/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Kan episoden fra Köln ske i Danmark ?
Fra : ElvenaR
Vist : 690 gange
11 point
Dato : 10-01-16 10:34

Kan episoden, med de mange angrebne kvinder, i Köln, nytårsaften, ske i Danmark ?

F.eks på Rådhuspladsen i København, eller Århus, Odense ...

Hvis ...

Hvad skal vi så stille op, og gøre, for, at det ikke sker her i Danmark ....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-16 12:24

Citat
Kan episoden fra Köln ske i Danmark ?

ALT kan lade sig gøre ...bare viljen er stor nok!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-16 12:30

Du kan evt. udvise civil ulydenhed og kaste dig liderligt over nogen af vore muslimske kutteklædte kvindelige borgere, som står i kø til fredagsbønnen i "Det Muslimske Trossamfund" i NV.

..under devisen: Hellere erigeret end radikaliseret !
SÅ.. ska' du bare se løjer
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-16 12:36

ElvenaR -> Mon ikke du skulle flytte dit 'spørgsmål' til kategorien:

http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20611

Dette gøres ved, i øverste højre hjørne ..over dit spørgsmål, at vælge Kategori ...og trykke knappen :

[Flyt]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 10-01-16 13:43

Det er da trist, at du betragter den hændelse som en "vittighed", Molokyle ...!

Synes du, virkelig, det ?

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 10-01-16 19:04

Det kan ske, og sker sikkert jævnligt, endnu, så vidt vi ved, ikke i så stort målestok som i Køln. Problemet er jo blandt andet, at muslimske mænd bliver liderlige ved synet af kvinders hår, men også en mangel på respekt for vantro kvinder, og en sikkerhed om, at de kan gøre hvad der passer dem uden konsekvenser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-01-16 20:49

Molo - sig lige til når du gør det.........................jeg vil være med på en kigger.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 11 point
Dato : 11-01-16 00:32

Kultursammenstød kan ske over alt, hvor vidt forskellige kulturer blandes. Det viser sociologisk forskning først og fremmest i USA - gennem næsten 100 år, heri er intet nyt. Det nye er kun, at europæiske politikere først nu er ved at opdage det; dog ikke fuldt og helt, der tales stadig om "integration" som om det er en reel mulighed. Hvis man vil vide mere om Köln og om reaktionerne i Tyskland, bør man gå ind på Die Welts hjemmeside welt.de. Die Welt er en konservativ avis, der (skulle man tro) helhjertet støtter Frau Merkel. Men støtten er ved at smuldre, tyskerne er i opbrud. CSU - den bayerske del af fru Merkels parti har fået mere end nok. I dag, og i går, og alle de andre dage efter 1. januar, er flere sider i avisen fyldt med reaktioner og reflektioner efter Køln. Mange af kommentarerne og iagttagelserne er skræmmende. Læs hellere Die Welt end Politiken, hvis man vil være velorienteret. I dag siger en fremtrædende tysk politiker, at den 1,1 mio migranter, der kom til Tyskland i 2015, kun udgår 10 % af dem, der er på vej i de nærmeste år.
Man behøver ikke være særlig velbevandret i politisk historie for at se, at det, der er sket i Köln, kan ske overalt i Europa nu. Og at vi vil opleve de mest dramatiske begivenheder i vores land i de nærmeste år. EU hævdedes engang at være fredens projekt. Men man kan ikke sikre fred og frihed, hvis man ikke kan beskytte sine egne grænser og sin egen befolkning.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-01-16 01:35

Om det kan ske i Danmark? Seriøst??

Det skete i Sverige i august sidste år!

http://nyheteridag.se/sa-morkade-dagens-nyheter-omfattande-sexovergrepp-i-centrala-stockholm/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-01-16 03:05

- Det er et ømt punkt. Nogle gange tør vi ikke sige, at det er, fordi vi mener, det spiller Sverigedemokraterna i hænderne. Vi må tage dette i politiet, siger Peter Agren, Södermalm politichef, til Dagens Nyheter.

Svenskerne bliver ført bag lyset af så vel deres såkaldte demokrati og embedsfolk føj siger jeg.

Selvfølgelig kan det ske i Danmark

For 20 år siden kender jeg flere piger som er blevet kaldt luder mm. Når de gik i byen i københavn mm. Det er der intet nyt i. Der er kun kommet flere og når der er flere bliver det problem også større det er sku selvskrevet!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-16 09:11

Vi taler om mandlige flygtninge som siden barnsben har lært at kvinder er andenrangsmennesker. Hvem skulle nogensinde have lært dem at opføre sig 'anderledes'? Hvor de kommer fra er det helt 'normalt' at man må begribe sig på kvinder helt ned til 12 år, hvis de ikke tilhører samme tro.

Hvad skulle forhindre dem i at udleve deres tro, blot fordi de befinder sig i et andet land?

Nej, jeg ser det ikke som en vittighed. Jeg ser det som endnu en konsekvens af 'religionsvanvid'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-16 09:13

Tænk på, at der kommer folkeslag hertil med en kulturbaggrund, hvor de piger/damer, som ikke er hjemme ved kødgryderne....................straks regnes for at være luddere og løse piger.

Sådan har det været siden tresserne, hvor der kom en del hertil fra sydlige områder.

Vi har en ligestillings lov..........................................den skal altså bare håndhæves.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-16 09:29

Kulturen hos mellemøstlige indvandrere er blevet grundlagt af den fremherskende tro, som den udlægges af de religiøse overhoveder. Der er altså ikke isoleret tale om en kulturforskel, men om et livsmønster funderet i Koranen og imamernes tolkning af rigtigt og forkert. Det er altså forkert alene at tale om kulturforskelle.

Der er f.eks. reelle kulturforskelle mellem Grønlændere og herboende Danskere, men de har samme religion for langt de flestes vedkommende. Grønlænderne havde et noget andet syn på seksualitet (Promiskuitet), men det fik ikke Grønlændere til at lave overgreb på kvinder. Det skete frivilligt, hvis det overhovedet forekom uden for de meget isolerede bygder.

Det er for nemt at begrunde begivenhederne i Tyskland med kulturforskelle, når der er i virkeligheden er tale om hjernevaskede religiøse fanatikere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ElvenaR

Dato : 11-01-16 11:25

T*A*K til alle deltagere

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 11-01-16 11:26

***** Tak for svaret Oldboston !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-16 12:56

KULTUREN blandes...?

Min bare...

Der er tale om italesættelse af religiøse hensyn, forklædt som 'kultur'. Dette hører ingen steder hjemme i en sekulært samfund. Religion hører inegen steder hjemme i et moderne oplyst samfund.

Slet ikke i offentligheden. Hverken Kirker, Moskeer ..eller andre bedehuse.

Vi skal bygge vort samfund på oplyst viden. Ikke fantasier om en almægtig GUD, som straffer og dræber(voldtager) alle ikke troende.

Det er ikke en kulturkrig, men en religionskrig. Hvilket beviseligt aldrig har ført til velstand, fremgang og viden. Så længe verden har bestået. Tværtimod.
</MOLOKYLE>