/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Børs
Fra : holbaek
Vist : 253 gange
100 point
Dato : 09-01-16 13:48

Hejsa.

Nu har jeg prøver forgæves en tid så derfor dette spørgsmål??
Hvordan søger jeg efter de børsnoterede virksomheder som beskæftiger sig med drikkevand.
Det skal ikke være VVS .

På forhånd tak.

Mvh. Holbaek

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-01-16 13:52

Så specifikt tror jeg ikke du kan søge.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-01-16 15:19

Det meste af vandforsyningen har været offentlig, indtil man for få år siden fandt på at lægge det i "selskaber", formentlig fordi der så skulle lægges moms på priserne, det gav lidt ekstra indtægter

Jeg tror ikke nogle af dem er børsnoterede.

Men hvis det drejer sig om firmaer, der beskæftiger sig med vand (og en masse andet), ville jeg søge på

børsnoterede entreprenører danmark

og

børsnoterede ingeniører danmark

evt entreprenør-/ingeniørvirksomhed

Så får du de store, det er dem der evt. er børsnoterede, kravene til børsnotering, regnskaber, åbenhed osv. er for omfattende for den lille virksomhed!

Carlsberg beskæftiger sig også med vand, men det er vel ikke det du mener

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-16 17:25

Mange firmaer leverer forskelligt grej til små og store vandværker.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=vandv%C3%A6rk%20filtrering

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-01-16 00:10

Carlsberg har kildevand, så der er måske muligheder der.

Kommentar
Fra : holbaek

Dato : 10-01-16 00:29

Takker for jeres info.
jeg tænkte også lidt i de baner som f.eks Aqua dor eller lign.
Mvh.
Holbaek

Annuller spørgsmålet
Fra : holbaek

Dato : 11-01-16 12:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål