/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad kalder I folk ?
Fra : ElvenaR
Vist : 382 gange
30 point
Dato : 06-01-16 18:05

Jeg har hørt Radio 24syv ...

Og der var debatter, hvor man kaldte folk fra Pakistan, Tyrkiet, Irak og andre "varme lande" for *Brune* med *Brune stemmer*

Og "pære danske" for *Hvide* med *Hvide stemmer*

Synes det lyder dumt.

Synes også navne som "nydanskere" * "perkere" og andre ord er "bob bob".

Men hvad siger I ?

Ja, det bedste er jo at sige folks navne.
Men dem kender man jo ikke altid.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 30 point
Dato : 06-01-16 19:41

Citat
Hvad kalder I folk ?

Neger, skævøje, perker, muhammedaner, rødhud, kanøjser, spaghetti, prøjser, burgøjser, sigøjner, mulat, jødesmovs,.......................og endelig for at fuldende rækken; De flotte skandinavere...

Citat
Og der var debatter, hvor man kaldte folk fra Pakistan, Tyrkiet, Irak og andre "varme lande" for *Brune* med *Brune stemmer*
Yes, hvad ellers..?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 06-01-16 20:51

Citat
Neger, skævøje, perker, muhammedaner, rødhud, kanøjser, spaghetti, prøjser, burgøjser, sigøjner, mulat, jødesmovs,.......................og endelig for at fuldende rækken; De flotte skandinavere... [Blink]

Og alle ved hvad/hvem der menes/tales om.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-01-16 21:44

Citat
Ja, det bedste er jo at sige folks navne.
Men dem kender man jo ikke altid.

En enkelt Dansker bliver for eksempel kaldt RUDOLPH med den røde klud

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-16 08:41

Tommy -> Du glemte: Nordsøkineserne, Hottentotter, Skraldespanske, Fjeldaber, Risgnaskere, Jowi-Jowierne, Baguettebønder, Østaber, Kameldrivere, Nefalygterne ..og De fremmede.
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ElvenaR

Dato : 07-01-16 09:13

Tak for svaret Kaptajn-Tommy !

Nydelige navne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 07-01-16 14:24

Merci -og du slap billigt med 30 point. det burde ha' været aflønnet med min. 500 point. Meget meget meget svært spørgsmål.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-01-16 17:34

og ikke at forglemme Syslesvigere, Hjemmetyskere og rejepillerne fra Glyngøre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-01-16 09:06

ingelein ->
...nåeh. Du mener de kaudervælsk talende klabaudermænd ..som oftes fra den del af riget som er landfast med bl.a. Pakistan og Indien?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-16 12:44

Ps. ..som oftest i fuld ornat ..og gummirøjser:
Udstyret med; Jydekrog på 4-hjul trækkeren..?
..og bøssen inden for rækkevidde?
</MOLOKYLE>