/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Godt tv,
Fra : Mosebaek
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 11-01-16 22:05

Der skal efterhånden meget til at tryllebinde mig, foran fjernsynet. Men en serie på DR1, der hedder "Rebellen fra Langeland", er i den grad en positiv oplevelse. Så første del, sidste mandag, anden del nu her. Sidste del, næste mandag.Her kan man tale om "varme hænder".

http://www.fyens.dk/langeland/En-rebel-der-hjaelper-de-svageste-i-den-fattigste-kommune/artikel/2917523

Her er virkelig tale om en person, hvis lige ikke findes ret mange steder. Som han selv siger, han går ind for love og paragraffer. Men indrømmer at han ind imellem, balancerer på kanten. Men det giver resultater for nogle eksistenser, der lever på samfundets absolutte bund.

Hans formålsparagraf hedder DSF: Det Sunde Fornuft.

Andre der har set udsendelsen ? Gi`gerne jeres besyv med.

M.

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 11-01-16 22:21

Ja, jeg så første afsnit på Internettet - Efter anbefaling fra en FB ven, som bor på Langeland.

Hun har ret : Det er gode, vedkommende, udsendelser.

En STOR personlighed. Med hjertet på det rette sted.

Vil hellere ud i virkeligheden, frem for at sidde foran en PC skærm.

HURRA for den mennesketype, der - desværre, er få af, tror jeg ...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-01-16 09:47

Har ikke set udsendelsen, men ved at den slags personer findes - i undertal, og som regel får de altid næsen i klemme af det etablerede system

Hvad med skipperen på det Danske skoleskib, mange år siden,,

Accepteret svar
Fra : BilstrupV

Modtaget 200 point
Dato : 12-01-16 19:38

Han har lige været i DR1: "Aftenshowet".
Selv om vi menige danskere holder af spillereglerne: DSF (den sunde fornuft), så har vi i DK nogle embedsfolk og politikere, som jo klart står højere end og har mere ret end den menige befolkning - som de (e+p) ellers er tjenere for - og disse kloge grupper af e+p kan jo ikke have, at nogle opnår bedre resultater end e+p regulativer ender op med, så derfor har e+p "metoder", så e+p altid til sidst står tilbage med deres eget.

VI SKAL HAVE NemID AFSTEMNINGER INDFØRT I DK, SÅ KAN VI STYRE EMBEDSFOLK OG POLITIKERE (så have fx DONG endnu været på danske hænder...)

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-01-16 20:31

Tak for svaret BilstrupV. Er helt enig.

M.