/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows 10 gendannelse.
Fra : Nul7
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 12-01-16 14:29

Nun har jeg gennemgået alle muligheder for at få Windows 10 til at installere opdateringer, men intet har lykkes.

Nu er mit spørgsmål:
Kan jeg risikere at bruge genoprettelsen f.eks. Nulstil computeren.
Jeg har haft win 10. i over en måned, og Jeg vil gerne vende tilbage til min win 7.

Jeg har i sin tid brændt 6 recovery diske. Både til fabrik og reparation.
Jeg er ikke helt ung længere, så det kan godt være svært for mig.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-01-16 16:47

Citat
Nun har jeg gennemgået alle muligheder for at få Windows 10 til at installere opdateringer, men intet har lykkes.

Siger du at Microsoft har opgivet at få det til at virke?
For du har vel kontaktet dem, ikke også?

Ellers er det her du får hjælp: http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=530206
Du beder dem om at ringe dig op, lige nu er der faktisk ikke ventetid

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 12-01-16 16:52

Jeg har selv sat min bærbare tilbage fra Win10 til Win7 et par gange ved blot at lægge en backup tilbage igen. Så at nulstille den helt kan ikke være noget problem.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 14-01-16 08:08

Måske hjælper det at nulstille pc-en...det kan være at den ikke har installeret Windows 10 korrekt på din pc..min havde nemlig ikke hentet 10-eren ordentlig ned og efter at jeg har nul stillet pc-en så er alt i orden indtil videre

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 14-01-16 11:38

susss, det vil jeg også meget gerne, men efter det jeg har undersøgt, forstår jeg det sådan, at såfremt. der er gået over 30 dage, så vil min windows 7 være borte.,Jeg kan heller ikke finde en windows old nogen steder, de plejer at ligge i stifinder.

Har du og andre nogen idé om mine muligheder?
Der er opstået flere fejl, bl.a. at den ikke vil afspille nogle af mine USB stil.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-01-16 11:54

Citat
forstår jeg det sådan, at såfremt. der er gået over 30 dage, så vil min windows 7 være borte.

Det er ikke helt rigtigt. Det der er væk er mulighedenfor INDE FRA WINDOWS at tilbagestille installationen til dit tidligere styresystem. Du vil stadig kunne bruge de seks recovery-diske til at lægge din gamle Windows 7 ind igen. Og medmindre at du har fjernet den vil du også kunne bruge din recoveru-partition på disken.

Jeg har selv sat min bærbare tilbage fra 10 til 7 to gange, første gang var faktisk efter at der var gået de 30 dage. Jeg brugte begge gange en backup som jeg lavede inde jeg opgraderede, men jeg har tjekket at recoverupartitionen stadig ligger på disken - og virker.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 14-01-16 16:33

Om din Windows 7 er væk efter 30 dage det ved jeg faktisk ikke noget om desværre. Men vil du slet ikke have Windows 10 til at virke på din pc ??

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 14-01-16 16:53

Søren, hvordan har du tjekket at recoverupartitionen stadig ligger på disken - og virker?.

Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde den, Da jeg installerede win. 10 var det så vidt jeg kunne forstå en opgradering, hvor jeg beholdt alle mine filer så godt som.

susss, jeg vil gerne beholde win. 10, jeg er bare træt af ,at den ikke vil opdatere.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 14-01-16 18:27

Citat
Søren, hvordan har du tjekket at recoverupartitionen stadig ligger på disken - og virker?.

At partitionen stadig ligger der kan du se ved at gå ind i diskhåndtering. Så vidt jeg husker så ligger den samme sted som i Win7, og den finder du den her:

Kontrolpanel - System og sikkerhed - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering.

Når du har konstateret at den er der må du prøve at starte den op.

Hvis det er en HP gøres det normalt ved at trykke på F11 når maskinen startes op, og det vel at mærke lige i starten inden Windows begynder at starte.

Hvis F11 ikke fungere så kan man boote på en disk med et partitioneringsprogram som for eksempel Gparted. http://gparted.org/download.php Du downloader den blot som en .iso og brænder en DVD med den.

Boot på den og tryk blot ENTER i menuerne og spørgsmålene (fire ialt). VIGTIGT! Når Gparted er startet op så noter hvilken partition der står "boot" ud for! På mine egne HP-maskiner vises recovery partitionerne som RECOVERY. Der står sikker "hidden" ud for den. Højreklik på den, vælg "Manage Flags",sæt flueben i "boot" og fjern evt. flueben i hidden, klik på Close, lad den arbejde lidt, check om der nu står boot ud for RECOVERY, luk programmet ved at klikke i det mørke felt allerøverst længst til højre i vinduet (der hvor krydset plejer at være) dobbeltklik på Exit, klik på Reboot og derefter på OK. Nu lukker den ned, nogle gange smider den selv DVD'en ud, gør den ikke det så tag den ud manuelt og genstart. Nu skulle den gerne starte op på Recovery partitionen.

Hvis recoverypartitionen IKKE virker eller den ikke selv gør Windows bootbar igen så skal du starte op med Gparted igen og denne gang først højreklikke på den partition som det i starten stod "boot" ud for og sætte flueben i "boot", og derefter højreklikke på RECOVERY og sæte flueben i "hidden", of derefter lukke ned og genstarte. Så skulle du gerne være tilbage i Windows.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 15-01-16 11:57

Soren, - tusind tak, jeg vil prøve det som sidste udvej inden f.eks. Labteck ser på den.

Mine drev fremkommer sådan:

(11,72 gb. ok. genoprettelsespartion 100%)
(3,50 gb. ok. OEM partion 100%)
(100mb.NTFS system reserved ok. system aktiv P. 74%)
(Acer C.450gb. logisk drev 57%)

Gider du at bekræfte om de er Ok.? Det vil jeg bliv meget glad for.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 15-01-16 13:34

Citat
Mine drev fremkommer sådan:

(11,72 gb. ok. genoprettelsespartion 100%)
(3,50 gb. ok. OEM partion 100%)
(100mb.NTFS system reserved ok. system aktiv P. 74%)
(Acer C.450gb. logisk drev 57%)

Det ser rigtigt fornuftigt ud. Genoprettlesespartitionen på 11,72 GB har nogenlunde samme størrelse som min. 100 MB partitionen er den "mystiske" lille partition som kom første gang med Win7 og som som man reelt kun har behov for hvis man vil kryptere eller komprimere sit C-drev. (Kan ikke fjernes uden vidre, men det kan lade sig gøre ved en indviklet proces. Har prøvet med held.). OEM-partitionen ved jeg ikke hvad indeholder. Acer C giver vist sig selv.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-01-16 13:35

Genoprettelsespartitionen er blot et andet navn for RECOVERY.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-01-16 18:43

Citat
jeg vil gerne beholde win. 10, jeg er bare træt af ,at den ikke vil opdatere.
det ville min Windows 10 heller ikke, jeg nulstillede den total og nu kører den som en god drøm
tag en backup af dine filer før du nulstiller og du skal installere nogle programmer efter nulstilling, så vidt jeg husker kommer der en mappe på skrivebordet med de programmer som ikke virker, den kan du ikke bruge til andet end at se navnet på programmerne, hent og installer en ny version af programmerne eller brug CDer hvis du har programmerne på CD
Du nulstiller ved at klikke på Indstillinger og på Opdatering og sikkerhed, der klikker du på Kom i gang ved Nulstil denne PC, vælg den metode som sletter alle filer, den anden metode virker ikke efter hensigten når computeren ikke vil opdatere, jeg prøvede begge metoder og den totale nulstilling hjalp.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 17-01-16 16:45

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.