvad med PSP - jeg har version 8.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-16 18:56

Spørgsmålet må vel være hvilket program man bedst kan lide/ finde ud af - om det er udgået eller ikke sidste nye kan vel være lige godt.

Selv brugte jeg Pixia for år tilbage og syntes det var det bedste, Incskape er på DK og gratis, kan det samme som PS.
https://inkscape.org/en/about/screenshots/

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 40 point
Dato : 17-01-16 19:03

Jeg fik PaintShopPro7 sammen med min første PC og har brugt den siden til min store tilfredshed, jeg har haft både Photoshop ProX og PainShopPro8 og har Corel Photo-Paint Essentials x5 på Pc,en men benytter altid PSP7 som jeg kender ud og ind.
Problemet i dag er at Windows7,+64 ikke fuldt accepterer den.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-01-16 19:50

Corel lever i bedste velgående og har også nye versioner af Word Perfekt som jeg brugte engang.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 17-01-16 20:06

Hvis det er et problem med PSP på en 64 bit PC, kunne jeg nøjes med at beholde den på den gamle bærbare XP'er. Jeg overvejer at udelukke denne PC helt fra nettet. Jeg går ud fra at man kan downloade eventuelle opdateringer på et USB Stik og derfra til den PC, som så ikke er på nettet.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-01-16 17:44

Citat
downloade eventuelle opdateringer på et USB Stik og derfra til den PC,

Det skal du ikke regne med - de fleste programmer skal være i kontakt med nettet/hvor du henter opdateringerne, mange gange for at sikre sig at licenser osv er i orden eller opdateringerne er de rigtige.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 31-01-16 14:54

Tak for svaret Otnob.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 31-01-16 17:23

Selv tak ingelein